Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ELpatcho schreef:heb je eigenlijk wel een idee van de gemiddelde tiener van tegenwoordig.. dat kan je misschien wel zeggen.. maar heb je bewijs? cijfers? statistieken? enz..
Ninx schreef:@ Kiwiko: zijn we dan heimelijk niet jaloers op Promptertje? (degenen onder ons die wel die corrigerende tik moeten uitdelen) Ik denk dan nl ook dat Prompertje iets meer een natural born leader is.
Ninx schreef:@ Kiwiko: vroeger waren ouders consequenter, was de samenleving meer gericht op de groep dan op het individu en stuurde je elkaar bij, regels waren strikter, moederlief was vaak de gehele dag thuis, etc...
Veel ouders met dubbele banen (weinig toezicht), geen tijd, geen aandacht, een lossere moraal, verheerlijking van het individu, etc... Dat alles leidt tot ongeleide projectielen: kinderen zonder doel of richting. Consequent zijn en regelmaat bieden, en zelf een goed voorbeeld geven zijn nog steeds de pijlers waarop een goede opvoeding draait.
De jeugd was vroeger echt niet gehoorzamer omdat er meer 'legaal' gemept werd hoor. Er wordt tegenwoordig nog net zo veel of meer 'illegaal' gemept. Daar huist de oplossing niet in...
Miss_Malfoy schreef:z'n paard een ouderwets pak rammel te geven?
Dus, als het paard zich duidelijk en expres misdraagt, geef je dan nog een tik?
Of ben je bang dat je dan een hele horde penny's en naturals op je dak krijgt omdat die zoiets niet kunnen vinden? Of dat je van stal gestuurd word omdat je een dierenbeul bent? En dat als je het op bokt zet, je meteen commentaar krijgt dat je paard een dominantie probleem heeft, dat je het helemaal verkeerd doet en je direct aan vrijheidsdressuur moet gaan doen om jou positie als leider te bevestigen? Ik kan soms zo moe worden van al dat gedoe. Een paard in de kudde krijgt ook regelmatig klappen, dus van 1 corrigerende tik (uiteraard NOOIT op het hoofd) van ons zullen ze heus niet dood gaan.
Dus... Wie durft?
P.s. Ik ben absoluut niet tegen vd of naturals, en penny's mogen er ook wezen. Maar mensen slaan soms een beetje door in iets.
Ninx schreef:@ Kiwiko: zijn we dan heimelijk niet jaloers op Promptertje? (degenen onder ons die wel die corrigerende tik moeten uitdelen) Ik denk dan nl ook dat Prompertje iets meer een natural born leader is.
Overigens vind ik trekken en flossen in de mond UIT DEN BOZE....
Marloes_R schreef:Ik vind het juist heerlijk dat ik nooit een "discussie"met mijn paard hoef aan te gaan. Dat ik gewoon lekker kan genieten en tot rust bij haar kan komen zonder steeds op je hoede te moeten zijn of ze gaat bijten.
Marlous schreef:Ik sla mijn pony nooit. (oke, is vast weleens gebeurd door schrik of gewoon mijn eerste reactie) maar ik vind dat het niet kan. Een paard doet in principe nooit iets om jouw dwars te zitten. Als hij iets doet wat in jouw ogen niet mag, is dit waarschijnlijk omdat hij het gewoon niet snapt, of denkt dat het op die manier moet. Of dat hij gewoon geen respect voor je heeft.
Bedenk eerst waarom die dat gedrag vertoont voordat je gaat meppen. Het zal best helpen, als hij trapt en jij trapt zo hard mogelijk terug doet hij het vast nooit meer. Maar ik denk niet dat dit de juiste manier van trainen is.
edit: noem eens een goede rede om je paard een mep te verkopen?