wat vinden jullie van fjordenin de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: wat vinden jullie van fjordenin de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:45

langemans schreef:
Over die Banshee; vanaf de foto ziet het er altijd beter uit dan wanneer je een film ziet er van. Dan schrik je toch van het beperkte gangwerk. Op de foto zie je dat gehobbel niet. Daar ziet het er al lang mooi uit wanneer hij z'n voorbeen naar voren doet. Ik zou schamen als mijn warmbloed zo liep.

En ja je mag best vragen wat ik hiermee bedoel. Mijn associatie met fjorden heeft een hele sterke relatie met kinderboederijen. Of op de kermis. Je weet wel, van die 1 euro pony's.

Dus jij vind dat Banshee hobbelt ?

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:47

langemans schreef:
En ja je mag best vragen wat ik hiermee bedoel. Mijn associatie met fjorden heeft een hele sterke relatie met kinderboederijen. Of op de kermis. Je weet wel, van die 1 euro pony's.

Beetje minderwaardig niet???? maar ik vind fjorden heel leuk, en je mag mijn kinderboederij pony wel proberen, dan zul je vast anders praten Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:49

hobbelt ze? http://nl.youtube.com/watch?v=2B-9AQbm1So
msschien heb je de filmpje van mijn kur gezien, daar loopt ze echt niet mooi in mijn mening, maar meestal loopt ze gewoon ruim met best veel zweef zeg maar.
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 13-02-08 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:50

@ Amber; Ja.

Nee hoor niet minderwaardig. Gewoon realistisch.
Alle paarden zijn gelijkwaardig, maar niet alle paarden zijn gelijk.....fjorden dus toch op de kinderboerderij.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:51

langemans??

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:52

Tja in slowmotion ziet alles er spectaculairder uit dan het is. Bovendien ziet een strekkende shetlander er ook beter uit dan dezelfde shetlander die gewoon in zijn arbeidsdrafje loopt.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:52

dus als die niet slowmotion is dan hobbelt ze ??? volgens mij is dat niet eens mogelijk ..
mijn andere fjord hobbelt, ben ik mee eens, maar banshee loopt super ruim
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 13-02-08 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:53

langemans schreef:
Alle paarden zijn gelijkwaardig, maar niet alle paarden zijn gelijk......
Hier ben ik het met je eens.
langemans schreef:
fjorden dus toch op de kinderboerderij.
dat is ook leuk maar er zijn er zat die goed in de ring presteren, wat rijd je zelf?

moniquelucky

langemans schreef:
Tja in slowmotion ziet alles er spectaculairder uit dan het is. Bovendien ziet een strekkende shetlander er ook beter uit dan dezelfde shetlander die gewoon in zijn arbeidsdrafje loopt.

Leuk een strekkende shetlander geweldig!!!!
Ik vind warmbloeden ook leuk, en heb er genoeg gehad en gereden maar koudbloeden zijn ook top vooral in de ring Haha!
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 13-02-08 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Ben niet van mening dat Banshee hobbelt

En Kinderboederij Pony.. Tja, grof gezegt. Kan wel voorstellen dat je ze zo ziet, maar ik vind dat als je ziet dat ze goed dressuren of goed springen zoals de mijne, dat je dan beetje minder waardig doet. Zo zie je dat het niet alleen maar kinderboedrijponys zijn

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:54

ja als een shetlander de capaciteiten heeft om mooi te strekken dan zal zijn arbeidsdraf ook meer dan redelijk zijn.. telt ook voor een fjord.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:56

Wat ik zelf rij momenteel is niet relevant voor dit topic. Maar als je het toch graag wilt weten, ik rijd momenteel met mijn Jazz Prix st George.

Tja meningen zijn verdeeld Knipoog

En een ruime draf vol afdruk en schwung en een goede middendraf zijn twee op zichzelf staande items.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:56

Amber_ schreef:
Ben niet van mening dat Banshee hobbelt
ik ook niet.

Amber_ schreef:
En Kinderboederij Pony.. Tja, grof gezegt. Kan wel voorstellen dat je ze zo ziet, maar ik vind dat als je ziet dat ze goed dressuren of goed springen zoals de mijne, dat je dan beetje minder waardig doet. Zo zie je dat het niet alleen maar kinderboedrijponys zijn
nee precies, genoeg geen kinderboederij fjorden, by the way niks mis met kinderboederij fjorden, kwam er alleen zo bot uit van Langemans vond ik.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:59

nou langemans dan vind ik dat banshee dat heeft en vind jij misschien van niet, van de een video die jij hebt gezien Haha!
oh ja en we hadden het over uitstrekken (wat je dus moet doen in de Z Verward geen middendraf) en dat je zo hoog rijd.. tja het zal.. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 13-02-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:00

langemans schreef:
Wat ik zelf rij momenteel is niet relevant voor dit topic. Maar als je het toch graag wilt weten, ik rijd momenteel met mijn Jazz Prix st George.

Das best goed ja.
Ik heb ook een jazz gehad maar dat zijn weer niet mijn type paarden (te heet, maar daarin kunnen ook verschillen zitten natuurlijk).
Maar we hebben niet allemaal de ambitie om zo hoog te rijden en natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, maar ik vind het jammer als het zo bot eruitkomt, juist omdat wij zo blij zijn met onze pony;s. ze zijn misschien niet zo duur maar daarom kunnen we wel heel veel van ze houden en er trots op zijn dan klinkt 1 euro pony zo....beroerd, je hoeft er niet van te houden, maar geloof mij....het zijn wel schatjes en sommige kunnen best goed dressuur (basis). En een jury geeft niet zomaar winstpunten dus zal het goed genoeg zijn voor het nivo.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:02

moniquelucky schreef:
langemans schreef:

Das best goed ja.
Ik heb ook een jazz gehad maar dat zijn weer niet mijn type paarden (te heet, maar daarin kunnen ook verschillen zitten natuurlijk).
Maar we hebben niet allemaal de ambitie om zo hoog te rijden en natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, maar ik vind het jammer als het zo bot eruitkomt, juist omdat wij zo blij zijn met onze pony;s. ze zijn misschien niet zo duur maar daarom kunnen we wel heel veel van ze houden en er trots op zijn dan klinkt 1 euro pony zo....beroerd, je hoeft er niet van te houden, maar geloof mij....het zijn wel schatjes en sommige kunnen best goed dressuur (basis). En een jury geeft niet zomaar winstpunten dus zal het goed genoeg zijn voor het nivo.

Ik vind fjorden ook lief. Maar daar gaat het niet om.
Maar ik begrijp je emotie.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:03

langemans schreef:
Ik vind fjorden ook lief. Maar daar gaat het niet om.
Maar ik begrijp je emotie.

Nou dat is iig al wat Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:04

heb ff naar de berichten gekeken van langemans.. erg k*t reacties overal, dus denk dat zij/hij het gewoon niet kan hebben van die fjorden die allemaal in de sport lopen en voelt zich op deze manier gewoon beter Tong uitsteken

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:06

GinnyBanshee schreef:
heb ff naar de berichten gekeken van langemans.. erg k*t reacties overal,

Dat viel mij ook al op, ben je een man of vrouw langemans?

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:06

Hoezo nare reacties? Het lijkt er wel op alsof mensen gewoon niet tegen de harde waarheid opgewassen zijn. Kritiek is tegenwoordig niet meer sociaal geaccepteerd. Alles moet lief, leuk en aardig zijn.

Overigens maken al die fjorden in de sport mij niks uit. Ik trek dit alleen wel door in de beoordeling wanneer ik ze in mijn ring zie verschijnen.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:09

dat geloof ik wel ja. maar als je zag dat ze wel duidelijk van de grond af kwamen, en met kracht lopen, dan zou je er anders naar kijken, of dan als nog niet??

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:10

langemans schreef:
Hoezo nare reacties? Het lijkt er wel op alsof mensen gewoon niet tegen de harde waarheid opgewassen zijn. Kritiek is tegenwoordig niet meer sociaal geaccepteerd. Alles moet lief, leuk en aardig zijn..
Waarheid en kritiek(mening) zijn andere dingen, jouw waarheid hoeft mijn waarheid niet te zijn. Ik vond sommige reacties in topics erg apart van jou ja, zoals met een zweep enzo maar dat is offtopic sorry.

langemans schreef:
Overigens maken al die fjorden in de sport mij niks uit. Ik trek dit alleen wel door in de beoordeling wanneer ik ze in mijn ring zie verschijnen.

En als die fjord in jouw ring (je bent jury neem ik aan) nu wel echt goed loopt?

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:12

Die twee zwepen zijn helemaal niet raar. In de kringen waar ik mij in bevind is dit heel gebruikelijk. Je hebt één zweep voor elke zijde van je paard. Zo kun je hem gemakkelijk bij tikken en ombuigen, zonder iedere keer je zweep te moeten verwisselen.

Als een fjord goed loopt, dan beoordeel ik hem daar natuurlijk naar.
Helaas zie ik vaak rasechte horken lopen, die ik ook als dusdanig beoordeel.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:15

langemans schreef:
Die twee zwepen zijn helemaal niet raar. In de kringen waar ik mij in bevind is dit heel gebruikelijk. Je hebt één zweep voor elke zijde van je paard. Zo kun je hem gemakkelijk bij tikken en ombuigen, zonder iedere keer je zweep te moeten verwisselen..
dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat er striemen op het paard komen, ik zal er verder niet over uitwijden maar dan weet je vast wat ik bedoel, dat vind ik een beetje raar.

langemans schreef:
Als een fjord goed loopt, dan beoordeel ik hem daar natuurlijk naar..
gelukkig, dat is fijn Knipoog

langemans schreef:
Helaas zie ik vaak rasechte horken lopen, die ik ook als dusdanig beoordeel.
als dat zo is horen ze idd geen hoge punten te krijgen, maar rasechte horken, iets aardiger mag wel toch. Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:18

Die van mij heeft soms ook striemen op zijn kont hoor moniquelucky. Moet ie maar harder doorlopen Knipoog

Maar ik vind Banshee ook een leuke fjord. Veel leuker dan wat ik in de wedstrijdring bij Langemans tegen kom.