Jasmijn76 schreef:Visconti schreef:@ SGWOllie : Paard wordt getraind op de klassieke wijze, daar is het volkomen normaal dat een paard eerst aan de hand te trainen en er pas veel later op te stappen. En het heeft alles te maken met een rijtechnische piaffe, alleen niet een piaffe die Anky uitvoert. Een klassieke correct uitgevoerde piaffe wordt geleerd vanaf de grond vanuit stilstand. Ik vind het opzich super, want ze trainen een paard net zolang tot hij zo gespierd en sterk is dat hij lichamelijk een mens kan dragen, meestal stappen mensen er maar gewoon op en het paard moet daarna leren hoe hij een mens moet dragen. Vaak klungelen ze in de begin periode maar wat aan, waardoor het paard leert zijn spieren verkeerd te gebruiken wat eigenlijk best zonde is.
als je als voorbeeld de spaanse rijschool gebruikt(klassieker krijg je het niet)...daar worden de paarden met 4 jaar ingereden en met 6 jaar leren ze piaffe etc....dus dat ze een paard sterker maken, dat is zo...dat ze het leren voordat er iemand op gaat is ook zo...maar het is niet zo dat er nog nooit iemand heeft opgezeten voordat ze piaffe etc. leren..van 4 tot 6 jaar leren ze gewoon de basis..net zoals elk ander paard..moet wel eerlijk zeggen dat ze 4 jaar aanhouden vind ik super..maar heel de spaanse rijschool is niet zaligmakend
Ik weet niet of het al gezegd is, ik kom even binnenvallen