trainingstips aan de hand van exterieur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Re: trainingstips aan de hand van exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:56

Nou hartstikke mooi dat het toch allemaal nog goedgekomen is Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:59

Ja

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:02

wiseguy15 schreef:
Shanna_W schreef:
Dank je wel alvast!
Ze is juist heel makkelijk lang en laag te rijden, ze loopt liever laag dan hoger, vastzetten doet ze zich niet vaak maar als ze dit doet is het lastig eruit te rijden.
Ze is moeilijker op links en het is best lastig om haar op haar achterhand te krijgen met sommige momenten.
Ze is nu 6jaar oud (ofja 7 worden en ik heb haar sinds april) er is nooit erg veel mee gedaan en ik rijd eventing met haar.

Euhm jaah ik vind het moeilijk om uitleg te geven Haha! dus als er nog vragen zijn, zeg het maar, ik probeer zo juist mogelijk te antwoorden Haha!

Mooi dat het lang laag zo goed gaat Knipoog vaak willen de paarden die een wat verzonken rug hebben namelijk niet goed loslaten daar Knipoog dit is een teken dat de spieren daar mooi ontspannen zijn Lachen

Dat ze moeilijker op links is, is niet zo raar Lachen een paard is van nature "scheef" jouw paard vind links daardoor waarschijnlijker moeilijker dan rechts Knipoog toch gewoon door proberen, en blijf vooral veel overgangen rijden! Ja dat is de beste methode om een paard vlug op het achterbeen te krijgen Knipoog

Dank je wel voor de tips!
Ik ben blij om te horen dat één van haar gebreken (die rug) dus nt nadelig is met het rijden, tijdens het springen toont ze ook een fijn ruggebruik... (ik weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft?)
Ik ben zelf ook minder goed op links dus de laatste tijd ben ik er extreem op aan het letten dat ik links niet vasthoud en ze begint naar mijn gevoel ook losser te laten op de linkerhand.
Overgangen rijden doen we wel iedere keer als ik erop zit Ja dit had ik hier al op bokt gelezen en mijn lesgever laat me dat ook vaak doen Ja
In het begin duwde ze haar neus er extreem uit tijdens een overgang maar dit begint ook al goed te verbeteren, volgens mij een teken dat het allemaal al wat gemakkelijk gaat voor haar?

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:06

Erg intressant topic.
Nu ben ik ook nieuwschierig voor mijn paard. Maar ik heb een stand foto die een klein beetje schuin genomen is. Kan die ook gebruikt worden of moet het echt vanaf de zijkant.
Toch plaats ik de foto. Als de foto niet goed is hoor ik het wel

http://i204.photobucket.com/albums/bb141/bontlover/DSC08859-1.jpg

Ben benieuwd Haha!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:06

Shanna_W schreef:
Ik ben blij om te horen dat één van haar gebreken (die rug) dus nt nadelig is met het rijden, tijdens het springen toont ze ook een fijn ruggebruik... (ik weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft?)
Ik ben zelf ook minder goed op links dus de laatste tijd ben ik er extreem op aan het letten dat ik links niet vasthoud en ze begint naar mijn gevoel ook losser te laten op de linkerhand.
Overgangen rijden doen we wel iedere keer als ik erop zit Ja dit had ik hier al op bokt gelezen en mijn lesgever laat me dat ook vaak doen Ja
In het begin duwde ze haar neus er extreem uit tijdens een overgang maar dit begint ook al goed te verbeteren, volgens mij een teken dat het allemaal al wat gemakkelijk gaat voor haar?

Ja Ja dat klopt Knipoog het is het beste om minsten 5x een overgang te rijden tijdens 1 rondje Tong uitsteken (veel he Knipoog) maar daar worden ze het makkelijkste van Knipoog ook schijnovergangen zouden bij die van jou vast uitkomst bieden Knipoog

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:07

bontlover schreef:
Erg intressant topic.
Nu ben ik ook nieuwschierig voor mijn paard. Maar ik heb een stand foto die een klein beetje schuin genomen is. Kan die ook gebruikt worden of moet het echt vanaf de zijkant.
Toch plaats ik de foto. Als de foto niet goed is hoor ik het wel

http://i204.photobucket.com/albums/bb141/bontlover/DSC08859-1.jpg

Ben benieuwd Haha!

Deze is een beetje moeilijk Bloos, misschien dat een foto van de zijkant makkelijker is voor degene die de foto bekijken Lachen

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:09

oke, had ik toch goed gedacht. Ik heb er nog 1 die is wat rechter, alleen die wil ie niet uploaden. Als ik een betere foto heb plaats ik hem

Ik heb nog wel een foto recht maar die is heel scheef genomen. Het lijkt net dat hij op de voorkant staat. Kan ik die plaatsen?
Laatst bijgewerkt door S_hirley op 03-01-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pops

wiseguy15 schreef:
Shanna_W schreef:

Ja Ja dat klopt Knipoog het is het beste om minsten 5x een overgang te rijden tijdens 1 rondje Tong uitsteken (veel he Knipoog) maar daar worden ze het makkelijkste van Knipoog ook schijnovergangen zouden bij die van jou vast uitkomst bieden Knipoog

En schijnovergangen is ook iets wat we er bijnemen Haha!
Wat ik overlaatst ook in een les van Jos Kumps (springtrainer) moest doen is in galop vier galopsprongen vooruit vier terug vier vooruit enzovoort op de cirkel enzo en dit blijven herhalen, ik hou dit nu ook in mijn dressuurtraining en ik vind haar van zichzelf al gemakkelijk gaan "zitten" (ok ze doet het nog niet volgens het boekje Haha! ) in het terugkomen enzovoort Lachen
We zijn dus hard aan het trainen Clown

duodenum

bontlover schreef:
oke, had ik toch goed gedacht. Ik heb er nog 1 die is wat rechter, alleen die wil ie niet uploaden. Als ik een betere foto heb plaats ik hem

oké prima Ja

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:10

Shanna_W schreef:
En schijnovergangen is ook iets wat we er bijnemen Haha!
Wat ik overlaatst ook in een les van Jos Kumps (springtrainer) moest doen is in galop vier galopsprongen vooruit vier terug vier vooruit enzovoort op de cirkel enzo en dit blijven herhalen, ik hou dit nu ook in mijn dressuurtraining en ik vind haar van zichzelf al gemakkelijk gaan "zitten" (ok ze doet het nog niet volgens het boekje Haha! ) in het terugkomen enzovoort Lachen
We zijn dus hard aan het trainen Clown

nou heel veel succes Knipoog ik zou het leuk vinden om over een tijdje even te horen hoe het gaat Lachen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:12

Beloofd! Haha!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:14

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:17

heel interessant topic. Ik zal zelf eens kijken of ik goede foto's heb Lachen

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:19

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:22

wiseguy15 schreef:
bontlover schreef:
Even in mijn afbeeldingen gezocht. het zijn er een paar zodat jullie de beste eruit kunnen zoeken.

http://i204.photobucket.com/albums/bb141/bontlover/DSC_1321.jpg
http://i204.photobucket.com/albums/bb141/bontlover/DSC_1380.jpg

Ik vind het heel moeilijk om hiervoor tips te geven Bloos, als ik wat zou kunnen bedenken is dat hij (op de foto's) iets overbouwd lijkt (vooral op de 2e foto), dan zou ik veel schijnovergangen en overgangen adviseren Knipoog, probeer dat wel in ontspanning te doen Lachen. En op foto 1 lijkt de rug ietsjes verzonken (maar dat is maar een klein beetje) dan zou ik lang-laag rijden adviseren, maar met alleen standfoto's vind ik het moeilijk om te beoordelen Bloos sorry!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:23

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:30

Winx schreef:
Ik heb gekeken naar mijn foto's en deze zijn het meest duidelijk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NV4MTHN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-83UVL76I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-USM84CHW.jpg
draffoto's heb ik niet zonder zadel
hoop dat jullie heier wat mee kunnen.

Je pony heeft een mooie rug Knipoog maar houdt haar rug in de draf iets gespannen (kan ook zijn omdat ie gewoon druk aan het doen was in het land Tong uitsteken) dan zou je gewoon moeten proberen o.h.z. iets dieper te vragen dan je normaal doet.. lang-laag hoeft ook weer niet, want ze heeft verder een mooie rug Lachen. Verder zou ik je veel overgangen rijden adviseren Lachen Je pony lijkt namelijk een beetje slap in haar achterhand Knipoog (edit; zie net in je profiel dat ze nog maar 5 jaar is Lachen, dan geeft het nog niet zoveel dat ze nog niet zo sterk is, maar je moet er wel aan werken d.m.v. veel overgangen en schijnovergangen rijden *LOL*

Succes Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:31

Dit zijn de beste foto's die ik op dit moment heb. Mocht dit niet goed zijn, pb dan snel, dan kan ik ze nog verwijderen Lachen
Sisco in galop
Afbeelding

Sis op stand:
Afbeelding
En de nek wat beter:
Afbeelding

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:33

hoe oud is hij? Lachen

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:37

wiseguy15 schreef:
Winx schreef:
Ik heb gekeken naar mijn foto's en deze zijn het meest duidelijk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NV4MTHN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-83UVL76I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-USM84CHW.jpg
draffoto's heb ik niet zonder zadel
hoop dat jullie heier wat mee kunnen.

Je pony heeft een mooie rug Knipoog maar houdt haar rug in de draf iets gespannen (kan ook zijn omdat ie gewoon druk aan het doen was in het land Tong uitsteken) dan zou je gewoon moeten proberen o.h.z. iets dieper te vragen dan je normaal doet.. lang-laag hoeft ook weer niet, want ze heeft verder een mooie rug Lachen. Verder zou ik je veel overgangen rijden adviseren Lachen Je pony lijkt namelijk een beetje slap in haar achterhand Knipoog (edit; zie net in je profiel dat ze nog maar 5 jaar is Lachen, dan geeft het nog niet zoveel dat ze nog niet zo sterk is, maar je moet er wel aan werken d.m.v. veel overgangen en schijnovergangen rijden *LOL*

Succes Lachen

Wat je zegt klopt ze is heel gespanne over het algemeen en ze loopt van zichzelf al redelij lang en laag en overgangen zijn erg moeilijk maar we oefenen veel verder. Bedankt voor je beschrijving, maar is het ooko erg als een pony overbouwd is klein stukje want dat is zij namelijk wel een beetje.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:39

Winx schreef:
wiseguy15 schreef:

Succes Lachen

Wat je zegt klopt ze is heel gespanne over het algemeen en ze loopt van zichzelf al redelij lang en laag en overgangen zijn erg moeilijk maar we oefenen veel verder. Bedankt voor je beschrijving, maar is het ooko erg als een pony overbouwd is klein stukje want dat is zij namelijk wel een beetje.

nee hoor Knipoog voor een jonge pony of een jong paard is dat helemaal niet erg Lachen dat is heel normaal Ja, maar zorg wel dat je veel overgangen rijdt zodat ze haar achterhand leert te gebruiken Ja, dan wordt dat overbouwde steeds minder Knipoog

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:43

ok dankje voor de tips!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:43

wiseguy15 schreef:
hoe oud is hij? Lachen

Sisco? Hij is 9 jaar Lachen

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:45

Ik vind hem in de rug wat week (als je snapt wat ik bedoel) is hij makkelijk rond/nageeflijk en lang/laag te rijden?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:48

hij is idd week in de rug, snap ook wat je bedoeld Knipoog Nageeflijk is tegenwoordig makkelijk, voorheen totaal niet. Lang/laag rijden zijn we nu aan het oefenen en is nog best moeilijk soms Lachen