het heeft tal van voordelen:
Je kan een jonger paardje van 3j ofzo al eens eventjes in de stapmolen gooien, zodat hij al wat conditie kweekt, zonder dat je elke dag op zijn rug moet kruipen, waardoor zijn rug en gewrichten enzo minder belast worden. Als je een 5tal sportpaarden hebt en dan nog een paar jaarlingen,2jaarse, 3jaarse is het echt niet mogelijk om met deze allemaal 1 voor 1 30min te gaan wandelen, zeker niet met een job. En zoals sommige hier laten blijken is het precies of iemand met een degelijke job mag geen paard hebben omdat ze er dan niet genoeg tijd voor hebben
nou dat vind ik dan toch wel heel bizar, want dan zouden er een héléboel paarden zonder baasje vallen!Wat het nog als voordeel heeft is dat je je paarden echt optimaal gezond kan houden.
Vele mensen stappen 2min in en 2min uit omdat ze veel paarden te rijden hebben en dus niet kunnen wachten tot het paard volledig drooggestapt is. Met een stapmolen kan je je paard gewoon rustig laten uitstappen, waardoor hij droog zijn stalletje in kan.
Wat ik er ook goed aan vind is dat als je de stal moet doen en je paard kan eventjes niet in de paddock omdat ze er aan het rijden zijn ofzo. Dan gooi je hem even in de stapmolen en dan kan hij zich nog eventjes losstappen en dan moet je hem tenminste niet ergens vastzetten waar hij welgeteld 2 pootjes kan verzetten...
helemaal voor dus

), daarom denk ik dan, nou een stapmolen zou makkelijk zijn.
Nog nooit van gehoord, wat een onzin zeg... vreselijk