liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feminsky

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:59

heb een pittige tante gehad...niks voor mij ..geef mij maar een wat rustiger typ..let op:geen halve dooie ofzo...maar wel eentje die t ook fijn vind als ik alleen een keer een rondje buiten doe en beetje doe hobbelen in de bak...heerlijk... Vingers aflikken

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:21

ik zou mak beginnen lekker goed rijden verkopen en pittiger kopen,..
je moet er ook wel van leren Vork

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:23

Euhm.. Denk dat ik me ga vervelen op een mak rustig paard/pony, Doe mij maar iets pittigs ! Dat vind ik veel leuker ! Heb je je handen vol aan natuurlijk ! Mijn pony heeft meer dan 60 % arabisch bloed in zich enzo ! Pit genoeg dus ! :p Heb je echt je handel aan vol !! Haha!
Maar het antwoord is dus... Pittig Paardjj

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:24

marcie schreef:
je moet er ook wel van leren Vork

Dat zou ik ook doen ! En dan daarna dat andere :d

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:30

Citaat:
marcie schreef:

je moet er ook wel van leren

Dat zou ik ook doen ! En dan daarna dat andere :d

tenminste iemand met me eens Haha!

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:35

Ik denk wel iets er een beetje tussen in. Hij moet gewoon weten waar grenzen licchen. Af en toe een huppeltje vind ik wel leuk, maar als ze echt aan je kletter slaan om niks en je er af willen smijten is echt niks.
Wat is er nou leuker dan een relaxt buitenritje waar je de teugels even los kan laten?

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:34

Ik zocht erg lang een pony die het leuk vond om te lopen en geen sukkelige gangen had, maar dit deed met een enorm lief en vriendelijk karakter. Gelukkig bestaan ze, en ik heb hier het meest plezier mee. Ik kan er mee kroelen en tutten, heel de dag door en het wordt door haar ook gewaardeerd, maar als ik eens zin heb in een fanatieke gallop door het bos kan ik dat ook met haar. Dit is trouwens niet mijn eigen pony maar mijn verzorgpony, en het bevalt me meer dan alle verzorg- en bijrijdpony's die daarvoor zijn geweest.

Als ik dan moet kiezen tussen een pittig paard of lief en mak paard, en er zou geen tussenweg zijn, zou ik kiezen voor het lieve, makke paard. Gewoon omdat ik het fijner vind om bij een paard aan te komen die het lekker vind om vertroeteld te worden, dan bij een paard dat overduidelijk meer plezier beleefd tijdens het lopen.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:38

Ik vind het zelf fijn als een paardje looplust heeft en een beetje pit. Dus geen slome duikelaar, maar ook geen gemenerik die de hele dag door bokt.. Ik heb zelf een beetje een gulde middenweg met mijn pony. Als ik met haar geconcentreerd wil werken kan ze ook echt goed haar best doen (niet de hele tijd te hard lopen en bokken enzo) En als ik lkkr hard wil galloperen en crossen in het bos kan dat ook! Haha! Alleen soms gaat ze wel net te veel neigen naar de pittige pony.. Maar dat komt omdat ze door een blessure op stal staat, en als ik dan op haar ga stappen (ja ik mag haar nog onder de man stappen) dan wil ze wel eens (lees minstens 1 keer per rit) gekke sprongen gaan maken....

josan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:08

ik wil graag een paard dat graag voor me werkt en het werk ook echt leuk vind.
Mijn paard begint hier erg op te lijken
Haha!:$(L)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:09

een rustig paard wat voor me wilt werken Haha!
Ik heb eerst vaak zat op moeilijke/vervelende/bokkende ponys/paarden gereden..
maar dit kan ik niet meer aan, lichaamlijk...
dus ik heb liever een paard wat met zn voetjes aan de vloer blijft, zn rondje loopt maar toch wat pit heeft!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:53

Ook liever een pittige voor mij, maar niet eentje die je er echt af wil gooien. Voor één keer vind ik dat laatste trouwens wel leuk en een uitdaging, maar niet om als eigen paard of bijrijdpaard te hebben Knipoog Ik hou van een paard of pony met looplust, die op z'n tijd ook rustig kan zijn en die niet al te zenuwachtig is.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:52

Heb liever een wat pitterger paard dat meer kan dan een mak paard dat niet zoveel doet.
Maar niet dat het té pittig word, wel dat ik hem nog gewoon in kan houden Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:26

Ik ben altijd gek geweest van de wat gekkere paarden! Paarden die zo mak hun rondje lopen gaat me snel vervelen! ik vind het geweldig als een paard lekker bookkend door de bak heen gaat en zo zijn gebruiks aanwijzingen heeft! Maar okay je moet er wel mee kunnen werken, heb er ooit 1 gereden die tijdens de dressuur alleen maar op der achterbenen stond.. amet springen niets aan de hand.. dat was niet altijd leuk nee!
Maar toch hier ook het pittigere paard!

sjaaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:40

ik heb liever een pittig paard maar dan wel eentje die betrouwbaar is.
ik vind het veel fijner rijden dan een sloom, mak paard, ik zit daar gewoon niet makkelijk op.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:32

Ik heb liever een mak paard, maar er mag wel wat pit in zitten.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:38

Ja ertussen in he. Hij moet lekker doorlopen maar niet iedereen snel voorbijsjeezen :p Bokken vind ik wel leuk en steigeren heel laag mag ook nog wel, maar als je hem een paar tikken geeft, moet hij wel kunnen luisteren anders knap ik er op af Tong uitsteken

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:44

Ik wil het liefst een iets pittiger paard, heb nu een hele lieve makke pony, hij loopt wel, maar ik moet hem continue activeren, dan heb ik er liever een die wat actiever is, maar het moet wel te hanteren blijven, ik ben geen topruiter.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:02

Ik heb er het liefst iets tussenin. In de bossen is het handig als ze wat makkelijker zijn, in de bak mogen ze wel wat meer pit hebben.
Mijn paard zit er precies tussenin, ik hoef niet steeds aan te sporen en ik hoef d'r niet steeds in te houden.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:06

dus de meesten hier vinden een paard/pony waar de rem af en toe ver te zoeken is ook pittig? Daarmee bedoel ik dan hyperactief, dus gewoon dom de baan rond crossen of buiten veel te hard gaan en niet willen luisteren naar een 'gewone' terug vragende hulp.
Laatst bijgewerkt door woeliej op 06-11-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:07

Ligt eraan wat je met pittig bedoelt. bedoel je daar mee dat die wel een kan bokken en stijgeren,of bedoel je dat die erg voorwaards is...?

Mijn pony is een angst pony, erg bang (geweest) en als ze in angst is gaat ze hard lopen. Heb haar van zadel mak, dat ze niet meer alleen maar vang angst gaat galoperen, nu op L nivo rijden. (volgens mij instrutrice die jury lid (bijna) is. ik ben erg blij dat ik haar heb, heb er erg veel van geleerd, en leer ik nog steeds erg veel van!

een pony/paard die echt stijgert en waar je geen controle over hebt, nee dan wil ik geen pittig paard.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:13

mijn pony gaat uit verzet rennen. Of buiten omdat hij hard gaan gewoon veel leuker vind. Hij bokt bijna nooit en stijgert ook haast nooit maar gaat gewoon knetter hard en luisterd dan niet meer. Zelfs een pessoa teugel trekt hij zich vrij weinig van aan tenzij ik erg grof word kwa hulp. Is af en toe niet echt leuk meer..

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:39

Iets er tussenin. Wel kuren maar ik wil ook wel met een veilig gevoel de lange teugel kunnen geven aan het eind van het rijden. Gewoon zoiets als ik nu heb. Vork

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:40

Ik heb juist liever een pittig paardje, ik ben van mening dat je daar meer van leert dan van een rustig paard die toch wel weet wat hij moet doen. En het is natuurlijk altijd leuk omdat je elke keer weer wat anders hebt, en ze kunnen je soms op een aangename manier verrassen waar ik altijd erg om kan lachen Tong uitsteken

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:42

Ik heb ook liever een pittig paardje. Een paardje waar je echt mee moet werken. Een paard wat alles al weet en kan, af en toe vind ik dat wel leuk. Maar als ik een paard zou gaan kopen, dan echt een met wat pit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:45

Ik heb het liefst een paardje zoals de mijne Haha!

Een braaf paard wat vanuit rengalop terug te nemen is met een simpel woordje en rustig verder draaft op mijn tempo. Een paard wat graag luister dus maar ook heel werklustig is en hij mag best wat stuiteren en fris zijn zolang hij maar controleerbaar blijft.