joy76 schreef:Egni schreef:Is het mogelijk om een goede join up te krijgen terwijl ik geen vertrouwen heb en onzeker ben?
Natuurlijk worden jullie verhoudingen verbeterd als je meer gaat grondwerken, maar het is wel van groot belang dat je echt weet wat je doet. Als ik jou was zou ik niet zo maar beginnen met join up. Probeer iemand te vinden die er verstand van heeft en je kan helpen. Het beste is het uiteraard als je mét je paard een cursus kunt gaan volgen.
Klopt wat je zegt!! Wanneer je het goed wilt doen heb je goede begeleiding nodig, alleen kun je thuis al wel beginnen b.v met het in uit de stal halen, dat je wanneer je paard je netjes volgt je hem beloont en wanneer niet, je hem volledig negeert. Dat is van het natural horseman principe goed gedrag wordt beloont verkeerd gedrag genegeert. Das niet moeilijk en daar kan niet veel mis meegaan, zo kun je het steeds een beetje uitbreiden door een stukje verder te gaan lopen. Bij de volgende stappen en de grond oefeningen heb je idd iemand nodig die je kan helpen.

Wat ik er nog aan toe had moeten voegen is dit...Verdiep je goed in de methode zodat je niet zomaar wat gaat doen en als je de mogelijkheid hebt vraag hulp aan iemand die er heel veel van weet.
).. Dus er gaat op dit moment iets minder tijd naar mijn paardje toe.. Jammer genoeg..