Piercing en Paarden !?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: Piercing en Paarden !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:11

ik zie het al helemaal voor me. ineens is de hele paardenwereld piercingvrij, it's a small world after all. Clown

ik heb zelf een tong piercing en een navelpiercing (je kunt makkelijk een hempje in die hoge broek doen zodat er nog een laagje tussen piercing en broek zit, heb je ook geen kans op uitscheuren.) maar ik ga toch niet met mijn tong mijn paard aflikken dus hoe kunnen daar bacterien komen? en ik neem aan dat iemand met een wenkbrauw of een lippiercing dat ook niet zal doen, dus qua hygiene maakt het geen dondertjes uit.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:12

met andere woorden mogen wij geen piercings hebben omdat de TS er zich aan stoort Blond
Voor mij komt het daarop neer...

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:33

Het moet niet gekker worden..!

Straks die geen piercings dragen kun je precies zien dat die paardrijden *LOL* jeahhh right *ziet het al voor me* *LOL* *LOL*

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:08

Meisje_86 schreef:
een piercing in je doos, geen idee, ik heb hem niet, maar een vriendin van mij wel en die rijd gewoon paard, en heeft er geen last van, alleen toen hijnet gezet was, maar dan doen alle piercings even zeer. Knipoog

hier een met zo'n piercing Nagelbijten / Gniffelen
geen problemen mee maar af en toe (vooral met springen ) voel ik hem toch wel haha
maar ts je hebt een discussie op gang gebracht ,pffff

wat ik wel snap is dat de paarden wereld wat conservatiever kan zijn
daarmee bedoel ik als je een paard koopt wil je dat die er verzorgd uitziet en als diegene die erop zit er ook goed verzorgd uitziet maakt het het plaatje af
ik persoonlijk vind iemand met piercings in het gezicht oof waar dan ook niet minder verzorgd maar goed dat is mijn mening
het is net als in een winkel denk ik daar kunnen mensen aanstoot aannemen als je je piercing in hebt
maar als je het hebt over puur recreatief rijden vind ik het de grootste onzin dat je geen piercing zou mogen hebben

wat betreft hygiene , er zijn veel dingen hygienisch maar een paard ?
nee absoluut niet
ik heb zelf meerdere piercings en ook in mijn gezicht en rij ook al (sinds ik ze heb , 7 jaar ong)ermee rond
en ik heb nog nooit een ontsteking van bij de paarden zijn gehad
wat dat betreft is alles eigenlijk even vies
maar het gaat erom hoe schoon je ze ervoor en erna houd en anders een pleister erop doet ook wonderen
en de discussie met topje rijden ga ik niet eens op in want dat is imo te belachel;ijk om er woorden aan vuil te maken , behalve dat het ieders eigen keus is

als jij een topje niet vind kunnen ben ik benieuwd hoe je reageert als je de eerste de beste disco/kroeg in stapt
ik denk dat je dan een hartverzakking krijgt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:32

Aangezien ik de opmerking van het topje maakte zal ik nog even nadere toelichting geven, het is wel grappig om te zien dat er een heel end van het topic over in een topje te paard zitten gaat Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik kreeg als uitleg erbij dat paardrijden dan een modesport werd (geloof ik) inplaats van het oorspronkelijke idee van paardrijden. Het was ook niet etisch of etnisch (oh god ik haal het weer door de war en volgens mij spel ik het ook nog hartstikke fout Bloos ) verantwoord was. Het was volgens de instructrice die les gaf en een volwassene waarbij ik in de les gaf de bedoeling dat je je schouders bedekte tijdens het paardrijden, wat ik thuis doe moest ik overigens zelf maar weten.
Maar het was warm en ik heb geen leuke shirtjes die schouderbedekkend zijn Nagelbijten / Gniffelen Het zal ook zeker per instructrice verschillen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:35

maar wat is de reden dan dat je je schouders moet bedekken ?
want dat punt snap ik dan niet
heeft het te maken met vallen ofzo ?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:37

zydeco schreef:

Zoals ik al zei in m'n post had het iets met ethisch of etnisch (ik blijf het door de waar halen) te maken. Een aantal bladzijdes terug zei al iemand wat over normen en waarden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:37

Marijkjuh schreef:
Het zal ook zeker per instructrice verschillen.

Dat denk ik ook, wat een kul zeg....

Kijk voor buiten te rijden, over de weg ofzo, daar is nog iets voor te zeggen: als je er af valt word je minder beschermd.
Maar dat het ethisch (zo schrijf je dat Haha! ) niet verantwoord is....

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:38

Ik heb een paard en een piercing,, niets mis mee.. Clown
Maar grote oorringen enso,. vind ik wel een beetje gevaarlijk!

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:39

IKbenEllen schreef:
Marijkjuh schreef:
Het zal ook zeker per instructrice verschillen.

Dat denk ik ook, wat een kul zeg....

Kijk voor buiten te rijden, over de weg ofzo, daar is nog iets voor te zeggen: als je er af valt word je minder beschermd.
Maar dat het ethisch (zo schrijf je dat Haha! ) niet verantwoord is....

maar een shirtje met mouwen, zullen niet meer beschermen al je valt dan zonder mouwen, in ieder geval dat is mijn theorie.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:40

Marijkjuh schreef:
zydeco schreef:

Zoals ik al zei in m'n post had het iets met ethisch of etnisch (ik blijf het door de waar halen) te maken. Een aantal bladzijdes terug zei al iemand wat over normen en waarden

haha het is etisch (als ik het goed schrijf hoor)
ja ik snap het verder maar toch normen en waarden verschillen per persoon natuurlijk
en wat dat betreft moet iedereen natuurlijk doen wat hij zelf wil
maar ik kan het ergens wel snappen
niet iedereen vind rondbungelende borsten even mooi (als je een topje aan hebt dan he ) of ben ik dan in de war met een spaghettiband hemdje Bloos
ik heb zelf cup f dus zal echt nooit een topje (of spaghettiband hempje )zomaar in het openbaar dragen
dus ja vanuit dat punt gekeken kan ik het begrijpen
Laatst bijgewerkt door Zappa op 11-05-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:41

Ok, bij sommige is het eSTEtisch niet verantwoord Haha! Maar ik vind het wel kunnen hoor Ja Zelfde met pericings, ik ga heus mijn labret en tongpiercing niet uithalen om paard te rijden Gestoord Mijn bril zet ik wel nooit meer op onder het rijden, dat is pas gevaarlijk (gebroken neus en 2 blauwe ogen zijn genoeg als waarschuwing).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:41

Meisje_86 schreef:
maar een shirtje met mouwen, zullen niet meer beschermen al je valt dan zonder mouwen, in ieder geval dat is mijn theorie.

Tuurlijk wel, tegen schaafwonden.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:42

Ik denk niet dat het iets met bescherming te maken heeft hoor, het lijkt me niet veel verschil maken als je met of zonder mouwen valt. Misschien een heel klein beetje, maar eht zou voor mij geen reden zijn om met lange mouwen te rijden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:43

zydeco schreef:
ik heb zelf cup f dus zal echt nooit een topje (of spaghettiband hempje )zomaar in het openbaar dragen

Nee dat snap ik, maar al zou je dat wel willen: wie ben ik dan om te zeggen dat je dat niet mag.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:43

poes schreef:
Ok, bij sommige is het eSTEtisch niet verantwoord Haha!

dank je wel
ik schaam me dood ik geslaagd met een 9 voor nederlands
gutteh gut

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:45

IKbenEllen schreef:
zydeco schreef:

Nee dat snap ik, maar al zou je dat wel willen: wie ben ik dan om te zeggen dat je dat niet mag.

precies ik moet doen wat ik zelf wil
maar ik probeer me te verplaatsen in diegene die het zei
en dus vanuit dat standpunt kan ik het begrijpen
maar wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:46

poes schreef:
Ok, bij sommige is het eSTEtisch niet verantwoord Haha! Maar ik vind het wel kunnen hoor Ja Zelfde met pericings, ik ga heus mijn labret en tongpiercing niet uithalen om paard te rijden Gestoord Mijn bril zet ik wel nooit meer op onder het rijden, dat is pas gevaarlijk (gebroken neus en 2 blauwe ogen zijn genoeg als waarschuwing).

Wat is een labret? Bloos

Kan helaas geen lenzen op paard dragen, maar gelukkig nog nooit wat mis gegaan met bril. Maar die is dan ook heeeel ethisch verantwoord.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:47

@IKbenEllen: Hoezo kan je geen lenzen te paard dragen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:48

Kan geen zachte lenzen door vreemde vorm ogen (ze blijven draaien). Dus normaal heb ik harde maar dat is janken als het een beetje stoft.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:50

zydeco schreef:
poes schreef:
Ok, bij sommige is het eSTEtisch niet verantwoord Haha!

dank je wel
ik schaam me dood ik geslaagd met een 9 voor nederlands
gutteh gut

Volgens mij is het etisch, maar goed.. vergeet dat maar weer snel Tong uitsteken

want het komt van het woord ethiek, en daarbij heb je zogenaamde 'etische problemen' (heeft met normen en waarden te maken) dus vandaar dat het volgens mij etisch is ipv estetisch. maar goed; zoals ik al zei, who cares Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:52

mag allebei Haha!

edit: dan wel met een h er tussen: ethisch
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 11-05-07 13:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:52

hihi dank je appelbolfan
ben weer te snel aan het twijfelen over mezelf maar idd who cares

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:56

Rare uitspraak dat het onhygiënisch zou zijn. Het paard zal er niets om lijden denk ik Knipoog Voor de ruiter zelf is het wat mij betreft een eigen probleem of evt. haren en stof ontsteking opwekkend zijn voor die persoon. Als die maar niet achteraf gaat klagen, aangezien ik dat wel eigen risico vindt.

Wat wel een ander verhaal is, is een horecamedewerker met bv. piercings in het gezicht die in de vrije tijd paard rijdt. Werk in de horeca brengt nu eenmaal hygiëne voorschriften met zich mee en als horecamedewerker heeft de persoonlijek hygiëne invloed op andere mensen. Maar dan nog is goed schoonhouden en regelmatig ontsmetten een oplossing.

In het ziekenhuis kan ik me ook voorstellen dat ze ivm hygiëne eisen stellen aan piercings/ oorbellen. Niet alleen voor jezelf, maar juist voor je medepatiënten waarvan er vele zullen zijn met een lage weerstand die sowieso al vatbaarder zijn voor ontstekingen.

Als persoon met een piercing vind ik dus wel dat je naar anderen toe er rekening mee moet houden, maar zodra je ermee niemand anders voor het blok zet zie ik er geen problemen mee. Als iemand zich dagenlang niet wil wassen, mag wat mij betreft iemand helemaal zelf weten. Maar als ie dan vies ruikt, vindt ik wel dat diegene een verplichting heeft om anderen hier geen (over)last van te geven Knipoog

Ach en topjes, geen mening. Maar zo zie je sommige ook even bij de paarden lopen met teenslippertjes aan. Levensgevaarlijk voor de voeten vind ik, maar dat moeten ze maar zelf weten. Maar hoeven ze niet raar op te kijken als ik er wat van zeg of dat ze achteraf klagen over zere tenen Knipoog Dikke bult, eigen .... Lachen

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:59

IKbenEllen schreef:
Meisje_86 schreef:

Tuurlijk wel, tegen schaafwonden.

nou ik heb toch aardig wat schaafwonden overgehouden met zels een trui aan Knipoog

dus is niet altijd waar wat je zegt, maar ligt er natuurlijk ook aan hoe je valt Knipoog