n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maxy0

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:13

het is toch geweldig dat zo'n meisje op een spelende manier leert paardrijden? ze wordt niet gedwongen of niets (wat je tegenwoordig ook wel ziet..) en op deze manier leert ze meer denk ik op het gebied van verzorging en wat het allemaal inhoud.. Op een manege zie en leer je die dingen niet!..
Daarnaast straalde de lol ervan af! dus ik vind het alleen maar leuk voor dat meisje..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:06

jong geleerd is oud gedaan
tenzij er iets gebeurt zodat ze niet oud wordt, maar daar zijn de ouders/begeleiders verantwoordelijk voor.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:08

mijn zusje is 9 jaar nu dan. Ze longeerd al vanf haar 7e en rijd voor de rest al sinds haar 6e buiten. Fries, shet, haflinger maakt niet uit.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:07

ik vind het leuk voor dat meisje. Als je het al jonge leert heb je er later ook veel aan.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:14

Mijn dochter van 6 is ook besmet met het paarden virus Haha! Hoe komt dat toch Bloos .
Zij wil ook een eigen pony zodat ze samen met mij kan rijden. Ik ga dit echter niet doen. Nu vind ze het leuk, maar wat als ze er straks niks meer aan vind? Dan staat die pony te vereenzamen in de wei.
Ze is op dit moment nog bezig voor haar zwemdiploma, dat gaat erg moeizaam. We hebben haar belooft dat als ze haar zwemdiploma haalt dat ze dan op paardijles mag.
Ik wil dat ze op een manege gaat beginnen. Daarna ken ik nog genoeg ponies waarop zij zou kunnen rijden.
Voor een eigen pony vind ik haar gewoon te jong. Ze heeft het besef nog niet om zo`n beestje te verzorgen.
Als ze over een jaar jaar nog zo gek is op paarden en ze is al een keer van een pony af gevallen en er weer opgestapt... dan kijken we wel verder.
Ik wil dat ze haar pony helemaal zelf kan verzorgen, dus dan denk ik aan de leeftijd van een jaar of 10.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:16

heeft iemand alle afleveringen van horse & co voor de windows media player?

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:31

leuk toppic, mijn zusje is 5 jaar en in augustus word zij 6 en sinds maart van dit jaar heeft zij een eigen pony waar zij lekker spelender wijs mee leert paard rijden maar wel onder toezicht.
ze mag absoluut niks alleen doen met haar pony of ik of mijn moeder helpt haar het blijven toch dieren.
maar het is zo leuk om te zien hoe snel ze er wegwijs mee word
dus ik heb er echt geen bezwaar tegen als zo'n jong meisje een eigen pony krijgt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:38

Je leert er ontzettend veel van, een eigen pony, en inderdaad, jong geleerd is oud gedaan. Maar hopelijk denken ze er wel over na dat het een hele verantwoordelijk is, en hoeft het meisje niet meteen op 6-jarige leeftijd wedstrijden te gaan rijden. Als er begeleiding bij is (instructie, of ouders die er verstand van hebben) lijkt het mij alleen maar leuk voor haar!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:41

ik vind het juist leuk zon pony voor het meisje. Shets zijn over het algemeen minder braaf en hierdoor ze zou bang kunnen worden. Dat zou toch jammer zijn? Dan maar een te grote pony die wel braaf is en het is een leuke combi samen. Ze is er blij mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:53

vlinderr schreef:
Ik heb hem niet gezien denk ik.

Maar wat me opvalt is dat de meeste kinderen die jong al een paard krijgen later zich zo arrogant voor doen.
***Niet iedereen hooor***

Dát verklaart mijn arrogantie! Pling zit al mn hele leven te wachten op zo'n theorie zodat ik de bokkers éindelijk kan uitleggen waarom ik zo ben Knipoog

Nee, ik heb vanaf mijn 6 een a pony'tje, toen anderhalf jaar oud! (voel je'm komen?) ding was een rotknol van hier tot in timboektoe (geen wonder dat ie goedkoop verkocht werd Nagelbijten / Gniffelen) hij werd opgeleerd en 'ingereden' toen hij 4 was de rest heb ik zelf moeten doen. Tot mijn 14de heb ik met deze pony gespeeld. Inmiddels is het dingetje 11 en er is niks mis mee hoor nog altijd net zo gestoord als toen hij pas bij me kwam maar dat i s gewoon zijn karakter Haha! kan hij ook niet aan doen. Pas vanaf toen ben ik serieus gaan rijden en daar heeft ie toch écht niet onder geleden!

Laat die kleine toch lekker spelen. Zo'n shetter hebk ook gereden, problemen oplossen op 6 jaar? Met zo'n klein eigenwijs onderkruipsel? Haha, dacht het niet! Knipoog Vind het al een hele prestatie dat het meisje zo door rijd op hem ondanks alles!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:21

Nu krijgt dat meisje nog een pony erbij.
Ik vraag me een beetje af of ze het dan wel red, met 2 pony's.
ZUlke jonge meisjes spelen nog zo veel met vriendinnnen enzo.
Maar 5 x per week rijden, ook nog 2 pony's

Wel veel hoor.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:25

Ze rijdt al wel 4 jaar hoorde ik net Sigaar

dat is lang voor een meisje van 6.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:39

nicky_f schreef:
Ze rijdt al wel 4 jaar hoorde ik net Sigaar

dat is lang voor een meisje van 6.

jaah dat is indd lang.. misschien bedoelen ze met een rondje erop zitten al rijden? dan rij ik ook vanaf mn tweede Vork Clown

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:49

Hoezo, Jaloers?
Ze zorgt er niet zelf voor (Neem ik aan).
Ze zou het redden hoor anders kopen ze niet nog een pony, ik vindt sommige reactie's een beetje overdreven en jaloers.
Ze moet toch zelf weten wat ze doet!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:55

wat is het probleem?
ik reed op mijn 6e al wedstrijden en had op mijn 4e mijn eigen pony al :S

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:11

ik had op mn 2e mijn eerste pony.. samen met mijn broer van 4.. niks aan de hand.. lekker spelender wijs met beetsen om leren gaan..

het is echt niet meteen zo dat we ze moesten voeren en stallen uitmesten (hoewel ik wel hielp als ik wou) en ik hoefde er ook niet verplicht op te rijden.. al reden we 2 weken niet zei mijn moeder er niks van.. het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden vond zij! en dat is helemaal gelukT!!!!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:17

Ik heb de aflevering ook gezien en vondt het echt en pittig meisje die super leuk kon rijden. Mijn meisje is nu 8 en rijdt al vanaf haar 6e wel rustig aan natuurlijk maar nu rijdt ze ieder dag en gaat zo leuk. Ze heeft een shet en ze heft haar schatje genoemd, wat ik wel belangrijk vindt is dat je zeker weet dat de pony te vertrouwen is, schatje kan ze zelf uit de wei halen en opzadelen zal nooit bijten ,bokken of erger dat is gewoon het belangrijkst. Maar ik vond die 2 super bij elkaar passen wat en snoepie van een pony zeg

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:20

Ik heb de aflevering ook gezien en vond het een dapper meisje, want die shet van haar was niet zo makkelijk en vind dat zij en dreamer een leuke combinatie vormen en we gaan vast nog veel van haar horen als ze zo doorgaat

WybO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:32

Leuk voor het meisje!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:54

Ik vond het hardstikke leuk voor het meisje zelf, maar aan de andere kant. Hoeveel kinderen besluiten niet dat ze uiteindelijk paardrijden toch niet zo leuk vinden, vooral bij de kleindere kinderen? Je ziet het vooral vaak na een ervaring of een val, dat een kind omslaat en echt niks meer met paarden te maken wil hebben.

Het zou jammer zijn voor de pony om wéér van baas te moeten veranderen.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:18

Heel leuk dat zo'n kind van jong af aan met knollies op groeit!
En het ging allemaal goed, en ik vond het een goeie combi Knipoog
Ik heb er niks op tegen hoor!

Repeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:11

ik vind het eigenlijk wel kunnen hoor dat zo'n meisje op die leeftijd een paardje heeft. Hoe vroeger je begint hoe meer ervaring alleen wat wel is. Dat meisje is nog niet helemaal uitgegroeid en als je te vroeg met paardrijden begint kan er iets scheef groeien maar ik weet niet precies wat

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:47

wat een ontzettend lief meidje.
en wat een lef zeg zo maar op 3 vreemde pony's in een vreemde omgeving stappen had ik vroeger echt niet gedurfd.
en dat bokje op der shet ik vond dat ze echt netjes bleef zitten.
ik vind het prima kunnen hoor. er zijn zat volwassen die een stuk beroerder rijden hoor. waarom zouden die wel een eigen paard mogen. haar ouders en haar instructeur zijn er om de verantwoordelijkheden te nemen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:53

Kan iemand prt screen maken? kan filmpje niet openen..
Verder vind ik zelf dat zo kindje lekker spelender wijs moet rondhobbelen. Beetje speelen met dat dier, en der van leren. Niet gelijk de wedstrijdsport inzetten, is toch ook niet goed voor zo'n meidje?
Ik heb ook speelenderwijs leren rijden. En ben der gelukkig mee Lachen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:59

Ik ben het eigenlijk met de meeste eens, moet kunnen. Alleen het alleen in de bak rijden zou ik niet verstandig vinden als er voor de rest niemand aanwezig is. Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als er bij mij op stal niemand is dan gaat mijn paard aan de longe of naar buiten. Je weet nooit wat er gebeurd en dan is het wel prettig als je gevonden wordt Clown