Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mariz schreef:vroeger zonder zadel wel met gympen gereden maar om met gympen in een stijgbeugel tegaan rijden? uhm nee bedankt, wil nog wat langer meegaan.
vind gympen ook heel erg onprofesioneel!!!
..eigen risico switchx schreef:Heeeel soms rijd ik met gympen. Maar hier op de manege ook op me eigenpaard ( is natuurlijk net zo onveilig)mag het niet. ten eerste het is niet veilig en ten 2de ze horen bij de fnrs en dus is het verplicht met cap en goed schoeisel te rijden......soms doe ik het toch als ik me laarzen ben vergeten en ik geen chaps kan lenen
Karin schreef:mariz schreef:vroeger zonder zadel wel met gympen gereden maar om met gympen in een stijgbeugel tegaan rijden? uhm nee bedankt, wil nog wat langer meegaan.
vind gympen ook heel erg onprofesioneel!!!
En bedankt namens de topruiters in de endurance.

Karin schreef:In de endurance mag je met gympen rijden. Dat is handig omdat je soms tijdens wedstrijden (of trainingen) naast je paard loopt.
Op wedstrijden is het bij schoenen zonder hak (bijvoorbeeld gympen) dan wel verplicht om met veiligheidsbeugels te rijden. Ik heb zelf beugels met een korf aan de voorkant, daar kan je voet niet doorheen schieten.
Karin schreef:Alhoewel wat?
Ach, whatever. Endurance is toch nauwelijks een professionele sport te noemen.
In ieder geval, pagina 9 van dit topic:Karin schreef:In de endurance mag je met gympen rijden. Dat is handig omdat je soms tijdens wedstrijden (of trainingen) naast je paard loopt.
Op wedstrijden is het bij schoenen zonder hak (bijvoorbeeld gympen) dan wel verplicht om met veiligheidsbeugels te rijden. Ik heb zelf beugels met een korf aan de voorkant, daar kan je voet niet doorheen schieten.
Maar het is natuurlijk heel makkelijk om gewoon van mening te zijn dat je nu eenmaal met rijlaarzen en Engelse beugels 'hoort' te rijden.
Karin schreef:Alhoewel wat?
Ach, whatever. Endurance is toch nauwelijks een professionele sport te noemen.
In ieder geval, pagina 9 van dit topic:Karin schreef:In de endurance mag je met gympen rijden. Dat is handig omdat je soms tijdens wedstrijden (of trainingen) naast je paard loopt.
Maar het is natuurlijk heel makkelijk om gewoon van mening te zijn dat je nu eenmaal met rijlaarzen en Engelse beugels 'hoort' te rijden.