Met gympen rijden kleine trend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met gympen rijden kleine trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:45

Heel verstandig. Ik rijd ook liever met rijschoenen en chaps. Heb 1 keer met gympen op een paard gezeten (zonder zadel) maar ik vind het niks.

Debbyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:19

Ik rijd altijd met van die neppe All Stars en chaps erover, rijd veel lekkerder vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:21

Ik heb een keer met nep allstars gereden, en het rijd best lekker, maar het is wel gevaarlijk omdat je voet er zo doorheen kan schuiven. Ik kies dus voor laarzen, maar soms even allstars als hetn iet anders kan

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:25

Ik rij sowieso NOOIT met gympen, omdat ik wel is een meisjes heb gezien die een keer met die gympen door de beugels schoot en dus niet van het paard 'af kon vallen' omdat ze vast zat. (Het paard ging er dus vandoor) Dus NOOIT doe ik dat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:44

mariz schreef:
vroeger zonder zadel wel met gympen gereden maar om met gympen in een stijgbeugel tegaan rijden? uhm nee bedankt, wil nog wat langer meegaan.
vind gympen ook heel erg onprofesioneel!!!

En bedankt namens de topruiters in de endurance. Haha!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:47

heej

ik rijd als ik zonder zadel ga altijd met mijn nik's en met zadel soms ook wel licht er aan wat ik ga doen.
ik merk geen verschil in joppers en mijn gympen Tong uitsteken

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:59

Zul je wel merken als je blijft hangen. Dan kunnen ze behoorlijk verschillend blijken.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:57

Heeeel soms rijd ik met gympen. Maar hier op de manege ook op me eigenpaard ( is natuurlijk net zo onveilig)mag het niet. ten eerste het is niet veilig en ten 2de ze horen bij de fnrs en dus is het verplicht met cap en goed schoeisel te rijden......soms doe ik het toch als ik me laarzen ben vergeten en ik geen chaps kan lenen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:01

Ik rijd soms als ik direkt vanuit school kom op gympen (of wat ik ook op dat moment aan mijn voeten heb). Wel haal ik dat soort fratsen alleen uit met mijn eigen paard (of beter, mijn eigen zadel). Mijn beugels vliegen van mijn zadel af als er wat gebeurd, dus ik zal niet achter mijn paard aan gesleurd worden.
Als mensen het eng vinden prima, kijken ze maar de andere kant uit.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:47

ik heb wel is met m'n allstars gereden maar toen kreeg hele zeren kuiten,want je hebt geen steun.
ik rijd wel vaak met m'n stalschoenen.
en soms als ik zonder zadel rijd ,dan heb ik geen schoenen aan Clown ..eigen risico

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:07

Ik bedoelde ook de mondoni York idd, geen superkwaliteit maar ze rijden niet verkeerd.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:09

switchx schreef:
Heeeel soms rijd ik met gympen. Maar hier op de manege ook op me eigenpaard ( is natuurlijk net zo onveilig)mag het niet. ten eerste het is niet veilig en ten 2de ze horen bij de fnrs en dus is het verplicht met cap en goed schoeisel te rijden......soms doe ik het toch als ik me laarzen ben vergeten en ik geen chaps kan lenen

Maar als je je chaps vergeet kan je toch ook met je schoenen rijden ipv gympen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:17

Meestal rij ik met me leren laarzen, maar als het heel warm is rijd ik met me jodphurs nooit met gymen of dergelijk.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:55

Karin schreef:
mariz schreef:
vroeger zonder zadel wel met gympen gereden maar om met gympen in een stijgbeugel tegaan rijden? uhm nee bedankt, wil nog wat langer meegaan.
vind gympen ook heel erg onprofesioneel!!!

En bedankt namens de topruiters in de endurance. Haha!

ik bedoel gympen zonder hakje, en ik neem aan als daar toch mee gereden word dat ze dan wel een veilige stijgbeugel hebbben, zo 1 waar je voet niet door kan schieten. want dan heb ik niets gezegd alhoewel.. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:33

Alhoewel wat? Verward

Ach, whatever. Endurance is toch nauwelijks een professionele sport te noemen. Clown

In ieder geval, pagina 9 van dit topic:

Karin schreef:
In de endurance mag je met gympen rijden. Dat is handig omdat je soms tijdens wedstrijden (of trainingen) naast je paard loopt.

Op wedstrijden is het bij schoenen zonder hak (bijvoorbeeld gympen) dan wel verplicht om met veiligheidsbeugels te rijden. Ik heb zelf beugels met een korf aan de voorkant, daar kan je voet niet doorheen schieten.

Maar het is natuurlijk heel makkelijk om gewoon van mening te zijn dat je nu eenmaal met rijlaarzen en Engelse beugels 'hoort' te rijden. Haha!

Caroline2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:09

Ik rij met rijlaarzen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:11

Je gaat toch ook niet hardlopen op teenslippers?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:31

Ik heb wel eens gereden op gympen, alleen schoot ik dan naar voren met mijn voet.. Sinds die pijnlijke ervaring rij ik gewoon altijd weer met laarzen Knipoog

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:14

Ik heb nooit gereden met gympen. Ik rij altijd met laarzen.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:18

Karin schreef:
Alhoewel wat? Verward

Ach, whatever. Endurance is toch nauwelijks een professionele sport te noemen. Clown

Karin schreef:
In de endurance mag je met gympen rijden. Dat is handig omdat je soms tijdens wedstrijden (of trainingen) naast je paard loopt.

Op wedstrijden is het bij schoenen zonder hak (bijvoorbeeld gympen) dan wel verplicht om met veiligheidsbeugels te rijden. Ik heb zelf beugels met een korf aan de voorkant, daar kan je voet niet doorheen schieten.

Maar het is natuurlijk heel makkelijk om gewoon van mening te zijn dat je nu eenmaal met rijlaarzen en Engelse beugels 'hoort' te rijden. Haha!

daar ben ik het niet mee eens. volgens mij is endurance een zwaardere sport dan bijvoorbeeld dressuur. en ikvind dat het al helemaal niets te maken of je gympen aan hebt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:51

Karin schreef:
Alhoewel wat? Verward

Karin schreef:

In de endurance heb je ook andere beugels. Het gaat er mij om dat het gevaarlijk is om met gympen te rijden met Engelse beugels. Het maakt mij niet uit met wat voor beugels je rijdt, maar als je met Engelse beugels rijdt, is het niet zo veilig om gympen te dragen.

@ OoLiesjeoO: Of endurance zwaarder is dan dressuur is een heel andere discussie, heeft imo niets te maken met gympen en beugels.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:45

Heeft idd niets met een eventueel verschil in zwaarte te maken (als dat er al is). Wel met praktisch nut en comfort.

Over hardlopen op teenslippers: dat is weer een ander uiterste. Hoewel in de endurance dus wél wordt hardgelopen naast het paard. Hé, daar komt dat praktisch nut weer om de hoek kijken. *LOL*

Er wordt in dit topic IMO te klakkeloos geroepen dat rijden met gympen gevaarlijk en onprofessioneel is. Zeg er dan idd even bij dat dat opgaat voor Engelse beugels. Of iig kan dat gevaarlijk zijn. Of het onprofessioneel zou zijn, daar laat ik me niet over uit. Dat is net zo subjectief als de uitspraak dat je met rijlaarzen 'hoort' te rijden.

Overigens wordt in de endurance ook met Engelse beugels gereden (niet iedereen rijdt met gesloten beugels). Alleen is dan wel een schoen/laars met hak van een x-aantal mm verplicht. Idd, uit het oogpunt van veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:51

Dat bedoel ik idd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 20:07

Ik heb vandaag weer voor het eerst met laarzen gereden
ik vond het niks
ik blijf met gympen rijden
en meschien krijg ik jophurs van me moeder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:25

Na een keer kun je dat niet beoordelen. Wel erg rap geconcludeerd. Je kunt ook stalschoenen met chaps erover doen.