Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dancie schreef:ik praat constant tegen mijn paard en als ze iets doen wat niet mag en ik gil GODVER geloof me dat ze ophouden.
het is voor een paard alleen maar lekker als je duidelijk tegen hem praat met de juiste tonen. Ik rijd altijd pratend.
Softijs schreef:Ik praat ook altijd tegen mijn pony, volgensmij verstaan ze wel degelijk wat je zegt. Niet de inhoud natuurlijk, maar de klank, of je boos bent of blij, dat verstaan ze zeker wel hoor. Ook bij stemhulpen als haaaa-halt en drrrrraf maken ze onderscheid tussen. Als ik drrrraf zeg gaat mijn pony al meteen draven zonder dat ik iets hoef te doen, dus dat verstaat ze wel degelijk. Maar natuurlijk nooit schreeuwen, als je je stem verheft weten paarden ook al dat ze het niet goed hebben gedaan.
Die zullen schrikken!
Farouche schreef:Maar mensen die in 1 rondje 20.000 keer zeggen braaf, goedzo, niet eng bla bla bla word ik ook helemaal gek van...
Paardenmaf1 schreef:Er zullen maar christelyke mensen in het publiek zitten!Die zullen schrikken!
runningkawa schreef:Ik praat juist wel tegen mijn paard, want ja hij begrijpt me wel.
Natuurlijk niet de woorden, maar wel de toon.
je kan je paard er ook mee gerust stellen toch, k weet zeker dat jij dat ook doet.
sisi19 schreef:Ik praat ook tegen een paard. Ze zullen de woorden niet verstaan, maar wel de toon hoogtes verstaan ze denk ik wel.

Pikeur schreef:Dus jij denkt dat ze niet begrijpen dat je boos bent als je je stem verheft?
Paarden zijn echt niet achterlijk hoor.
__Robijn__ schreef:maar weetje, sommige mensen [ zeg niet dat het hier op bokt is ] beweren dat paarden het begrijpen ect. Maar ik beschouw en ook als een hond. Als je tegen je hond "zit" zegt, dan kent hij het commando, maar hij snapt niet de betekenis achter zit. Je zou net zo goed "af" kunnen zeggen, ze snappen de betekenis niet omdat ze niet zo kunnen denken als wij. Dat is ook bij een paard, zeg je Draf .. dan snapt hij dat als je dat hem hebt aan geleerd, het commando kent ie. Zeg je als die gaat draven "stap" zal die op dat commando gaan draven, daarom snap ik niet waarom mensen hun hele levens verhaal gaan vertellen...... snappen doen ze het niet, en schreeuwen heeft naar mijn idee al HELEMAAL geen zin

__Robijn__ schreef:maar weetje, sommige mensen [ zeg niet dat het hier op bokt is ] beweren dat paarden het begrijpen ect. Maar ik beschouw en ook als een hond. Als je tegen je hond "zit" zegt, dan kent hij het commando, maar hij snapt niet de betekenis achter zit. Je zou net zo goed "af" kunnen zeggen, ze snappen de betekenis niet omdat ze niet zo kunnen denken als wij.
en meer van dat soort dingen. 
karinFTbing schreef:Dieren kunnen trouwens wel aanvoelen hoe jij je voelt en dat kan ook een reden zijn waardoor het voor sommige mensen lijkt dat het paard je begrijpt.