Esperanza schreef:Jij snapt het dus niet... Kinderen kunnen ook werken, de meesten vinden het leuk om klusjes te doen, toch is kinderarbeid is met een goede reden verboden.
Wat jij zegt is ook heel wat anders. Het kind wat wil leren lopen tegenover een paard waar je dingen van vraagt. Een kind wat net kan lopen hoeft nog niet aan een turnwedstrijd mee te doen.
Paarden zijn heel wat anders als kinderen. Kinderen gaan zeiken als ze ergens geen zin in hebben. Veel paarden doen en doen maar wat er van ze gevraagd wordt. Je zult ze dus moeten beschermen.
hoezo snap ik het niet? een paard een stapje opzij laten gaan als die het zelf aangeeft is echt geen schande hoor
en als het paard aangeeft alles goed op te pakken en je verder gaat wat is het probleem dan?en jij vergelijkt in mijn ogen de verkeerde dingen
kinderen die net kunnen lopen aan turnen laten doen, en een paard wat al 3 jaar kan lopen maar er nu toevallig een ruiter bij heeft... beetje rare vergelijking, ookal ken ik ook kinderen van 3 die idd al op turnen zitten! alles speelsgewijs word hun dingen geleerd en als ze snel dingen aanpakken gaan ze er verder op in... net zoals bij een paard als het goed is... (als het niveau er niet in word getrapt...)paarden zijn op sommige fronten precies hetzelfde als kinderen... zowel bij kinderen heb je zeikers en niet zijkers en bij paarden heb je dat ook! mijn paard geeft echt wel aan hoor als ze het te moielijk vind... en hoe meer jonge beestjes gereden hebt hoe sneller je merkt of ze ergens aan toe zijn of niet...

vroeger moest ik ook iedere dag rijden om het er redelijk uit te laten zien... nu rijd ik meestal 4 keer per week en nog 1 keer aan de longe...