Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar hij was zo leuk
Precious20 schreef:Ik heb bijv. ooit een M2-paard gereden dat op een bizarre manier in galop gezet moest worden. Buitenbeen achter de singel, binnenbeen ook wat achter de singel (maar niet zo veel als het buitenbeen), buitenhand wat naar omlaag, binnenhand iets hoger en dan drukken met je binnenbeen. Nou, ik kan je zeggen: dit is niet mijn manier van aangalopperen!
craz schreef:Ik bedoel van die mensen die je op een jong paard ziet rijden, heel krampachtig op het paard ,paard neusje in de lucht, paardje krampachtig, ruiter die niet op zijn gemak is en maar trekken in de mond.
Dat vind ik dus echt erg.
Zeker als zo'n ruiters dan denken iets te bereiken en denken dat ze goed bezig zijn.
jonge paardjes moeten juist lekker ontspannen zijn, daar heb je later veel meer plezier van!
mijn paard heeft zelf de potentie niet om het leukere werk te doen en andere paardjes rijden zou ik erg graag willen, maar dan mag mijn baas mij wel wat minder uren gaan geven
runningkawa schreef:Maar zouden mensen die zich zo overschatten betreffende hun rijkunsten wel een goede instructrice hebben?
craz schreef:Ik vind het verschrikkelijk hoeveel mensen jonge paarden kopen alsof je een jonge hond koopt.

Precious20 schreef:Sorry, nu ik ga ik wel erg offtopic maar ik moest gewoon op deze uitspraak reageren...![]()
Craz, ook als je een jonge hond koopt, moet je goed weten wat je doet. Je moet die pup immers gaan opvoeden tot een betrouwbaar dier. Dat is veel moeilijker dan er vaak gedacht wordt!
Valentijn schreef:Ik heb voor een jonge pony gekozen omdat ik het een stuk fijner vind om zelf de dingen aan te kunnen leren. De dingen die ik fijn vind, zoals licht op de hand, goed aan het been etc etc. zijn eisen die ik graag zou willen zien. Bij een jonge pony is het gemakkelijker om dingen goed aan te leren dan bij een ervaren paard foute dingen af te leren.
Verder vind ik het makkelijk dat mijn pony op mijn hulpen reageert zoals ik wil, simpelweg omdat het hem zo is aangeleerd.
en die werd verkocht als goede leerpony... nou ik heb er 5 minuten op gezeten en toen was ik het beest al zat
stappen ging nog wel aardig, maar de draf en galop waren afschuwelijk...als jij als beginner op zoon beest moet leren rijden ben ik benieuwd hoe het gaat als je dan op een beest stapt wat wel aan de hulpen is
, je leert ook beter rijden tenslotte (hoop ik
). Maar wat als je paard verkocht moet worden? Je weet het niet in het leven, misschien heb je er geen geld meer voor, misschien om gezondheidsredenen, misschien gebeurt er ooit iets waardoor je bang wordt... en dan kan er niemand mee weg rijden en zou het zonde zijn als het paard bijv. in de handel komt omdat er niemand op zijn pad komt die er tijd in wil steken. Urielle schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat degenen die in hun eigen belang denken een jong paard zoeken en degenen die in het belang van het paard denken eerst ervaring opdoen met een leerpaard (en dat hoeft niet je eigen paard te zijn natuurlijk). *wacht de klappen al af van iedereen die erop springt*
je hebt soms van die beesten die gewoon niet voldoende reageren op je been, maar ik moet wel toegeven dat dat meestal de beestjes zijn waar niet serieus mee word gereden...hoe hoger het niveau van het beestje hoe beter ze meestal aan de hulpen zijn... met nadruk op meestal
heeft nog nooit iemand anders op gezeten omdat ze te erg eenkennig is
mijn laatste inrijproject is trouwens wel goed gelukt! daar kan iedereen met kleine hulpen zo mee weg rijden, wel fijn hoor zoon beestje wat gevoelig is voor been en zacht in het mondje
) maar wel een paard wat de nodige ervaring heeft en op M/Z niveau getraind is.
) wat van te leren en zelf verder te komen. Ik heb alleen altijd het idee dat mensen dan denken dat je het doet voor de prijzen. Maar dat is absoluut niet zo. Een jong paard kan altijd nog. Ik ben alleen bang om het te verpesten omdat ik gewoon simpelweg niet genoeg ervaring heb. Mazzel-meid schreef:Ik heb alleen altijd het idee dat mensen dan denken dat je het doet voor de prijzen. Maar dat is absoluut niet zo.

. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik kan alles met haar wat ik graag wil doen, buitenrijden, springen en heeeerlijk dresuurrijden. Ik leer nog iedere dag van haar. Ze heeft voorheen M dressuur gelopen, maar geef je niet de hulpen zoals ze moeten zijn doet ze het ook echt niet. Maar als het je dan lukt om haar zo heerlijk aan het lopen te krijgen dat je maar inimini hulpjes hoeft te geven en ze loopt als een trein, ja dan weet ik weer waarom ik een leerpaard heb gekocht
.

marquez1 schreef:Eigenlijk was mijn maximum leeftijd 13 maar toen kwam ik toch een geweldig paard tegen die aan al mijn andere eisen voldeed, alleen ze was al 15 bijna 16. Tja wat doe je dan..... gewoon kopen. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
en heb er ook super veel aan gehad! vaak zijn de oudere toch wat meer bevestigd en wat meer gewend als 1 van 8 ofzo... mijn powniej is nu trouwens al 30 en ze maakt nog steeds ritjes
zag haar vanmiddag nog van galop wisselen in de wei uit haar zelf, dus ze kan nog wel wat ondanks haar "stilstand"