Ik ben geen setjes(bandages) fanaat maar rij wel met been beschermers,mijn vriendin vindt het schitterd al die setjes ze heeft ook elke keer een ander kleurtje,ze mag haast wel een extra verzekering nemen voor al dat spul
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

JessicaD88 schreef:Tja wat moet je hier nou mee, wat is er mis met setjes en hard trainen, ja een hulpteugel kan weleens nodig zijn, iemand die professor is heeft het leren ook niet altijd even leuk gevonden, maar soms moet je even oefenen om je doel te bereiken, tot je het allebei door hebt. en wat in het 1e stukje stond: verder ben ik ervan overtuigd dat een goede band opbouwen met je paard meer resultaat opleverd dan alle bitten,teugels, bijzetfrutsels, sporen en zwepen bij elkaar. ik weet niet hoor maar als je in het bos rustig stappen een beter resultaat vind dan een keurige Z2 dressuurproef neerzetten denk ik dat je het toch een beetje kortzichtig bekijkt
JessicaD88 schreef:Tja wat moet je hier nou mee, wat is er mis met setjes en hard trainen, ja een hulpteugel kan weleens nodig zijn, iemand die professor is heeft het leren ook niet altijd even leuk gevonden, maar soms moet je even oefenen om je doel te bereiken, tot je het allebei door hebt. en wat in het 1e stukje stond: verder ben ik ervan overtuigd dat een goede band opbouwen met je paard meer resultaat opleverd dan alle bitten,teugels, bijzetfrutsels, sporen en zwepen bij elkaar. ik weet niet hoor maar als je in het bos rustig stappen een beter resultaat vind dan een keurige Z2 dressuurproef neerzetten denk ik dat je het toch een beetje kortzichtig bekijkt

iepsel schreef:En ruiters die in het Z rijden en minderwaardig over de lagere klasses doen zijn vergeten waar ze zelf ooit vandaan zijn gekomen.

Citaat:iepsel schreef:
En ruiters die in het Z rijden en minderwaardig over de lagere klasses doen zijn vergeten waar ze zelf ooit vandaan zijn gekomen.
Ik heb hier niet 1 Z-ruiter minderwaardig horen doen, heb ik wat gemist?
Aant begin van het topic dus
DresslOver schreef:collette zegt ook dat je beter een goede band op kan bouwen, maar wie zegt dat dat ondanks de setjes, hulpteugels, sporen, zweep en dressuurproeven niet kan?? dát is dus volledige bullshit!
hoevaak ik wel niet hulpteugels verkeerd afgestelt heb zien staan om het zo maar te zeggen... martingalen die te kort waren, gespannen slofteugels terwijl ze al met de kin op de borst liepen, sporen terwijl dat beest niet eens goed aan het been was... etc etc... en dat noem ik geen rijden

iepsel schreef:Citaat:iepsel schreef:
En ruiters die in het Z rijden en minderwaardig over de lagere klasses doen zijn vergeten waar ze zelf ooit vandaan zijn gekomen.
Ik heb hier niet 1 Z-ruiter minderwaardig horen doen, heb ik wat gemist?
Als je nou even zou lezen waar het helemaal begonAant begin van het topic dus
Rianneke schreef:DresslOver schreef:collette zegt ook dat je beter een goede band op kan bouwen, maar wie zegt dat dat ondanks de setjes, hulpteugels, sporen, zweep en dressuurproeven niet kan?? dát is dus volledige bullshit!
tuurlijk kan je ook een band hebben met je paard met hulpteugels sporen zweet etc etc... MAAR je kunt wel proberen zulk soort spullen zo min mogelijk te gebruiken..en/of iig gebruiken voor het doel![]()
hoevaak ik wel niet hulpteugels verkeerd afgestelt heb zien staan om het zo maar te zeggen... martingalen die te kort waren, gespannen slofteugels terwijl ze al met de kin op de borst liepen, sporen terwijl dat beest niet eens goed aan het been was... etc etc... en dat noem ik geen rijden
roest schreef:
Rijden is met je kont op de rug van een paard zitten, dit dus ook
dat bedoel ik nou..
wat is TS :S?
Rianneke schreef:roest schreef:
Rijden is met je kont op de rug van een paard zitten, dit dus ook
na jou zin constateer ik dat mijn buurmeisje van 2 dus ook gewoon pony rijd
colette_007 schreef:... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af...
Oydis schreef:Die van ons heeft altijd springschoenen aan, behalve tijdens de proef dus, en dit zeker niet voor de lol.
ze zijn dan teminste hun leven nog niet zat en het rijd best wel lekker je moet er alleen aan wennen..