ontopic: best wel belachelijke discussie
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terorita schreef:tis eigenlijk van de zotte
vroeger was ik te dun werd ik uitgemaakt voor bonestaak
ben ik eindelijk boven de 70 kilo
zou ik volgens bepaalde tabellen te zwaar zijn
ik snap het niet, meer jullie nog wel
superhaffies schreef:mensen, wat doen jullie nu hier nog eigelijk? de tijd dat je achter bokt zit kun je beter besteden, ga hardlopen ofzo, of een stok paardjes bijeenkomst organiseren
Amina_ schreef:Het ligt er allemaal aan HOE je het paard rijdt, iemand die weinig weegt kan serieus tegen de bewegingen zitten, wat veel belastender is dan een zwaarder persoon die goed op zijn paard zit.
eowyn04 schreef:terorita schreef:tis eigenlijk van de zotte
vroeger was ik te dun werd ik uitgemaakt voor bonestaak
ben ik eindelijk boven de 70 kilo
zou ik volgens bepaalde tabellen te zwaar zijn
ik snap het niet, meer jullie nog wel
tjemig, ik geloof dat ik maar onder behandeling moet gaan.
Was ooit ook eens een maatje dunner, maar bonestaakje ben ik nooit geweest en dat zal ik nooit worden ook.
Qimm schreef:Nou als het over extreem overgewicht gaat waarom wordt er dan ergens een bron op gediept dat een sportpaard (wat dan ook moge zijn) niet meer dan zo'n 70 kilogrammetjes op zijn tere rugje kan houden. Sorry, hoe je het ook wend of keert 70 kg is net aan overgewicht (natuurlijk ook sterk lengte afhankelijk of het te zwaar is), maar extreem overgewicht?!
eowyn04 schreef:superhaffies schreef:mensen, wat doen jullie nu hier nog eigelijk? de tijd dat je achter bokt zit kun je beter besteden, ga hardlopen ofzo, of een stok paardjes bijeenkomst organiseren
ja superhaffie wat doe je nog hier??
Hupsakee, gympies aan en hardlopen.
Oja, als je terug komt, loop effe langs de patatboer en neem effe wat te snaaien mee.
Doet mij maar een patatje met en een frikandel speciaal met uitjes.
terorita schreef:overigens had een merrietje van 163 totaal geen moeite
om mij met me ruim 70 kilo in het zand te pleuren van de week
eowyn04 schreef:Tja kingie, maar het is gewoon een feit dat jij te dik bent, dus niet op een sulky mag zitten, want dat trekt die draver van jouw niet
Karin schreef:*knip*
Overigens moet een endurancepaard in de allerhoogste klassen op internationaal niveau oftewel 3- en 4-sterrenwedstrijden (120-160 km, o.a. op kampioenschappen) een minimum gewicht van 75 kg meenemen. Dat is het gewicht van de ruiter met zijn/haar kleding, het zadel, het sjabrak en de singel. Voor 1- en 2-sterrenwedstrijden (40-120 km) geldt een gewichtseis van 70 kg. Haal je dat van nature niet, dan moet je aanvullen met lood.
De FEI is volgens de '70 kg-regel' dan wel heel paardonvriendelijk bezig door die paarden met 'overgewicht' op hun rug al die kilometers te laten maken. En dan zijn het vaak ook nog 'van die ielige Arabiertjes'.