Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:55

whahhahaha Lachen gaat wel lekker Tong uitsteken

ontopic: best wel belachelijke discussie
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 22-09-06 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

de grens tussen obesitas en overgewicht, is hier weg. een paard kan maar 70 kilo? jahoor, vroeger dan? als ze bepakt en bezakt stonden? en die kleine hongaarse paarden die volwassen mannen dragen?
Sorry, maar dit is het mode beeld waar iedereen het over heeft, je bent te dik, dus rijd maar niet, niet goed voor je paard. Je bent te dik, dus.... maar de zin maar af.
Dik, dun, gewoon, whatever! zolang jij en je paard er geen hinder van ondervinden. Ik ken zat dunne mensen die bektrekken en niet goed zitten. Dat vind ik hinderen! niet als ik mijn paard van 1.65 rijd terwijl ik 95 kilo weeg (en 1.80)

terorita

tis eigenlijk van de zotte
vroeger was ik te dun werd ik uitgemaakt voor bonestaak
ben ik eindelijk boven de 70 kilo
zou ik volgens bepaalde tabellen te zwaar zijn

ik snap het niet, meer jullie nog wel Verward

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:56

Natuurlijk worden er soms door mensen verkeerde keuzes gemaakt in die zin dat het voor het oog een wat minder mooie combinatie is. Dat zie ik bij hele kleine en dunne mensen op hele grote paarden, bange mensen met weinig rijervaring op jonge temperamentvolle paarden etc etc.
Open dan maar een topic met de titel:
'Waarom mijn paard zo goed bij mij past'.
Véél interessanter.
Ik vind dit echt weer zo'n lage aanval op mensen die dik zijn, bah.

Dit vond ik wel een mooi antwoord van Yvonnelind. Dat zou ik een mooi discussie vinden !!!!!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:56

geen pepernoten meer eten dus

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:59

terorita schreef:

tjemig, ik geloof dat ik maar onder behandeling moet gaan.
Was ooit ook eens een maatje dunner, maar bonestaakje ben ik nooit geweest en dat zal ik nooit worden ook.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:59

ach ja, kingie, jij bent ook veeeeels te zwaar voor jouw draver, dus.... Tong uitsteken

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:00

des te meer respect heb ik voor de "zwaardere" personen,
die maling hebben aan wat de medemens smoest,
en wel lekker hun gang gaan.
heerlijk vindt ik het als mijn dinnetje de ranke slanke dennen,
van hun troon stoot, vooral als je de comentaren aan hoort,
langs de inrijd ring

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:01

mensen, wat doen jullie nu hier nog eigelijk? de tijd dat je achter bokt zit kun je beter besteden, ga hardlopen ofzo, of een stok paardjes bijeenkomst organiseren Ja

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:02

Ja en t ergste is nog wel Eowyn, dat ik schijn er niet eens meer een sulky achter te mogen hangen. Nou t zou toch wel wat zijn zeg !!!!! Echt zooo belachelijk wat hier gemeld word.

Zelfs in de modewereld gaan ze eindelijk eens wat tegengas geven. Modellen die te mager zijn worden geweigerd, eerste stap de normale kant op is reeds gezet. NU zou t fijn zijn als ze hier in de paardenwereld er eens in mee zouden gaan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:03

Yes!
Is ook niet zo moeilijk, zelfs al zou ik dun zijn, er wordt in de inrijring door de sporrrtpaarrrdamazones toch al meesmuilend neergekeken op mijn tinker.
maar ik kom tenminste breeduit lachend uit de ring, wij hebben lol!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:04

superhaffies schreef:
mensen, wat doen jullie nu hier nog eigelijk? de tijd dat je achter bokt zit kun je beter besteden, ga hardlopen ofzo, of een stok paardjes bijeenkomst organiseren Ja

ja superhaffie wat doe je nog hier??
Hupsakee, gympies aan en hardlopen.

Oja, als je terug komt, loop effe langs de patatboer en neem effe wat te snaaien mee.
Doet mij maar een patatje met en een frikandel speciaal met uitjes. Tong uitsteken

millennium

Amina_ schreef:
Het ligt er allemaal aan HOE je het paard rijdt, iemand die weinig weegt kan serieus tegen de bewegingen zitten, wat veel belastender is dan een zwaarder persoon die goed op zijn paard zit.

Onzin. Een instructrice van mij geeft zelf al aan dat ze bepaalde jonge paarden kan bereiden omdat zij werkelijk kreupel gaan lopen zodra zij gaat zitten en rijden (en ja, zij is iemand met wat overgewicht). Een jongen die ook stagiere is, net als mij, heeft precies hetzelfde. Hij heeft geen overgewicht, maar is gewoon een boom van een vent. Beide zijn nette, correcte ruiters, hebben een stabiele zit. Het gewicht speelt naar mijn mening wel degelijk een rol.

terorita

eowyn04 schreef:
terorita schreef:

tjemig, ik geloof dat ik maar onder behandeling moet gaan.
Was ooit ook eens een maatje dunner, maar bonestaakje ben ik nooit geweest en dat zal ik nooit worden ook.

Bonestaak, branweerslang, gratenpakhuis, dunne darm

kan nog wel ff doorgaan hoor.
das wat ik in mijn tienertijd(heel heel lang geleden) naar me kop geslingerd kreeg.

dik of dun,
dat gepierewaai, en oordelen, zou waarschijnlijk nooit stoppen.
er moet zo af en toe wel eens stil worden gestaan bij het leed, van sommige.
das aan de buiten kant niet te zien.

wat is er niet lekkerder dan naar een rot dag, op je knollie te stappen
blik op oneindig verstand op nul, en lekker te gaan rijden
dat vinden we toch allemaal lekker

Karin

Qimm schreef:
Nou als het over extreem overgewicht gaat waarom wordt er dan ergens een bron op gediept dat een sportpaard (wat dan ook moge zijn) niet meer dan zo'n 70 kilogrammetjes op zijn tere rugje kan houden. Sorry, hoe je het ook wend of keert 70 kg is net aan overgewicht (natuurlijk ook sterk lengte afhankelijk of het te zwaar is), maar extreem overgewicht?!

Jij beschouwt 70 kg als overgewicht (ook al is dat dan 'net aan')? Dan zijn er heel wat mensen die aan overgewicht 'lijden'. Volgens de berekeningen van de BMI moet je 1.67 m of kleiner zijn om bij een gewicht van 70 kg te spreken van overgewicht: http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html en aangezien het merendeel van de Nederlanders toch echt wel groter is dan 1.67 m zou dus ook datzelfde merendeel van de Nederlanders overgewicht hebben? Knipoog

Overigens moet een endurancepaard in de allerhoogste klassen op internationaal niveau oftewel 3- en 4-sterrenwedstrijden (120-160 km, o.a. op kampioenschappen) een minimum gewicht van 75 kg meenemen. Dat is het gewicht van de ruiter met zijn/haar kleding, het zadel, het sjabrak en de singel. Voor 1- en 2-sterrenwedstrijden (40-120 km) geldt een gewichtseis van 70 kg. Haal je dat van nature niet, dan moet je aanvullen met lood.

De FEI is volgens de '70 kg-regel' dan wel heel paardonvriendelijk bezig door die paarden met 'overgewicht' op hun rug al die kilometers te laten maken. En dan zijn het vaak ook nog 'van die ielige Arabiertjes'. Knipoog

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:06

Tja kingie, maar het is gewoon een feit dat jij te dik bent, dus niet op een sulky mag zitten, want dat trekt die draver van jouw niet Tong uitsteken

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:06

overigens had een merrietje van 163 totaal geen moeite
om mij met me ruim 70 kilo in het zand te pleuren van de week

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:07

eowyn04 schreef:
superhaffies schreef:

ja superhaffie wat doe je nog hier??
Hupsakee, gympies aan en hardlopen.

Oja, als je terug komt, loop effe langs de patatboer en neem effe wat te snaaien mee.
Doet mij maar een patatje met en een frikandel speciaal met uitjes. Tong uitsteken

ja is goed Lachen kank beter de auto pakken, word het ook niet koud.. ownee.. ik moet hardlopen, anders kank niet meer op de hafjes en op de fries rijden Verdrietig

oke, nu weer serieus, lees ik dat 70 kilo al overgewicht is Bloos dan laat ik het patatje zitten Bloos

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:08

oftewel: dik of dun, we moeten gewoon plezier hebben in ons paard!
En bean: een lekkere buitenrit, mmmm, maar dan moet ik nog even wachten tot volgende week, want dan mag ik met mijn kont weer op Iris zitten.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:08

(ik heb niet alles gelezen het zijn wel 11 pagina's Bloos )

mensen met een extreem overgewicht is zowel voor paard als ruiter niet echt gezond, een paard kan een heleboel dragen maar als je van je paard allerlei elastische dingen vraagt en je er zelf wat zwaarlijvig opzit dan vind ik dat niet helemaal terecht voor het paard. Je paard moet immers goed getraint zijn, maar waarom jij zelf dan niet?! ik vind dan wanneer jij wil dat je paard goed getraint, goed moet lopen dat je zelf ook goed getaint bent.. tuurlijk mag een wat mollig persoon op een paard gaan zitten en daarmee rijden, nix op tegen juist goed want zo krijg je lichaamsbeweging, maar zodra je wedstrijden gaat rijden vind ik persoonlijk dat je als ruiter ook wel getraint mag zijn en met aardig wat kilo's overgewicht kun je naar mijn mening niet heel goed getraint zijn. maar ik vind het heel goed als mensen met overgewicht op een paard gaan zitten! echt heel goed, stimuleren die hap maar zodra je over wedstrijden gaat praten vind ik dat je als ruiter ook enig sinds wat getraint moet zijn, hoe kun je een paard anders goed en lekker laten lopen als je zelf de boel uit balans haalt? maar goed ik vind het een best goede discussie!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:09

terorita schreef:
overigens had een merrietje van 163 totaal geen moeite
om mij met me ruim 70 kilo in het zand te pleuren van de week

Nagelbijten / Gniffelen auchhh.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:10

70 kilo al overgewicht.

hoeveel tiener meisjes lezen dit soort dingen
en zijn daar extreem gevoelig voor.
hopsa weer een paar anorexia gevallen erbij
klinkt een beetje overtrokken, maar het is hier en daar wel de werkelijkheid

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:10

kheb even gekeken, kheb een BMI van 27,04 is dat heel erg slecht?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:11

eowyn04 schreef:
Tja kingie, maar het is gewoon een feit dat jij te dik bent, dus niet op een sulky mag zitten, want dat trekt die draver van jouw niet Tong uitsteken

Nee, als jij gaat zitten gaat je paard omhoog!! Haha! Haha!
Hihi, zie je het voor je..?
Allemaal flauwekul natuurlijk.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:11

Karin schreef:
*knip*

Overigens moet een endurancepaard in de allerhoogste klassen op internationaal niveau oftewel 3- en 4-sterrenwedstrijden (120-160 km, o.a. op kampioenschappen) een minimum gewicht van 75 kg meenemen. Dat is het gewicht van de ruiter met zijn/haar kleding, het zadel, het sjabrak en de singel. Voor 1- en 2-sterrenwedstrijden (40-120 km) geldt een gewichtseis van 70 kg. Haal je dat van nature niet, dan moet je aanvullen met lood.

De FEI is volgens de '70 kg-regel' dan wel heel paardonvriendelijk bezig door die paarden met 'overgewicht' op hun rug al die kilometers te laten maken. En dan zijn het vaak ook nog 'van die ielige Arabiertjes'. Knipoog

OOOOHH de FEI en de enduranceruiters dat zijn allemaal DIERENBEULEN!!! Zij zijn groot en ik is klein!