*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:48

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:21

Hij geeft zo te horen geen uitleg over de schoenen alleen over ewat hij doet met eht paard. Vind het erg sneu. De spieren en pezen van dit paard vergroeien helemaal door die stomme schoenen! triest...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:38

Wat een topic..... eerst sta ik verbaasd te kijken over wat er met die paarden gebeurt. Ongeloofelijk, geen woorden voor. Maar ik vrees dat er inderdaad wel meer vreemde praktijken plaatsvinden dan wij weten (en willen weten). Het is niet eens meer mooi om te zien, zo'n zielig strompelend paard wat amper nog kan lopen.
Maar dan Monty Roberts, hoe haalt hij het als "paardenliefhebber" in zijn hoofd om met zo'n paard te gaan werken!? Ik zou de mensen met dit paard persoonlijk gewoon weggestuurd hebben en er niet aan begonnen zijn. Hij zal ervaring en kennis genoeg hebben om te weten wat er met deze paarden gedaan wordt voor de show. Dan doe je dit toch niet!?

Nee, geen woorden voor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:22

Ik ben "voor de lol" eens verder gaan kijken op Youtube naar filmpjes hierover.
Ben er maar gestopt omdat ik me hier letterlijk zit op te vreten. Vooral sommige commentaren op de filmpjes van sommige Amerikanen.

"Waarom hebben jullie het zo gemunt op Tennessees? Wij houden net zoveel van ons paard als jullie hoor."
"Het is een natuurlijke gang hoor, ik vind de schoenen niet erg."
"Ziet er fantastisch uit."
En meer van dag dit-is-toch-geen-mishandeling Lips are sealed Huilen .

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:00

Echt vreselijk, las net een stukje over wat ze allemaal precies doen om het paard zo te laten lopen. De manieren van 'soring':
http://iceryder.net/sore.html
Ze draaaien zelfs schroeven in de hoef tot in het levende deel, zodat elke stap op de grond een hel is voor die dieren....

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:12

Het is gewoon bizar hoe ze het ook nog goed praten!! Verdrietig

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:36

ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik moet toch even kwijt dat niet alleen de amerikanen gebruik maken van dergelijke kettingen ze zijn hier in nederland ook gewoon te koop.... en ik weet dat menners en somige dressuur ruiters hier gebruik van maken, Het zei niet in de aantallen zoals in het eerste filmpje.
Afbeelding zie divoza onder men artikelen.

Waar denk je dat deze ringen tegen aanslaan......

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:53

Die ringen zijn anders bedoeld, zijn bedoeld om touwen doorheen t halen endergelijke zodat je als het ware zijn been op kan tillen. Overigens keur ik dit ook niet goed, maar het blijft een trainingsmethoden om paarden aan te leren hun benen hoog op te tillen. Het is wel wat ander dan je paard doelmatig pijn doen zodat ze geen gewicht meer op de voorbenen willen dragen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:24

nikki160287 schreef:
Die ringen zijn anders bedoeld, zijn bedoeld om touwen doorheen t halen endergelijke zodat je als het ware zijn been op kan tillen. Overigens keur ik dit ook niet goed, maar het blijft een trainingsmethoden om paarden aan te leren hun benen hoog op te tillen. Het is wel wat ander dan je paard doelmatig pijn doen zodat ze geen gewicht meer op de voorbenen willen dragen.

Vindt het eigenlijk net zo een afschuwelijke methode.
Als je paarden (hoe dan ook) dwingt tot zo een actie heb je niet meer lang plezier van je paard.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:27

hns schreef:
Als je paarden (hoe dan ook) dwingt tot zo een actie heb je niet meer lang plezier van je paard.
Ik denk dat DAT nu juist het grote probleem is: Die paarden gaan (deels) nog best lang mee. Daaruit concludeert men dan ook dat het kennelijk geen kwaad kan.

Dat soort redenaties kom je helaas veel tegen om bepaalde acties goed te praten...

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:32

Dit filmpje heb ik al eens eerder gezien en heb er idd net als jullie geen woorden voor. Die van Monty Roberts had ik nog niet eerder gezien, vraag mij ook af waarom hij zoiets doet :S

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:36

QQQQ schreef:
hns schreef:
Ik denk dat DAT nu juist het grote probleem is: Die paarden gaan (deels) nog best lang mee. Daaruit concludeert men dan ook dat het kennelijk geen kwaad kan.

Dat soort redenaties kom je helaas veel tegen om bepaalde acties goed te praten...

Probleem probleem Huilen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:37

Wie kan het in vredesnaam überhaupt mooi vinden als een paard zo onnatuurlijk loopt?????
Als het paard zo'n gang van nature had waren ze al die toeters en bellen niet nodig. Wat een walgelijke praktijken!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:17

hns schreef:
nikki160287 schreef:

Vind het ook superfout, begrijp me niet verkeerd. Heb een hekel aan dit soort trainingsmethodes. Maar is echt wel anders dan 'soring'. Die mensen zetten de hoeven op zware blokijzers, draaien schroeven de hoef in tot in het levende gedeelte, smeren de benen in met kankerverwekkende chemicaliën en doen ook nog zware kettingen om, zodat het bij elke stap nog extra pijn doet. Deze paarden liggen de hele dag op stal te kreunen van de pijn.
Sorry maar vind ik toch nog iets anders. Vind het slecht dat op deze manier getraind wordt, maar de paarden leren het en doen het daarna op commando. De showpaarden lopen alleen zo door afgrijnselijke pijnen!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:10

gatverdamme, vondt dat filmpje echt walgelijk. Dat mensen hiertoe in staat zijn! Huilen Boos!

Laris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:51

Echt belachelijk, dat dit mag Boos! !!! Boos! heb er helemaal geen woorden voor zo erg is dit om te zien.
Huilen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:58

@Nikki: Dan moet je wel heel goed timen met het optillen van de benen. Anders ligt t paard op zn giegel....

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:20

das waar, keur het ook niet goed. Het tegenovergestelde juist!

R_Maryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:49

Nou het is in ieder geval duidelijk dat iedereen in dit topic er op tegen is. het slaat toch ook nergens op om je paard zo toe te takelen alleen maar om het mooier te laten lopen!?... en eerlijk gezegd vind ik het ook niet eens mooi zoals ze lopen.. Nors opkijken

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:16

Je schrikt er wel erg van, Tenessee Walking Horse, nooit in verdiept eigenlijk maar dit is schokkend.
Je kan veel zeggen van Klaus Ferdinand Hempfling, maar hij werkte nimmer met een paard waarvan hij vond dat de voeten niet in orde waren.

Wat betreft Roberts dacht ik ook al bij het verhaal over de renpaarden, vreemd verhaal?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:25

Belachelijk.. Meer kan ik niet zeggen.. Verdrietig Boos!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:33

dit is echt verschrikkelijk! Verdrietig Hoe kun je een paard zo wreed behandelen? Boos! Gebeurt het nu nog steeds? Boos!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:11

KsVrPy schreef:
dit is echt verschrikkelijk! Verdrietig Hoe kun je een paard zo wreed behandelen? Boos! Gebeurt het nu nog steeds? Boos!

Jammer genoeg wel...
Genoeg plaatjes, berichten en filmpjes anno 2006 Huilen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:47

hns schreef:
KsVrPy schreef:

Jammer genoeg wel...
Genoeg plaatjes, berichten en filmpjes anno 2006 Huilen

Waarom straffen ze dit soort dierenbeulerij g*dv*rd*mm* niet af? Huilen Verdrietig Boos!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:05

hoe kan iemand dit nou een sport noemen??
ik vind het gewoon mishandeling... Boos! Boos! Boos!
vooral die schoenen... gewoon om te huilen!!!! Hamer