Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:39

hns schreef:
Volwassenen die vlaggen met zijn gezicht gaan verbrandden en zeggen dat je een paard zo hard als mogelijk moet bestraffen om de beste prestaties eruit te halen.
Heel erg intelligent als je het mij vraagt..

Zitten die mensen hier ook op bokt dan???

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:51

nee op een ander forum Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:14

Dat vlaggen verbranden en protesteren dat deede Nevzorov toch zelf bij een wedstrijd Verward

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:02

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:14

Heel erg bedankt voor deze linken,
wil iemand nu nog de vertaling voor me vertalen?
Ben ik nu zo dom of doen jullie maar alsof je het hele artikel met deze vertaling begrepen hebt?

"In the beginning of the ninetieth the entire country on one respiration looked nevzorovskiye "600 seconds". There were then such famous programs, as "days", "wild field", film "purgatory"... Aleksandr nevzorov - man is uncommon. But who we could think that he even and passionate loshadnik. Moreover horse for it not enthusiasm, but the large serious matter. Moreover, it almost only in our country, who attempts to work with the horses according to the method of "natural relations" and deals with classical breaking in. "classical", it the "highest" school of the riding (in the foreign literature it they frequently name in French haute e''cole) - in the name itself is emphasized its succession with the masters of the past it is age-long. Kaprioli, curvets, Spanish step...

Someone will say: "again Nevzorov it tries to be original". But perhaps we are simple privykli to the specific stereotypes? Unfortunately, the stalemate Of parelli super-famous in the West is completely unknown in Russia, only by hearsay they know also about the Viennese school, in which from the times of classicists was preserved the relation to the riding as to the skill.

The elements, which are considered the top of complexity, and simultaneously exceptional humanity of relation to the horse - so according to Aleksandr nevzorov appears the classical school of breaking in."

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:58

hi, hi Engels met een Russisch accent....

Maar je kan er wel wat van maken toch?

Enne.. Karl is dat werkelijk zo? Niet geweten, ik vind vlaggen verbranden zo agressief. Dan te bedenken dat men vroeger mensen verbrandde die anders dachten, ik had vast niet meer geademd denk je wel? In rook opgegaan.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:03

Karl66 schreef:
Dat vlaggen verbranden en protesteren dat deede Nevzorov toch zelf bij een wedstrijd Verward

Vlaggen verbranden niet nee maar wel op een paar bordjes de waarheid laten zien.
Indeed geen goede actie want zo schrik je meer mensen af dan je lief is en krijg je er ook meer tegenstanders erbij.
Hij strijd tegen de Russische FEI en de FEI tegen hem.
Hij begon met luid protesteren en daar word nu ook heftig op gereageerd.
Logisch toch?
Maar aan de ene kant wel jammer dat het zover is gekomen misschien had die in Rusland zonder dat protest wel beter gescoord.
Alles heeft nu eenmaal zijn keerzijde hé...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:08

horseyfries schreef:
Heel erg bedankt voor deze linken,
wil iemand nu nog de vertaling voor me vertalen?
Ben ik nu zo dom of doen jullie maar alsof je het hele artikel met deze vertaling begrepen hebt?

Hihi ik kon hem nog niet eens helemaal aflezen.
Die vertaling is niet mijn niveau Gestoord
Maar ik zal proberen er wat van te maken (geef me wel aub wat tijd want zo een lap tekst te vertalen is nog al wat werk en ik moet de tijd ervoor vinden).
Bedankt voor het geduld Clown

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:12

Paardentango schreef:
hi, hi Engels met een Russisch accent....

Maar je kan er wel wat van maken toch?

Enne.. Karl is dat werkelijk zo? Niet geweten, ik vind vlaggen verbranden zo agressief. Dan te bedenken dat men vroeger mensen verbrandde die anders dachten, ik had vast niet meer geademd denk je wel? In rook opgegaan.

"Er wat van maken" is niet mijn idee van een juist beeld te krijgen van een artikel....
Daarom vraag ik me ook af hoeveel mensen er zich nu werkelijk in verdiept hebben, met dit soort taalproblemen lijkt het me stug dat iedereen precies weet wat er gezegd wordt door de voor- en tegenstanders. Toch maar met eigen ogen gaan zien dus! Knipoog

HNS, ben blij dat ik niet alleen het niet blijk te volgen, ik wacht geduldig....tromtromtrom..... Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:15

Horseyfries, ik heb een goede tip voor je surf eens naar het forum daar staat alles in het Engels én in het Russisch haarfijn uitgelegd. Ik hoop dat je wel Engels begrijpt anders heb je er nog weinig aan natuurlijk.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden... echt waar Pling

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:21

Paardentango schreef:
Horseyfries, ik heb een goede tip voor je surf eens naar het forum daar staat alles in het Engels én in het Russisch haarfijn uitgelegd. Ik hoop dat je wel Engels begrijpt anders heb je er nog weinig aan natuurlijk.

Dat forum is weer iets anders, hier gaat het om een artikel wat een andere kant kan belichten, jij wilt niet graag weten of er meer kanten aan een verhaal zijn?
Dat je alles wat op een forum staat niet meteen moet geloven lijkt me als Bokt gebruiker wel duidelijk.... Tong uitsteken

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:33

1-0

Gaaaap

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:37

Toch kan ik moeilijk begrijpen waarom mensen tegen hem zijn, je kunt tegen zijn ideeën zijn maar zijn methode zit zo vriendelijk en geweldloos in elkaar dat je daar toch niks tegen in kunt brengen Verward

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:07

Paardentango schreef:

Ben jij toegelaten tot het forum dan? Heb je het sollicitatiegesprek overleefd? Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:08

knolliepower schreef:
Toch kan ik moeilijk begrijpen waarom mensen tegen hem zijn, je kunt tegen zijn ideeën zijn maar zijn methode zit zo vriendelijk en geweldloos in elkaar dat je daar toch niks tegen in kunt brengen Verward

Tja ik kan het ook niet begrijpen...
Maar als je bedenkt dat jij daar na een wedstrijd gaat en opeens ertegen wordt geprotesteerd en dat JIJ wordt uitgemaakt voor een dierenbeul omdat je met bit rijdt!!
Nou als ik niet beter wist zou ik er toch pissig om worden.
Nevzorov heeft een verleden, ja die heeft iedereen toevallig.
En daar was hij nou eenmaal niet zo heilig bezig, MAAR hij geeft gewoon toe en heeft spijt van wat hij gedaan heeft.
Geen ontkenning te bekennen.
Nou rent die dus tegen de FEI aan en die zeggen tja jij hebt vroeger dit en je hebt vroeger dat.
En ze geloven ook niet dat je zulke prestaties kunt bereiken zonder bit nog te zwijgen zonder hoofdstel!!
Ze gaan zelfs een docu maken over sport & Nevzorov.
Sport mensen zijn goed en Nevzorov rijdt wél met bit en hoofdstel.

Misschien ligt het aan het Russisch temperament?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:20

Ben ondertussen eigenlijk wel benieuwd wie zich nu echt op dat forum begeven en hoeveel mensen er dus de belofte gezworen hebben dat ze niet alleen zelf niet aan paardesport zullen doen, maar het ook absoluut afkeuren.....

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:29

Moet je in Nederland bij een aantal stallen ook een contract tekenen, waarin je aangeeft dat je niet uit de school klapt.....

Er is bij het basis onderwijs indertijd om een gelofte gevraagd om geen alcohol te gaan gebruiken. Je moest dan als kind symbolisch een contract ondertekenen. Het merendeel zit daarna aan het bier en/of de wijn of wat sterkers. Pling

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:34

horseyfries schreef:
Paardentango schreef:

Ben jij toegelaten tot het forum dan? Heb je het sollicitatiegesprek overleefd? Haha!

Tjah Knolliepower, wat een opmerkelijke naam, weet je wat het ongeveer is. Er zitten hier een aantal mensen die denken overal wel wat verstand van te hebben. De ene meer dan de ander, en soms komen daar hele interessante debatten uit zeg maar. Mensen zoals ik.
Altijd wel ergens een mening over, sommige dingen echt verstand van, uit boeken en ervaring en dat maakt mij een hele wijze persoon met de arrogantie mee te kunnen en zeker durven praten over verschillende onderwerpen die mij, en met mij nog een aantal mensen bezig houden.
Neem daarbij de zorgen over de toekomst in de rijderij, want echt spraakmakend zijn we alleen maar met Anky op dit moment. Meer kan ik niet bedenken.
Prestatie en wetenschap versus gevoel, paardvriendelijk, correct, beheerst en beleefd.
Ach op dit forum presteer ik door gespreksstof te poneren. Voorzien van mijn visie en je hebt een wespennest.
Sommigen hebben respect, anderen hebben een bloedhekel aan elkaar en anderen trekken zich nergens wat van aan. Zo leer je van elkaar en met elkaar, ondanks de felheid hier en daar.

Op een los paard een piaffe rijden vinden we niet interessant genoeg. We zien liever macht en logica, Westers denken.

Zoiets denk ik?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:35

knolliepower schreef:

Zoals ik al eerder in dit topic zei, heb ik respect voor wat hij met paarden doet en doe ik het hem in de verste verte niet na.

Maar

Met bit rijden maakt je geen dierenbeul zoals hij beweert, het gaat erom hoe je er mee omgaat, niet of je er een gebruikt. En die eenzijdige veroordeling van in dit geval het bit en bij andere mensen LDR, boomzadels, hoefijzers, dekens en noem maar op geven mij altijd een heel onaangenaam gevoel. Zodra mensen ergens permanent tegen zijn en dus niet meer hoeven na te denken omdat iemand anders dat voor hun gedaan heeft, krijg je extremisme en dat is iets waar ik persoonlijk bijzonder allergisch voor ben.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:38

Hier zit bijna iedereen, de jeugd, aan de XTC en Marihuana en weet ik wat voor rotzooi nog meer, komop. Nee het is ernstig in Rusland.
Mens, laten we wel zijn. Het ene land is doorspekt van welvaart, wij kunnen paardrijden en veelal een topverzorging er op na houden, gestald in een bio-industrie weliswaar, maar welvaart.
Andere landen hebben nu eenmaal ook paarden.

In sommige culturen word je opgesloten omdat je iets zegt wat je niet mag zeggen, wij hebben vrijheid van meningsuiting. Wie weet is elk contact met Nevzorov nu straks wel goed voor eliminiatie.
Dat soort dingen zijn zo cultuurbepalend.
Als het er eentje lukt om dingen te tonen die technisch een hoogstandje zijn met een hoofstel aan, en ene meneer Nevzorov presenteert een bloot paard, nou dan steigeren we hier allemaal wel een beetje.
Geen Levade, die rijdt hij.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:48

Ben je nu toegelaten tot hun forum en heb je dus gezworen zijn geheimen nooit prijs te geven aan die misdadige sportmensen PT?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:53

Gaan we in het Russisch verder, doe mij en de andere lezers een lol zeg. Persoonlijke vetes PB, hier heeft niemand wat aan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:06

Paardentango schreef:
Gaan we in het Russisch verder, doe mij en de andere lezers een lol zeg. Persoonlijke vetes PB, hier heeft niemand wat aan.

??? Ik vraag alleen maar of je zelf lid bent van het forum wat je mij aanraadt omdat ik er niet op kom zonder de sport te moeten afzweren. Dat ben ik nog niet van plan dus zal ik maar niet liegen om er wel op te komen. Je kunt ook gewoon met ja, ik ben lid, of nee, ik ben geen lid antwoorden?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:11

Vind je dat allemaal echt zo belangrijk?
Kijk ik schrijf niemand de wet voor en ik hoop niemand de mond te snoeren. Ik oordeel over andere dinge, gevoel.

Bijna iedereen ziet een paard als een onderdanig schepsel, slechts weinigen en daarmee bijzonderen zijn in staat het paard hetzelfde te laten doen waar jij en ik meer voor nodig hebben.

Dat is voor mij fascinerend genoeg om meer van te willen weten. Iemands werk. Zoals jij met Friezen rijdt en werkt, dat zou me ook kunnen fascineren.
Maar hier gaat het toevalling over Nevzorov.

Als je het nou echt zo graag wil weten kijk dan zelf maar en kijk of mijn naam goed is gespeld, het Russisch is een lastig taakltje dat kan k je verzekeren. De vertalingen zijn lastig te lezen, maar geven een aardige impressie.

Op dit moment is Rusland te ver, wie weet.
Ook het cultuurverschil fascineert me, alle info daarover is welkom. Gewoon, omdat het me boeit.

Kill me for that...