Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babette1 schreef:neetje86 schreef:ok was idd niet een hele aardige opmerking, maar kan er nooit zo goed tegen als mensen zichzelf de hemel inprijzen (terwijl ik het niet een super prestatie vind hoor m1, niet dat ik het kan maar dat terzijde). en andere de grond inboren. maar iig sorry.
Je vind M1 geen siperprestatie, maar zelf kun je het niet.
Ik hoor hier iets raars aan.
Citaat:Dat sporen slecht zijn, tja, je ziet ze vaak slecht gebruikt worden, maar indien ze goed gebruikt worden, geen probleem. Alleen, leg dat maar eens aan zo'n mama/papa uit...
neetje86 schreef:had vandaag ook mn poren om, pony me er 2x afgegooid nou heb ik dr ook mt sporen een doodsschop ggeven. had les en moest ook van mn instructeur. dus soms zijn ze voor zulke dingen wel handig!!!
mickydo schreef:Ik vind ruiters met sporen niet slecht, mits ze weten hoe ze sporen moeten gebruiken en ook daadwerkelijk alleen de sporen gebruiken als verfijning van de hulpen. En of dat nou met een buitenrit, springen of dressuur is , dat maakt mij niet uit.
Als ze maar juist gebruikt worden !
amazoneken schreef:neee ruiters met sporen zijn helemaal niet slecht het is alleen maar een hulpmiddel
ik moet voor mijn prive lessen dressuuur sporen dragen zodat ik bepaalde oefeningen kan rijden
ik ben echt niet slecht!
ik ben 100 procent paardengek
ik zou echt nooit paarden kwaad doen
en als ik voel dat het paard de sporen niet graag heeft gebruik ik een dressuurzweepje....
en met sporen ga ik nooit hard kloppen in de buik van het paard (mijn merrie is nu eenmaal drachtig)
ik heef zachte tikjes zodat hij het voelt ....
hessel schreef:ik sluit me ook bij kinee_ aan!!
Lipton schreef:Sporen zijn voor de langzamere, ongehoorzamere paarden bestemd.
...
Maar knopjes of stangen vind ik horen bij de Hogeschooldressuur waarin ik opgeleid wordt....