Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yulan schreef:Wrm wordt AdB hiermee gelinkt?
Citaat:Het is volgens mij wel redelijk logisch als je de anatomie van een paardenmond gaat bekijken, maargoed..
yulan schreef:Als je je handen laag houdt is er teneerste een gebroken lijn in de rechte lijn van mond,hand,schouder. Zo ga je ongewild een klein hefboomeffectje creëren.
Citaat:Met een hoge hand geef je je paard meer tongvrijheid,
Dat is logisch, maar dit kan een gevolg zijn van.Citaat:waarbij het paard niet perse moet gaan hangen of z'n mond opendoen, want dat is dan weer geen teken van ontspanning.
Citaat:Een paard dat hangt heeft een probleem in de rug, want heel de rug is verbonden met de nek-mond.
Citaat:* Schouders omlaag en naar achteren
* Bovenarm natuurlijk langs het lichaam afhangend
* Elleboog losjes aan het lichaam
* Onderarm in de richting van de mond van het paard
* Handen en polsen verticaal
* Polsen licht naar buiten gebogen
* Vingers zonder spanning om de teugels gesloten
* Duim gebogen op de teugel
* Teugel tussen pink en ringvinger in de hand en tussen duim en wijsvinger uit de hand
* Hand ongeveer een handbreedte boven de schoft en één tot twee centimeter uit elkaar
Tyrza schreef:dat effect krijg je dus onder andere met een te hoge hand.
Als ik zo vrij mag zijn om foto's van de eerste pagina te gebruiken:
Deze foto vind ik qua handgebruik veel vriendelijker eruit zien
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZUDYUWVQ[/img]
in verhouding met deze foto's
En ALS jouw stelling zo zou zijn, waarom is de klassieke rijkunst dan gebaseerd op
* Schouders omlaag en naar achteren
* Bovenarm natuurlijk langs het lichaam afhangend
* Elleboog losjes aan het lichaam
* Onderarm in de richting van de mond van het paard
* Handen en polsen verticaal
* Polsen licht naar buiten gebogen
* Vingers zonder spanning om de teugels gesloten
* Duim gebogen op de teugel
* Teugel tussen pink en ringvinger in de hand en tussen duim en wijsvinger uit de hand
* Hand ongeveer een handbreedte boven de schoft en één tot twee centimeter uit elkaar
yulan schreef:Euhm, om heel eerlijk te zijn zit ze ook zo als haar paard opgerichter is. (niets persoonlijks, bonitobol)
En probeer aub on topic te blijven en niet iemand aan het kruis te spijkeren omdat die ook maar probeert de beginnersfase uit te groeien.
Tulandro schreef:Jij zit haar af te kraken, wij juist niet.
En reageer dan even op mijn vorige post als je ontopic wilt blijven }>
yulan schreef:Ow,sry, verkeerd gelezen.
Op het moment dat ie laag loopt, voel ik een blije,ontspannen pony, die zijn rug ontspant, z'n buikspieren aanspant, goed actief blijft, en er goed actief bij blijft achter.
Het stofzuigen kan je gaan na-apen, maar je moet het echte op de juiste manier doen. Indien je het verkeerd doet, kan je idd het gevoel krijgen dat 'alles' naar voor gaat. En dit is niet aanvallen bedoeld, maar ik bedoel er gewoon mee dat je niet zomaar moet gaan laag lopen.
yulan schreef::\ Haha hoe ironisch.
Blijkbaar heb je niet goed gelezen dat het niet aanvallend bedoeld is maargoed.
Tuurlijk doen paarden het vanzelf (aan de longe), welk paard wil nu niet ontspannen zijn.
Helaas zie ik vaak mensen die het hetzelfde proberen maar dan met lage handen, inwerkende binnenteugel en kantelende zit.
runningkawa schreef:
Dan word er ook gelet op recht richten vanuit ontspanning
Maar wel van achter erbij en een gewone handhouding.
Dat is niet naar beneden drukken, maar dat is ook niet hoog houden.
En er mogen geen lange uit een gevallen duikboten bij lopen
Citaat:Precies.. en dan hoef ik mijn paard niet in zo'n onnatuurlijk houding te proppen
yulan schreef:Altijd is overdreven.
Een paard dat z'n oren regelmatig beweegt is wel happy.
Het is waakzaam en oplettend, maar doet z'n oren naar achter al de ruiter tegen hem praat. En praten werkt.Citaat:Precies.. en dan hoef ik mijn paard niet in zo'n
onnatuurlijk houding te proppen
Zo spreek je jezelf wel tegen, je zegt zelf dat je het paarden ziet doen die gewoon losstaan ofzo.