Ik ga even volgen en lezen en dan horen jullie vast nog van mij
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

QQQQ schreef:Ach, een jong paardje + hulpteugel is nou eenmaal goedkoper....
neetje86 schreef:als hulpteugels dan de enige oplossing zijn waarom niet?

sophie_kurk schreef:Hulpteugels zijn NOOIT de enige oplossing
neetje86 schreef:ok als je paard je er continu afgooit, jij bang bent geworden. je paard echt onhandelbaar is dus bokken stijgeren, rennen sliding stop en 180° omspringen. wat zou jij dan adviseren om te doen. (mijn instructeur adviseerde trouwens hulpteugen )

neetje86 schreef:oorzaak was verzet tegen werk. want nu heb ik er (met hulpteugel dus) doorheen gereden. en er is niks meer aan de hand en ze loopt super.

neetje86 schreef:sophie_kurk schreef:Hulpteugels zijn NOOIT de enige oplossing
ok als je paard je er continu afgooit, jij bang bent geworden. je paard echt onhandelbaar is dus bokken stijgeren, rennen sliding stop en 180° omspringen. wat zou jij dan adviseren om te doen. (mijn instructeur adviseerde trouwens hulpteugen )

neetje86 schreef:er doorheen rijden bedoel ik meer doorzetten. we zijn ook terug gegaan bij de basis alleen stappen daarna pasjes draven. galopperen doe ik (na een maand nu) nog steeds niet. maar wil eigelijk alleenmaar zeggen een hulpteugel (mits goed gebruikt) niet altijd perse slecht hoeft te zijn!
neetje86 schreef:oorzaak was verzet tegen werk. want nu heb ik er (met hulpteugel dus) doorheen gereden. en er is niks meer aan de hand en ze loopt super.
neetje86 schreef:galopperen doe ik (na een maand nu) nog steeds niet.
neetje86 schreef:maar wil eigelijk alleenmaar zeggen een hulpteugel (mits goed gebruikt) niet altijd perse slecht hoeft te zijn

sophie_kurk schreef:neetje86 schreef:oorzaak was verzet tegen werk. want nu heb ik er (met hulpteugel dus) doorheen gereden. en er is niks meer aan de hand en ze loopt super.neetje86 schreef:galopperen doe ik (na een maand nu) nog steeds niet.
Dit spreekt elkaar nogal tegen.. Eigenlijk is de vooruitgang die je hebt geboekt dus heel beperkt...neetje86 schreef:maar wil eigelijk alleenmaar zeggen een hulpteugel (mits goed gebruikt) niet altijd perse slecht hoeft te zijn
Ben ik het mee eens hoor, maar ben ook van mening dat een goede ruiter best zonder kan..
neetje86 schreef:...en het was idd ook mijn eigen fout dat ze niet meer te hendelen was want ik werd bang. maar als een thiedeman mij nou net even dat zetje geeft van er weer op durven en gewoon weer te rijden. waarom niet?
!QQQQ schreef:Een paard heeft zelden een hulpteugel nodig, meestal heeft de ruiter deze nodig.
. Dat dit dier een onderhals heeft om U tegen te zeggen en zijn rug zover wegdrukt dat deze bijna over de grond sleept, dat moeten we dan maar even vergeten, ze rijdt tenslotte toch maar zonder hulpteugels/... dus het moet wel diervriendelijk zijn.
heb het eigelijk meer over persoonlijke ervaringen).