Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:maar wel in de trailer zetten of beslaan ???![]()
promptertje schreef:KiWiKo schreef:maar wel in de trailer zetten of beslaan ???![]()
Nee Kim, nooit. Mijn paarden gedragen zich keurig bij de smid en de trailer lopen ze zo op. Ik sedeer mijn paarden nooit, in geen enkele situatie. Ik voed ze op, dan heb je die rommel niet nodig.
Moniek schreef:Beslaan ben ik het ook niet mee eens een praam kan ook wonderen doen.
En op de trailer alleen in noodsituatie's.
Probeer je paard trailer mak te maken en bouw dat rustig uit.
Dus niet als je op wedstrijd moet en dan ff een paar streepjes erin proppen.
Maar verder nee het is en blijft troep waar mensen vaak naar grijpen omdat het makkelijk is.
promptertje schreef:KiWiKo schreef:maar wel in de trailer zetten of beslaan ???![]()
Nee Kim, nooit. Mijn paarden gedragen zich keurig bij de smid en de trailer lopen ze zo op. Ik sedeer mijn paarden nooit, in geen enkele situatie. Ik voed ze op, dan heb je die rommel niet nodig.
Arabesk schreef:Als ik onze vervelende shet bekap schroef ik er een praam op![]()
KiWiKo schreef:WildWings schreef:Aangezien het dier na die 3 maanden volgens jouw eigen zeggen nog altijd 'niet verkeersmak was' had ik toch wat langer "gewandeld" aan de hand (opgetuigd of niet). In ieder geval totdat het paard keer op keer rustig reageert op het drukke verkeer en je aan een halster + boogje in het touw wel rustig de kruisingingen over kan steken. Pas dan lijkt het me verantwoord er ook nog eens op te gaan zitten en de route te rijden.
Een paard wat al 50x een vrachtwagen heeft gezien schikt misschien daar nog wel van.. een paard dat al 100x die vrachtwagen heeft gezien niet meer. En in dat laatste geval was de Sedalin ook overbodig geweest, en waren je cap, bp en eventueel de slof toch genoeg geweest naar mijn mening
heb je niet goed gelezen![]()
![]()
paard is verkeersmak geboren, dat heb ik geschreven........ hij heeft nooit gereageerd, alleen met belangstelling, op verkeerde vuilniswagen heeft ie helemaal staan besnuffelen terwijl het ding de containers leegkieperde
. het verkeer was voor mij geen issue omdat ik weet dat hij daar niet op reageert
![]()
KiWiKo schreef:het gaat in dit geval om mij. Ik ben vandaag met mijn 6 jarige kanonskogel die mij gisteren nog alle hoeken van de bak heeft laten zien een ontspannend buitenritje gaan maken. beesie is heel beschermd opgevoed, weinig meegemaakt en ik moet wel twee drukke kruisingen over met veel vrachtverkeer. Daarnaast is het paard behoorlijk explosief en ik vind dat niet erg maar hij springt dan over de daken heen, en das niet leuk buiten. Zeker niet als je twee hele drukke wegen over moet steken om in een heel fijn buitenrij gebied te komen........
in het achterhoofd houdend dat dit dier naar mijn weten niet verkeers mak is, is het denk ik niet een domme beslissing
LCharlotte schreef:Als ze het paardje niet kan handelen had ze hem niet moeten kopen! Pfffff wat een belachelijke zooi, er lopen toch écht rare mensen rond!!
sarabande schreef:Prom je hebt helemaal gelijk en ik doe het ook zo, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid zijn eigen paard te kunnen opvoeden.