Gini schreef:Nu, vind ik dat ook wel een heel persoonlijke kijk op de wereld. Want natuurlijk zullen we niet snel over onszelf spreken als de partij die het allemaal komt aanwaaien, maar willen we ons allemaal profileren als hardwerkende personen die het niet zomaar op hun bord krijgen. Terwijl als ik het verhaal van MyWishMax langs mijn verhaal leg, zou ik even gemakkelijk kunnen zeggen dat het feit dat je überhaupt al een (gehuurde) pony van je ouders kreeg valt onder de noemer "het is je komen aanwaaien".
Iedereen kijkt vanuit zijn perspectief. Wie heeft het gemakkelijk en wie heeft hobbels? Wie bepaalt dat?
Mee eens, ik besef dat ik mazzel heb gehad..vanaf dat ik 8 was hadden mijn ouders eigen paarden en daarvoor reed ik maar een jaar op een manege. Op die manier ben ik dus anders opgegroeid met paarden dan iemand die het altijd alleen met de manege heeft moeten doen. En heb ik andere kansen gekregen.
Nu moest ik dressuur rijden met een fjord
, als ik het dan vergelijk met m'n achternichtje. Die kreeg om de zoveel tijd talentvolle eigen pony's die al op niveau gelopen hadden. Dan zou je zeggen in theorie dat zij het beter had maar door de druk die er op stond is ze bang geworden. (paar keer hard er af gevallen) En ze heeft ook nooit leren doorzetten waardoor ze op een gegeven moment gestopt is.
Als kind was ik jaloers maar nu zie ik het dus heel anders en vanuit een ander perspectief.