Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TamaraFloor schreef:Knhs moet gewoon niet zo moeilijk doen. Laat ons maar bewijzen dat het geen verschil hoeft te maken met of zonder bit.
En dat kan alleen door het toe te staan.
En om de bitloze combinaties te registreren.
Suelza schreef:Daar als al meerdere malen op gereageerd. De KNHS hanteert de regels van de FEI. En als je daar vanaf wilt wijken, zul je dus met een goed verhaal moeten komen. Ze zijn er vanaf geweken door vanaf april 2014 het bitloos rijden goed te keuren in de reguliere basissport tot en met de L2 (voorheen alleen op daarvoor bestemde wedstrijden) maar zijn nog niet tot de conclusie gekomen dat het wenselijk is dit op te rekken naar de rest van de basissport.
knollentuin schreef:Suelza schreef:Daar als al meerdere malen op gereageerd. De KNHS hanteert de regels van de FEI. En als je daar vanaf wilt wijken, zul je dus met een goed verhaal moeten komen. Ze zijn er vanaf geweken door vanaf april 2014 het bitloos rijden goed te keuren in de reguliere basissport tot en met de L2 (voorheen alleen op daarvoor bestemde wedstrijden) maar zijn nog niet tot de conclusie gekomen dat het wenselijk is dit op te rekken naar de rest van de basissport.
Ja en nee, in Nederland mag je ook al grand prix op trens, dat mag van de fei ook niet..
Daan_O schreef:Zoals gezegd heb ik al diverse keren contact gehad met de KNHS, ook nu weer contact gezocht en als ik de reactie heb ontvangen zal ik jullie hier op de hoogte brengen.
Dispensatie nooit aangevraagd, geen reden toe ook.
Met mijn Ordealtje heb ik wel geteld 2 wedstrijden kunnen starten, toen raakte ze helaas geblesseerd (aan haar achterbeen, niet door het op de voorhand hangen als gevolg van het bitloos rijden). De wedstrijden die ik reed wel 7 winstpunten kunnen verzameld en op beide dagen de hoogste punten van de klassen B t/m M toebedeeld gekregen
In de training namen we zonder moeite schouderbinnenwaarts, travers, renvers, appuyementen en simpele galopswisselingen mee. Het kan écht wel.
Haar dochter ben ik bitloos aan het inrijden maar dat staat nog op een laag pitje dus voorlopig geen wedstrijden voor mij.
baudyh schreef:De KNHS legt regels op die voor ons allemaal op een gegeven moment niet passen. Of het dit is of wat anders. Ik heb het nu ook. Per 1 april is het verplicht om bij het mennen een broek te dragen. Het paard dan hè. Ik rij zonder. Mijn paard vind het niet fijn. Maar ja het moet. Dus toch maar aan de slag en het hem leren.
Elk paard kan met een bit ( tenzij er een trauma is geweest) Je zal misschien even moeten zoeken welke het beste is. Maar weet zeker dat er één is.
Tegen de KNHS vechten heeft geen zin, verlies je altijd.
Yvank_ schreef:Oh nee? Wat is er dan anders aan de africhting en gymnastiseren van een bitloos paard? Niets toch? Want dat is toch wat de KNHS juist wel vindt maar waarvan de bitloze ruiters zeggen is niet zo..
Dan is wat rest toch een verschil in optoming en dan is zonder bit starten net zo goed een optoming als zonder neusriem starten.