Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Dat is altijd relatief natuurlijk, want als het voorbeen omhoog gaat wordt de rug altijd holler, het gaat er alleen om dat je daar een goede balans in vind en dat het paard niet de rug wegdrukt om zijn benen hoger te krijgen.
LBLGypsyCobs schreef:Dus ipv de reden van het luchtzuigen weg te nemen, hebben ze er voor gezorgd dat ie niet meer kan luchtzuigen.
De oorzaak (stress) is er nog steeds, paard kan het alleen niet meer uiten en verwerken door lucht te zuigen.
Amiigo schreef:LBLGypsyCobs schreef:Dus ipv de reden van het luchtzuigen weg te nemen, hebben ze er voor gezorgd dat ie niet meer kan luchtzuigen.
De oorzaak (stress) is er nog steeds, paard kan het alleen niet meer uiten en verwerken door lucht te zuigen.
Gaan we daar ook nog over beginnener zijn een hoop paarden die luchtzuigen, kribbenbijten, weven oid, ook bij de profs (miss wel vaker dan bij de amateur) en misschien is het wel een aanwensel of heeft hij het afgekeken bij een ander paard. Miss komt het wel door verkeerd voer (maagzweren) of miss inderdaad wel door stress door wat voor reden dan ook (bijv. Bij z'n moeder weg gehaald worden of na een verhuizing). Paarden die eenmaal luchtzuigen stoppen daar niet 1 2 3 mee en om hem nou 24-7 op de wei te zetten zodat die dan gras kan eten is ook geen optie voor een paard op dit niveau.
Miss is Aquido wel geopereerd toen die 3 was of miss was het vorig jaar, dat weet ik (en jij wss ook
) niet.
Met stres kan een paard niet presenteren en hij liet echt wel goede stukken zien op Indoor Brabant, nog niet op grand prix niveau maar wel veel beter als in het filmpje in de OP.
Niet zomaar oordelen dus, je kent wss heel het paard niet (menig bokker niet en ik ook niet)...
anneliesdj schreef:Haha wij zijn wel wat minder stressbestendig dan het gemiddelde paard denk ik
Whozigg schreef:Pff, zo bizar dit.
Wat een bak commentaar krijgt Adelinde hier over zich heen. Zij is toch wel degene die flink boven ons uitstijgt..
Ik kijk tegen niemand op, ook niet tegen haar, maar iets minder commentaar zal niet verkeerd zijn.
Ik las ergens in het begin iets over ''in de bakkes trekken''.. als je geen tips wil aannemen of op zijn minst wil proberen vraag ik mij af wat je er in hemelsnaam te zoeken hebt. Kortere teugels wil niet meteen zeggen dat je je paard in zijn mond trekt.
Kijk eens op een gewone simpele knhs dressuurwedstrijd.. daar zie je pas gepluk en getrek.