Rhys schreef:@Hans_Pool, heb je het zelf weleens ervaren te paard, wat er gebeurt met de beweging als het paard nageeft?
Op het moment dat het paard loslaat en van achter naar voor gaat lopen, merk je dat de beweging aan ruimte en elasticiteit toeneemt, en dat is wat we graag hebben. Dan heb je een uitgangspunt waar je mee verder kunt.
Verder ga ik helemaal mee met Caatje87, je moet een paard wel uitleggen dat hij moet nageven. Ik zie dan liever een ruiter die 3x iets steviger inkomt met de hand, dan iemand die een uur lang zachtjes blijft 'spelen', wat dat ook moge inhouden.
Voor een paard is het ook veel fijner als je als ruiter consequent bent. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je als ruiter weet waar je mee bezig bent...en daar ligt het echte probleem.
ja ik heb het wel eens ervaren de afgelopen 40+ jaar dat ik beroepsmatig paardrijd.
Waar je al uit de bocht vliegt is waar je stelt dat "we dat graag hebben". Dat is nu precies wat ik al in mijn eerste reactie stelde, het is niet vanwege het paard dat dat gedaan wordt maar precies om de reden die je zelf al aansneed.