Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liesjecryos schreef:Roulette_ schreef:Aangezien inmiddels praktisch iedereen hetzelfde antwoord geeft (balans), is het misschien handig om eens door te gaan naar stap 2 in dit verhaal: hoe kan je de balans verbeteren.
Immers, inmiddels weten we wel het probleem, maar nog niet de oplossing!
Op dit moment blijven we naar mijn idee vooral in cirkeltjes ronddraaien...
Nee stap 2 is :hoe krijgen we bij TS die grote betonnen plaat voor haar neus weg?
PocoGaucha schreef:is het geen idee om aan de longe te galloperen zodat je de teugels niet zelf hoeft vast te houden, en je alleen op het in galop krijgen hoeft te concentreren? desnoods het zadel vasthouden. Dan hoeft je instructrice echt het paard niet in galop te jagen denk ik hoor.
riegje schreef:Oke, het is misschien dan ook handig om er dan iets mee te doen!
riegje schreef:Het gaat niet om je gewicht en om je conditie, tuurlijk helpt dit wel mee.
Maar het gaat om je balans!!!!!!!!!!
En jij moet je lichaam leren behersen, ook zonder paard!
En zonder beugels rijden belast je je paard alleen maar meer!
claudia85 schreef:Weet je wat jij moet doen, stoppen met topics te starten.je weet het zelf toch allemaal beter.je blijft doorgaan met deze onzin topics! Ben je aandachtsgeil ofzo sorry hoor als het grof klinkt maar komop dit is niet de eerste keer dat ze dit doet
Lasca_1987 schreef:PocoGaucha schreef:is het geen idee om aan de longe te galloperen zodat je de teugels niet zelf hoeft vast te houden, en je alleen op het in galop krijgen hoeft te concentreren? desnoods het zadel vasthouden. Dan hoeft je instructrice echt het paard niet in galop te jagen denk ik hoor.
Dat was geen goed idee volgens mijn instructrice en dat had ik in mijn OP helemaal uitgelegd. Door mijn balans die ik nog niet voldoende heb trek ik hem uit balans wat op een volte erger zal worden.
Lasca_1987 schreef:Op dit moment kan ik niet meer doen als, vragen aan mijn instructrice om zonder beugels te rijden en zitles. Ook al mag ik de zitles niet noemen, meer ligt niet in mijn macht op dit moment. Ik kan verder ook nog geen afspraken plannen ivm stage / school, maar dat is een te lang verhaal en ga ik hier niet neer planten.