Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
), en je mag je handen wat hoger houden.
In mijn ogen zit je heel netjes, alleen mogen je handen dus ietsjes hoger, maar voor de rest ...
Ze hoeven natuurlijk niet dubbel, maar ik vind het zelf altijd mooier als je wel kan zien dat ze iets zijn uitgedrukt, dus ietsje meer naar beneden dan nu maar absoluut niet dubbel hoor!
(en volgens mij mogen je beugels ook een gaatje langer)

Tweede foto heb je weer heel veel knik in je elleboog, daar zou je hand juist iets meer naar voren mogen. Handen rechtop en teugels iets korter. Je zit daar ook heel erg achterin je zadel, probeer meer in het midden te zitten en je been meer naar achter te leggen, voornamelijk de kuit. 
Maar mijn god, jouw been ligging
Ik ben al jaren bezig... Over je foto: Je beugels moeten daar echt een stuk langer, je hebt ergens later in het topic geschreven dat je dan je beugels verliest: benen langer maken en hakken beter uitdrukken! Door de korte beugels komen je benen te veel naar voren te liggen, Zowel boven als onderbeen moeten meer naar achter. Ter compensatie van je beenligging gaat je rug te veel naar voren, rug weer naar achter dus en bekken kantelen. Je teugels vind ik eigenlijk helemaal niet te kort, je handen mogen wel een stuk meer naar voren
Er lijkt veel spanning te zitten in jouw lijf, probeer je meer te ontspannen 
Bij schouderbinnenwaarts hoort je paard te buigen om je binnenbeen, je duwt nu zijn kont naar buiten met je binnenbeen, niet de bedoeling! Ben dus lang houden, hak naar beneden! Ook vind ik je erg streng met je binnenhand, handen mogen meer naar voren en je hoort met je buitenteugel de schouder naar de binnenhoefslag te plaatsen, binnenteugel hoort ruimte te geven voor het binnenachterbeen zodat die meer naar voren kan grijpen. Binnenhand dus ontspannen en meer met je buitenteugel rijden
Hier een linkje: http://www.classicaldressage.net/member ... er_in.html
Je zit erg in een stoelzit, denk dat dit een samenwerking is van jouw voorkeurshouding, het zadel en de korte beugels. Je rug mag ietsjes meer naar voren (een centimeter of 2 a 3) maar is wel netjes rechtop. Ook mag je hand iets meer naar voren. Benen moeten dus meer naar achter, in dit geval voornamelijk je bovenbeen
En ik vind je pony zo leuk!! Ik vind je houding eigenlijk heel netjes, wel mogen inderdaad je tenen meer naar binnen en mag je je iets langer maken. Probeer naar voren te blijven kijken
Je onderbeen mag ook nog iets meer naar achter, maar overall een net beeld!!
Je beugels mogen van mij 1 gaatje langer, je been mag meer naar achter. Je hakken druk je wel heel netjes uit en je rug is heel mooi recht!

Ik ben de laatste tijd zelf extreem druk bezig met m'n houding, al is dat nog niet zo makkelijk. Ik zit al jaren afwisselend in stoelzit of teveel naar voren, en heb nu eindelijk het idee dat er wat verbetering in komt. De meest recente foto is laatst op het strand op een druk en sterk paard, niet echt het beste voorbeeld dus maar ga hem toch plaatsen... Ben hier natuurlijk ook niet echt serieus aan het rijden, maar juist daarom misschien een goede foto omdat dit op dit moment mijn "natuurlijke" houding is die ik aanneem
Hier een link naar de foto:
Over het algemeen zie ik zelf een ENORME verbetering, maar blijf ik wel nog iets naar voren vallen en is dat dus iets waar ik nog lekker aan verder blijf werken