Halstrekken is idd heel lastig, vooral in mijn geval omdat mn paard zijn hoofd gewoon dr uit gooit als je hem lang geeft, maar de hand nog niet goed volgt. ach, alles op zn tijd.
Vandaag proeflesje gehad van mn nieuwe juf
Ze heeft deze twee foto's geschoten en daar ben ik eigenlijk wel blij mee :
[
Afbeelding ]
Stap. Als ik zn achterbeen zie, is hij redelijk actief, maar hij kan er nog verder onder.
Het achterbeen is al neer en het voorbeen al vertrokken.
Neusje is netjes op de LL,maar zijn hals mag volgens mij net wat ronder.
Ruiter mag rechtop zitten,denkende aan ellebogen en been afhangen.
Vandaag zijn we bij het begin begonnen, heel fijn!
Dus veelal gestapt. begrenzen op de buitenkant,en hem met het buitenbeen naar binnen duwen, ipv met je binnenteugel.
Het is het zelfde als wat ik eerder deed, alleen op een iets andere manier. want nu mocht ik mn binnenteugel niet als stuur gebruiken, enkel voor een beetje stelling.
hij is vandaag amper over de buitenschouder weggekomen.
[
Afbeelding ]
Als hij dan lekker voelde, mochten we een overgang naar draf rijden.
De juf had 10min gevoeld, en die reed er een overgang uit zonder dat hij tegen de hand kwam. precies op het actieve maar ontspande moment aandraven.
Echter, als meneer in de gaten krijgt dat hij mag draven, dan geeft hij na en wil hij wegdraven.
Deze overgang is volgens de juf (juf klinkt liever dan instructie) onverwachts, Dus ik was niet voorbereid. zijn rug is hier niet bol, maar ook niet hol. hij schijnt hier verend te zijn, maar dat is iets wat ik zelf dan nog niet zie (wel dat hij niet inzakt op dit punt)
Echter heeft hij zijn hals wel laag, en zijn neusje op een mooie plek, misschien nog wel een cm voor de loodlijn.
de ruimte tussen zijn achterbeen is duidelijk kleiner dan bij zijn voorbeen, wellicht omdat ik hier ook de teugels los heb hangen , dat hij zijn voorbeen goed kwijt kan.
Rechtop zitten en handen netjes zelf dragen vallen me hier ook weer op.
Ik ben eigenlijk heel tevreden met wat ik zie. Ik vind het fijn ons samen terug te zien.
Nu nog wat actiever op beendruk worden,en de overgangen zullen vloeiender zijn.
we hebben wellicht veelal gestapt, maar Jaron was ontspannen en niet zo loperig op bepaalde punten als anders. Ik ben tevreden en zou de juf graaaaaag terugzien

Wat vinden jullie er van?