Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Jij schrijft eerder dat paarden idd automatisch op de juiste manier zullen gaan bewegen, dus dat staat haaks tegenover wat je nu schrijft. Ook ben ik nog altijd benieuwd hoe jij wilt uitleggen dat verend en recht hetzelfde is, want daar ben je ook niet meer op in gegaan. Is het zo moeilijk om toe te geven dat het niet klopte wat je zei?
oji schreef:nombrado schreef:Het onderbrengen van het achterbeen heeft te maken met de snelheid waarmee een paard zich voortbeweegt.
Dus rijd je een hoger tempo, dan zal het achterbeen verder onder geplaatst worden.
Hier zeg je toch wel degelijk dat je veruiming bereikt door te versnellen.
nombrado schreef:horseyfries schreef:Jij schrijft eerder dat paarden idd automatisch op de juiste manier zullen gaan bewegen, dus dat staat haaks tegenover wat je nu schrijft. Ook ben ik nog altijd benieuwd hoe jij wilt uitleggen dat verend en recht hetzelfde is, want daar ben je ook niet meer op in gegaan. Is het zo moeilijk om toe te geven dat het niet klopte wat je zei?
Een paard kán in de natuur ook verruimen, zonder enig ruiter.
alleen als de ruiter (en diens gewicht en evenwicht ) erop zit, zullen de spieren meer ontwikkeld moeten worden, die daarvoor belangrijk zijn. (en de ruiter in het middelpunt van het paard en zo min mogelijk storen)
wb verend, als je weet hoe ruggewervels eruit zien, dan begrijp je wat ik daarmee bedoel.
de ruggegraad is een verend deel van het skelet, is flexibel in deeltjes. dat bedoel ik met verend.
ik begrijp niet wat je bedoeld met recht?
ik bedoel met recht, recht sporen, dus het achterbeen spoor volgt recht het voorbeenspoor.
Het is niet voor niets, dat als men een paard koopt, of uitzoekt , het dier in vrijheid gezien wordt.
daarin zie je al het talent, de kracht in de achterhand en de lenigheid. Allemaal van belang voor het doel waar het paard voor gaat dienen.
nombrado schreef:Als je verder kijkt in dit filmpje, naar het skelet stukje.
Kan je zien wat er bedoeld wordt.
de rug blijft recht en verend.
http://www.youtube.com/watch?v=WiiZm20F5n8
kijk ook eens wat je als ruiter veroorzaakt als je met lichtrijden te hard neerkomt in het zadel met de rug van het paard.
horseyfries schreef:Jij hebt het over een rechte rug, wij niet?
nombrado schreef:deze discussie is ontstaan door het "door de rug rijden" waar jij mee begon.
nombrado schreef:Beetje nare manier van communiceren.
nombrado schreef:Ik verklaar hier, hoe ik het ervaar, voel en naar aanleiding van studie ondervonden heb.
lienbono schreef:Nombrado, jij hebt wel lef hoor! Jij kan over de rug niet als een waarheid nemen? Dan zou ik toch wel eens willen zien waar jij mee bezig bent.. Maar ja, ik ben dom en jij weet alles!
jasmijn78 schreef:nombrado schreef:deze discussie is ontstaan door het "door de rug rijden" waar jij mee begon.
Het gekke is dat vrijwel iedereen hier, behalve jij, van elkaar wel begrijpt wat daarmee bedoeld wordt. Vrijwel niemand hier kan iets met de term van jou 'het paard in zijn eigen fundament laten bewegen', behalve jij.nombrado schreef:Beetje nare manier van communiceren.
Ik denk dat een aantal hier een beetje geirriteerd raken van het feit dat jij alleen maar op 'uitzenden' staat en hier wijsheden verkondig die op anderen op zijn zachtst gezegd 'onlogisch' overkomen. Daarnaast ben je ook nog eens heel veroordelend richting 'ze' en 'hun' en heb je heel veel commentaar op wat er volgens jou allemaal niet goed gaat in de dressuur (sport). En je hebt hier allemaal mensen tegenover je doe, voor zover ik dan kan beoordelen, op een hele serieuze manier met dressuur bezig zijn. Er zitten hier mensen, zoals HF, die hele noemenswaardige prestaties neerzetten in de dressuur. Die probeer jij een beetje de les te lezen terwijl jij van jezelf vooralsnog NIETS noemenswaardigs wil of kan laten zien. Dat wekt wrevel op.
Je springt van de hak op de takt en echt niemand hier kan enige logica in je beweringen ontdekken. Dus OF jij hebt geen idee waar je hen over hebt OF jij moet iets aan je wijze van communiceren doen, want je boodschap komt niet over.nombrado schreef:Ik verklaar hier, hoe ik het ervaar, voel en naar aanleiding van studie ondervonden heb.
Tsja, maar wie zegt dat jij het goed hebt? dat jouw ervaring waarheid is? Als ervaringen van anderen daar haaks op staan, en de anderen zich wel kunnen vinden in elkaars ervaringen? Ben jij dan zo slim? Of zijn wij dan zo dom?
Het enige waar je ons nu nog mee kunt overtuigen is een stevig staaltje dressuur te tonen van jezelf waar wij allemaal gaan watertanden. Als je ons dat kunt laten zien, dan wordt het voor ons misschien wel weer de moeite waard om jouw teksten weer te gaan analyseren en moeite te gaan doen om te achterhalen wat jij nu precies bedoeld. Door je wijze van communiceren ben je die credits nu wel een beetje kwijtgeraakt.
horseyfries schreef:Ze is het vergeten, vandaar de titel "waar is het gebleven"
nombrado schreef:ik ga jou toch ook niet zeggen dat je grotere passen moet nemen als je loopt? dan ga je namelijk compenseren in het lichaam
zo ook een paard. wie zijn wij ruiters, die bepalen wáár het paard zijn achterbeen moet gaan neerzetten?
nombrado schreef:De rug van een paard hoort dus verend te blijven, en niet omhoog of omlaag gebracht te worden, want dan krijg je daar spierspanning en geen verende welvende rug, wat bedoeld is in de beweging.
nombrado schreef:Daar bij hoort de rug recht te blijven in de beweging, niet hol of bol gebracht te worden.