Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:ponyparadijs schreef:
Wat een contrast. Ik vind hier het paard volledig op de voorhand, hangerig in de hand, spanning in de kaak en hals. Wel aanspanning van de buikspieren maar de bekken zijn niet gekanteld. Ik zou meer werken aan lossigheid in de kaak, maar dan van achteruit, en licht blijven aan de voorkant. Veel met buiging en stelling werken en vooral geduld hebben.
Yamcha schreef:En nu echt terug naar stap, draf en galop. Wendingen erbij pakken is ook leuk. Probeer dan ook eens te kijken naar wat teugels doen.......
loveulla94 schreef:ik snap nu eindelijk hoe je kan zien als het paard zijn buikspieren aanspant of niet, (volgens mij) maar het kantelen van de bekken? ik heb de OP wel 3x gelezen, alle plaatjes enzo, maar ik blijf het moeilijk vinden..
ponyparadijs schreef:loveulla94 schreef:ik snap nu eindelijk hoe je kan zien als het paard zijn buikspieren aanspant of niet, (volgens mij) maar het kantelen van de bekken? ik heb de OP wel 3x gelezen, alle plaatjes enzo, maar ik blijf het moeilijk vinden..
Wat ik doe is naar het uitstekende puntje van de kont kijken. En dan proberen te ontdekken of deze gezakt is.
loveulla94 schreef:Uitstekende puntje van de kont? kun je dan een voorbeeld voor mij maken waar een paard wel zijn bekken kantelt (met streeepjes op paint ofzo) en 1tje waar een paard het niet doet?
loveulla94 schreef:ik wil het wel eens proberen met mijn eigen foto/paard.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6T7NTGEC.jpg
Als ik fout zit, graag verbeteren! ik wil graag leren
Naar mijn idee, zet wobyn goed haar achterhand onder de massa, en stuwt ze niet echt, maar draagt ze ook (nog) niet super. (Tenminste, bestaat er een middenweg?) ah men, dit is moeilijk. oke we gaan verder..
Volgens mij kantelt ze haar bekken ook redelijk goed, en zijn haar buikspieren ook aangespannen.. dit weet ik niet zeker..
Ze lijkt iig wel vrijheid van voren te hebben.
Ik had ook iets gelezen over de staart dragen? dat als die dat doet dat het paard zijn buikspieren niet aanspant? kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
loveulla94 schreef:ik wil het wel eens proberen met mijn eigen foto/paard.
Naar mijn idee, zet wobyn goed haar achterhand onder de massa, en stuwt ze niet echt, maar draagt ze ook (nog) niet super. (Tenminste, bestaat er een middenweg?) ah men, dit is moeilijk. oke we gaan verder..
Volgens mij kantelt ze haar bekken ook redelijk goed, en zijn haar buikspieren ook aangespannen.. dit weet ik niet zeker..
Ik had ook iets gelezen over de staart dragen? dat als die dat doet dat het paard zijn buikspieren niet aanspant? kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
ponyparadijs schreef:loveulla94 schreef:ik wil het wel eens proberen met mijn eigen foto/paard.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6T7NTGEC.jpg
ben wel van mening dat een stuwend paard (misschien wel elk paard) eerst een tussen weg heeft tussen stuwen en dragen. En paard moet leren zijn bekken te kantelen en leren zijn buikspieren aan te spannen. En op die momenten is een paard dus nog steeds stuwend terwijl hij wel begint te dragen.
Teigetje008 schreef:loveulla94 schreef:ik wil het wel eens proberen met mijn eigen foto/paard.
euhm, ik ga een poging wagen...komtie:
je paard draagt hier wel, maar ik vind haar wat in onbalans (lijkt zo he). Dit probeer jij op te vangen door je been naar achter te leggen en wat naar voren te gaan hangen. Paardje mag wat meer opwaartser galopperen, ik denk dat jij dan ook beter kan zitten. Voor een Fries (toch?) draagt ze het hoofd redelijk opgericht (niet dat diepe, op de hals, wat Friesen nog wel eens willen doen).
Zo, dat was een hele bevalling!Ik zocht eigenlijk een topic over goed zitten en het probleem over mijn eigen bekken, en kom hier op uit. Maar vond het erg interessant! Dus heb alles zitten lezen, haha.
Ik kan het vaak wel zien, maar het verwoorden is idd het moeilijkste!
edit: ik denk dat je paardje zich wel draagt, maar dat kan ook zijn doordat je in galop zit en volgens mij een wending rijd, dus het kan zo lijken?
ponyparadijs schreef:Komt ook inderdaad wel op het zelfde neer Jibbel.
loveulla je hoeft het jezelf niet moeilijk te maken hoor. Ik geef alleen aan dat ik een galop foto moeilijk te beoordelen vindt.