Abacab schreef:mijn punt is dat jij en Moll appels met peren vergelijken
Persoonlijk vind ik het super leuk dat jij in een gouden jurk op een Fries een liedje gaat zingen voor publiek, moet je vooral mee door gaan. Maar als dat jouw ding is moet je niet gaan roepen dat het rijden wat je een aantal ruiters in de top-sport ziet doen technisch niet deugd, dat is mijn punt.
Ik ben niet pro of contra klassiek ofLDR, maar ik zie en weet wel dat zowel een Henk van Bergen, Ernest van Loon, Jurgen Koshel, Imke Bartels, Edward Gal of een Coby van Baalen allemaal geweldig veel liefde voor de paarden hebben. En dat zij allemaal anders trainen maar dat ze alleen maar het allerbeste voor hun paarden wensen. Daarom heb ik diep respect voor hen [en voor nog veel meer anderen] en heb ik het lef niet hen te gaan beschuldigen van het niet correct opleiden of rijden van paarden.
Wíe vergelijkt hier appels met peren??
Waarom mag je niet én een Kur rijden én kritiek leveren op de huidige manier van rijden?
Het is juist prijzenswaardig wat Mindfields doet: én plezier maken met haar paard, waar ook anderen van genieten én werken op een manier met paarden (zie haar site) die zó harmonisch is, zoals dressuur bedoeld is immers, dat velen hier daar een puntje aan kunnen zuigen...!!
En wat ik me dan toch ook nog afvraag, Abacab, hóe kan iemand het allerbeste met zijn paard voorhebben en vervolgens wél zijn onderkaak tegen zijn onderhals aanplakken ...?!