Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:15

brenndaa schreef:
Okee ik wist wel dat het gemiddelde aantal mensen met overgewicht gestegen is.
Maar, ik heb jou (freeride) dus zien schrijven dat jij vindt dat ik niet op mijn paard mag stappen. Vind je niet dat je een beetje overdrijft?
Bovendien is heel dun zijn ook niet heel erg gezond hoor! ;)
Ik ben een fitte, sportieve, vrolijke, GEZONDE jonge meid met momenteel 10 kilootjes meer, die er ook heus weer afgaan. Ja en volgens de BMI moet ik 68 kilo wegen, maar ik vind 75 prima. Ben gespierd, erg in conditie (ondanks de 10 kilo extra) en heb gewoon MOOIE vrouwelijke rondingen.
Wie ben jij om te zeggen dat ik met mijn gezonde lichaam niet op mijn paard mag stappen?

Die extra kilootjes zitten mijn paard absoluut niet tegen, dat weet ik gewoon zeker. Wanneer mijn paardjes het ergens niet mee eens zijn laten ze het echt wel merken. De e-pony vindt het heerlijk als ik lekker met hem naar buiten ga!

Echter de eigenaar van de paardjes vindt ook niet dat ik te zwaar ben voor zijn paardjes anders had hij me dat vast gezegd :).

Tuurlijk er moet een grens zijn, mensen die ECHT te zwaar zijn, dan praat ik over mensen met ernstige obesitas die ook hun eigen gewrichten belasten met hun gewicht, belasten hun paard dat geloof ik absoluut. Maar goed. Aangezien jij best wel heel erg dun bent, klinkt een gewicht zoals het mijne jou misschien als veel in de oren. Het is ook wel te veel, ben ik met je eens, daarom werk ik eraan. Maar ik weet zeker dat mijn paard er momenteel geen last van heeft.

Dus ik denk dat jullie je felle en soms zelfs beschuldigende(over mijn knieblessure vind het echt onbeschoft) uitspraken een beetje moeten bijschaven.

Wat denk je van ouders die hun kinderen sporen en alles ombinden en maar op de pony laten stappen! Arme pony's en maar trappen met die sporen... Nou daar zou ik dus eerder wat van zeggen, dan iemand met een maatje meer te paard!

Wil je echt bewijzen dat iemand zoals ik mijn paard dus "beschadig/mishandel" kom dan alstjeblieft met feiten en niet met zelfbedachte regeltjes. Doe desnoods er een onderzoek naar als je er zo op hamert en ga niet hier mensen vertellen dat ze hun paard beschadigen, terwijl het waarschijnlijk grotendeels goede amazones en ruiters zijn met een enorme liefde voor hun paard! Wat wil een paard nog meer?!!!

90 is de totale max voro mij, tussen 80 en 90 is voor mij acceptabel om op een paard te gaan zitten.
Dus ik zeg niet dat jij niet op een paard mag gaan zitten hoor.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:18

brenndaa schreef:
Oke, ten eerste moet je beter lezen, ik woog 85, nu 80 en werk naar de 75 toe.
Freeride gaf aan bij haar foto dat ze 55 kilo of iets woog.... dus iets meer dan 5 kilo lichter dan ik :)

Freeride gaf in een eerdere post aan dat ze het niet vind kunnen als iemand van 1.65 die 85 kilo weegt op een paard stapt. Dat ben ik zo'n beetje precies, dus vandaar dat ik het naar mezelf terug vertaalde.

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen ik wil het opnemen voor mensen met een maatje meer, gewoonweg omdat ik het er absoluut niet mee eens ben dat de grens zo laag wordt gesteld.

De manier waarop hier dingen gezegd worden, nu ook weer door jou, DAT vind ik pas kinderachtig. Ik vind dat er te snel dingen worden geroepen, ook over foto's die gepost worden. Ik vind dat het wel wat volwassener en op een normalere manier gebracht mag worden.

Dus ik voel me niet persé persoonlijk aangevallen, ik neem mezelf als voorbeeld, logisch toch?

Neenee, ik heb gezegd dat er volgens mij wel een degelijk verschil is tussen iemand van 1.90m die 85kg weegt en iemand van 1.65 die 85 kg weegt, ivm het niet te controlerende nabewegende gewicht van de kortere zwaardere ruiter.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:06

Ik heb het vorige en dit topic helemaal doorgelezen, zonder te zelf te posten. Ik vind het een heel geladen topic, omdat ik zelf niet de lichtste ruiter ben.

Toen ik drie jaar terug weer ging rijden (toen was ik denk ik rond de 95/100 kilo) was ik absoluut niet blij met mijn gewicht. Had mijn paard er last van? Weet ik niet, fysio heeft haar gecheckt en er was amper iets te vinden. Ook gevraagd of mijn gewicht niet te veel was, vond zij niet, de DA en mijn instructrice ook niet. Maar je betaalt de fysio en DA, in hoeverre geven ze dan een eerlijk antwoord?

Vervolgens ongeveer 15 kilo afgevallen (sta niet op de weegschaal, doe aan centimeters. Iig bijna 2 kledingmaten kwijt) en ik merk wel dat ik het 'minder moeilijk' heb met rijden. Maar toch twijfel je.... Ik rijd dressuurmatig (L/ M niveau in training) met een merrie van circa 1.63 KWPN type maar wel stevig gebouwd en goed bespierd. Het 'plaatje' van mij in een witte rijbroek op concours is toch een stuk minder mooi.

Vanaf januari (jaaa goede voornemens) mede door het lezen van dit topic heel gemotiveerd geraakt om toch te proberen er nog 10/15 kilo af te krijgen. Ik let op mijn eten en doe 5-6 keer in de week aan Pilates of Zumba, om mijn conditie beter te maken en aan de spieren te werken.

Een topic als dit duwt je met je neus op de feiten. Ben ik TE zwaar voor mijn paard? Ik weet het niet. Maar ik ben wel zwaarder dan de gemiddelde ruiter die ik in mijn omgeving zie en de enige die daar wat aan kan doen ben ik zelf. Nee 55 kg ga ik nooit worden, maar verbetering is natuurlijk altijd mogelijk. Dus ook al komen sommige opmerkingen hier stiekem best hard aan, toch bedankt. Want het motiveert me wel.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:14

Wat een superreactie Tango! Echt heel knap dat je al zoveel afgevallen bent en gemotiveerd bent nog meer af te vallen *\o/*

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:15

Tango1979 schreef:
Ik heb het vorige en dit topic helemaal doorgelezen, zonder te zelf te posten. Ik vind het een heel geladen topic, omdat ik zelf niet de lichtste ruiter ben.

Toen ik drie jaar terug weer ging rijden (toen was ik denk ik rond de 95/100 kilo) was ik absoluut niet blij met mijn gewicht. Had mijn paard er last van? Weet ik niet, fysio heeft haar gecheckt en er was amper iets te vinden. Ook gevraagd of mijn gewicht niet te veel was, vond zij niet, de DA en mijn instructrice ook niet. Maar je betaalt de fysio en DA, in hoeverre geven ze dan een eerlijk antwoord?

Vervolgens ongeveer 15 kilo afgevallen (sta niet op de weegschaal, doe aan centimeters. Iig bijna 2 kledingmaten kwijt) en ik merk wel dat ik het 'minder moeilijk' heb met rijden. Maar toch twijfel je.... Ik rijd dressuurmatig (L/ M niveau in training) met een merrie van circa 1.63 KWPN type maar wel stevig gebouwd en goed bespierd. Het 'plaatje' van mij in een witte rijbroek op concours is toch een stuk minder mooi.

Vanaf januari (jaaa goede voornemens) mede door het lezen van dit topic heel gemotiveerd geraakt om toch te proberen er nog 10/15 kilo af te krijgen. Ik let op mijn eten en doe 5-6 keer in de week aan Pilates of Zumba, om mijn conditie beter te maken en aan de spieren te werken.

Een topic als dit duwt je met je neus op de feiten. Ben ik TE zwaar voor mijn paard? Ik weet het niet. Maar ik ben wel zwaarder dan de gemiddelde ruiter die ik in mijn omgeving zie en de enige die daar wat aan kan doen ben ik zelf. Nee 55 kg ga ik nooit worden, maar verbetering is natuurlijk altijd mogelijk. Dus ook al komen sommige opmerkingen hier stiekem best hard aan, toch bedankt. Want het motiveert me wel.

Wat een fijn en eerlijk bericht om te lezen *\o/*
Heel knap dat je dit durft op te schrijven, en wat je aanhaald over DA en Fysio is direct een vinger op de gevoelige plek.
Mijn eigen DA is super eerlijk over dit soort zaken, die durft echt hardop te zeggen dat veel ruiters aan de basis staan vd rugproblemen van hun paarden door een te hoog ruitergewicht, die heeft waarschijnlijk gewoon echt genoeg klanten ;)

En 55 kg hoef je niet te gaan wegen natuurlijk, maar als je echt twijfeld en een oprechte mening wilt (zonder grof aangevallen te worden), noem je gewicht en beschrijf je paard zo duidelijk mogelijk, en wat je ermee doet.
In ieder geval een dikke pluim voor jou, omdat je eraan werkt :j

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:23

Bedankt voor de reacties, ik vond het echt moeilijk om dit te schrijven. Want stom he, ik 'schaam' me toch wel voor mijn gewicht.

Ik heb nu kledingmaat 44 qua broek en 42/44 van boven, ik doe niet aan weegschaal raak ik zwaar depressief van :D Ik weet dat ik qua centimeters (boven de 80 cm taille is gevarenzone) nu aan de goede kant zit. Mijn gewicht weet ik niet... zal rond de 85 liggen??

Mijn paard is een KWPN-er van 1.63m, 8 jaar oud en flink bespierd. Ze heeft een flink front en flinke spieren in haar achterhand. Geen iel paardje dus. Wat doen we? Meestal drie keer per week intensieve dressuurtraining, waarvan 1 keer les. We trainen op veel tempowisselingen, wat schoudervoor/ -binnenwaarts. Twee keer in de week in de bossen, soms gewoon een rustig uurtje, ook wel eens een rit van 2-3 uur. Verder wordt ze gelongeerd met pessoa.

Ik denk zelf dat het TE zwaar misschien net meevalt, toen ik 15 kilo zwaarder was zeker wel. Als ik foto's en filmpjes zie van twee jaar geleden, dan schaam ik me dood.

Tango1979

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:27

Even vergeten, heb vorige week foto's van Cassie op ITP gezet, kijk bij Cassandra in de sneeuw (sorry heb nog niet uitgevolgd hoe ik een link kan plaatsen naar een ander topic)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:33

Tango1979

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:40

Thanx Dimple :D
In het topic even naar beneden scrollen, ik wist ook niet hoe ik de foto's moest vergroten en dat heeft een andere lieve medebokker voor me gedaan (ben niet eens blond)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:46

Je bent zoals ze dat noemen een 'digibeet' :D :D Niks mis mee.

Complimenten over het afvallen! Ik ga maandag onder het mes en hoop daarna ook weer wat meer aan de lijn te kunnen doen en me snel wat beter voel. Merrie blijft aan het werk aan de longe, ook prima tussen oplossing.

Ik kwam een foto tegen van toen ik nog wat zwaarder was..........daar kijk je dan toch heel anders naar dan op het moment dat je daadwerkelijk zo zwaar bent. Dan denk je 'ken wel' ;) maar achteraf denk je 'arm peerd' :o

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:51

Komt ie Tango ;)
Je paardje ziet er niet superbreed uit, maar dat is door de wintervacht denk ik, ze ziet er wel stevig uit, niet te lange rug, behoorlijke bovenhals, dit in combi met dat ze 8 jaar is en dus uitgegroeid, lijkt het me met ongeveer 85 kilo net kunnen, mits er niet in een hele zware bak wordt gewerkt, en een beetje met mate.Die bosritten daar zie ik niet zoveel problemen is mits je zadel goed past, en ze lekker naar voren gereden wordt, echt onstpannen dus. Tuurlijk is het voor je paard beter om wat minder gewicht te dragen, maar daar ben je mee bezig, en dat kan ik alleen maar toejuichen!!! en het is niet de bedoeling dat je je schaamt om hier iets te plaatsen he _/-\o_

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:53

Dimple schreef:
Je bent zoals ze dat noemen een 'digibeet' :D :D Niks mis mee.

Complimenten over het afvallen! Ik ga maandag onder het mes en hoop daarna ook weer wat meer aan de lijn te kunnen doen en me snel wat beter voel. Merrie blijft aan het werk aan de longe, ook prima tussen oplossing.

Ik kwam een foto tegen van toen ik nog wat zwaarder was..........daar kijk je dan toch heel anders naar dan op het moment dat je daadwerkelijk zo zwaar bent. Dan denk je 'ken wel' ;) maar achteraf denk je 'arm peerd' :o

Dimple, nu moet ik je toch even een compliment maken over je openheid en oprechtheid in je posts, WOW!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:55

@Dimple: ja heel herkenbaar :D Toen dacht ik: ow ken best, ze loopt nog lekker door (erg voorwaarts paardje) Maar stiekem wel twijfel, anders vraag je het niet aan DA, fysio enz.

Fijn dat mensen via zo'n topic weer wat bewuster worden en gestimuleerd worden om er wat aan te doen. Ook al zijn sommige berichten wel even slikken. Ik ben echt een enorme eetfan, maar probeer nu op de moeilijke momenten ff een stukje na te lezen hier. Helpt me met mijn zelfbeheersing.. :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:56

Freeride, thx. Heb wel enige zelfkennis maar dat is soms ook confronterend :o

Tanga, steek een foto van je mooie paard bij je en kijk daar naar in een ´zwak´ moment! :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:57

Haha, dus eigenlijk zijn we hier een beetje een supportgroepje ;)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:00

Thanx Freeride, zat hier echt te zweten achter de computer van de spanning. Ik weet natuurlijk best dat ik te zwaar ben en het is ook gewoon mijn eigen fout. Eten is errug lekker en ik ben een echte emo-eter, hoe zwaarder je wordt, hoe meer je emo-eten nodig hebt.

Nog 10 kilotjes eraf en dan ben ik denk ik (hoop ik) uit de gevarenzone, zit liever niet net op het randje van wat wel en wat niet kan. Mijn doel is eerst 75 kilo, daar een paar maanden op blijven en dan mss nog ietsje eraf. Dan kom ik uit op maat 40 en ik denk dat dat realistisch is.

Ben blij met je 'beoordeling' van Cassie, moeilijk om onpartijdig naar je eigen paard te kijken :)

En ja, dit topic en de posters zijn mijn supportgroep :)

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 14:50

Ik blijf eerlijk gezegd genieten van dit topic :D het is geworden zoals het zou moeten zijn, eerlijk en vooral gezellig :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:56

Ik vind het helemaal super dat je dit opgeschreven hebt @Tango1979

Ook ik word me er steeds bewuster van dat ik er echt wat aan moet gaan doen (was ik ook al een beetje mee bezig)
Ik heb ook al foto's van mezelf terug zitten kijken, en als ik dan eerlijk ben dan zie ik ook dat ik eigenlijk gewoon te zwaar ben, en dat het geen mooi plaatje is.
Tot voor kort heb ik altijd op een kwpn-er gereden van 1,60, toen ik met hem begon te rijden woog ik 86 kilo, had totaal geen conditie, en kwam mezelf echt tegen.
Ik ben toen mede door het rijden afgevallen tot 72 kilo, ik trainde met mijn vriendin mee, die endurance rijd.
Door omstandigheden kan ik nu niet meer op dat paard rijden, maar we hebben inmiddels een Tinker erbij die ik zelf wil inrijden. (is uiteindelijk voor mijn dochter)
En daar zit nu voor mij het knelpunt, ik ben weer aangekomen en weeg nu 78 kilo, ( lengte 1,65) de Tinker lijkt er geen moeite mee te hebben, maar voor mijn gevoel zit het niet goed.
Hij word dit voorjaar 5, is dus net onder het zadel, en nog erg smal gebouwd voor een Tinker, en is 1,50 hoog.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar stap ritjes gedaan van een half uur tot klein uurtje, hooguit 2 keer per week.
Daarnaast laat ik mijn dochter er aan de longeerlijn in de bak op rijden, zij is veel lichter.
Mijn ambitie is dat ik volgend jaar zelf een eerste endurance wedstrijd met hem kan rijden, dus ik weet gewoon dat ik dan eerst 10 kilo moet afvallen.

Ook heb ik nog een belg die in juli 3 jaar word, en die wil ik ook zelf inrijden, want dat is eigenlijk mijn paardje voor de toekomst.

Al die tijd heb ik ook een beetje mijn kop in het zand gestoken, ik had toch een belg die houd mijn gewicht makkelijk.
Tot dat we naar onze Tinker gingen kijken, mijn dochter en ik waren helemaal weg van hem, maar ik zag meteen dat hij erg smal was.
Ik heb het ook heel bewust doorgezet om hem toch te kopen, omdat dit ook gewoon een stok achter de deur moet zijn om mijn gewicht in de gaten te houden, en toch weer wat af te moeten vallen.

Je hebt toch gauw de neiging om heel erg in de verdediging te gaan als je overgewicht hebt, net als meerdere mensen hier.
Afvallen is gewoon heel moeilijk, ook al weet je dat het beter is, voor jezelf en je paardje.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat (bijna) indereen die overgewicht heeft hier niet blij mee is, ook al beweren sommige anders.
Als ik met mijn lengte van 1,65 op een gewicht tussen de 65 a 70 kilo zit dan ben ik al heel tervreden, ook al geeft mijn BMI dan alsnog aan dat het aan de hoge kant is.
Ik ben altijd iets zwaarder geweest, dus de 55 kilo zal ik nooit halen, en dat hoeft voor mij ook niet.
(ben toch ook wel een beetje trots op mijn zeer ruime voorgevel haha)

Ik zal even op zoek gaan naar een foto van ikke op de tinker, en me dan schrap zetten voor het commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:00

Tot nu toe zijn dimple en tango de enige "zwaardere" mensen die eerlijk over zichzelf durven te zijn en niet met allerlei domme smoezen, excuses e.d. aankomen. En marjootje ook trouwens.
Petje af hoor voor jullie *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-12 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:09

brenndaa schreef:
[***] schreef:
@freeride, ik sluit me volledig bij jou aan.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat sommige zeggen dat ze in een jaar tijd 10 kg of meer zijn aangekomen???? Sta je dan 1x p.jr op de weegschaal? Voel je het niet eerder al aan je kleding? Kortom waarom laat je het zover komen? Ik vind het een simpel en makkelijk excuus.
Ik heb het hier dan niet over mensen met een aandoening o.i.d. Als je door bijv een beenbreuk niet kan rijden of minder kan bewegen, dan ga je toch ook gewoon beter op je voedsel opname letten? Of proberen op een andere manier te bewegen zodat je wel energie verbruikt?

Srry maar ik voel me lichtelijk aangevallen :). Ik ben van mening dat jij absoluut geen recht hebt om over mijn blessure te oordelen. Tuurlijk, dat gaat beetje bij beetje, maar wanneer je er aanleg voor hebt kan het heel hard gaan hoor! Bovendien sportte ik voorheen erg veel en dat viel allemaal weg. Ik vind niet dat je hier zomaar een oordeel over kunt doen, beetje te kort door de bocht denk je niet?

Ik ben nu bezig om die 10 kilo er weer af te krijgen, dus je had ook kunnen zeggen goh wat goed van je. Bovendien, ik vind echt niet dat ik te zwaar ben voor mijn paard en e-pony. Als ik sommige reacties van mensen hier lees dan denk ik echt stel je plz niet zo aan.

Ook voel ik me absoluut niet onzeker. Tuurlijk heb een beetje een buikje gekregen (die er nu weer afgaat), maar heb ook aardig wat vrouwelijke vormen om het zo maar te zeggen hihi.

Bovendien zie ik van de desbetreffende mensen foto's waarop ze zelf echt heel erg mager zijn (té mager naar mijn idee). Tuurlijk ik vind dat je op je paard mag met dat gewicht, maar moet iedereen zo'n magere lat worden dan? Ik egrijp sowieso niet waarom je je moet bemoeien met hetgeen wat een ander doet. Waarom stoor je je zo aan iemand anders.

En waar basseren jullie eigenlijk je uitspraken op, dat vraag ik me echt heel erg af? Ooit gehoord dat paarden van te zware mensen meer blessures hebben ofzo? Ik nog nooooit. Ik denk dat minstens 70% van de volwassen ruiters tussen de 80 en 90 kilo wegen.
Niks mis mee hoor! Kan het paard makkelijk hebben.

Ik ben zelf een enorme dierenvriend en ik kan geen enkel dierenleed aanzien, dus weet echt wel waar ik het over heb. Ik weet gewoon dat ik mijn paardjes absoluut niet belast met mijn 85 kilo. Dikke onzin!

En oke, ik zie ook wel eens iemand waarvan ik denk: TJESUS die kan ECHT niet op paard. Maar dat is echt bij hoge uitzondering :)

Wie de schoen past trekt hem aan zou ik zeggen brendaa. Je reageert wel erg heftig. Vinger op de zere plek? Ik heb het over een beenbreuk oid. Heb geen enkel moment aan jouw knieblessure gedacht. En als je eenmaal 1 of 2 kilo aangekomen bent, dan kun je toch je verantwoordelijkheid nemen en ervoor zorgen dat je niet nog méér aankomt. Gewoon iets minder eten zoals colway schrijft. Ennuh ik spreek ook uit ervaring. Ik vind het gewoon een makkelijk excuus. Is niet persoonlijk aan jou gericht maar aan mensen die "zomaar" 10 kg aankomen in het algemeen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was de eerste keer dat ik zelf op Nino ben gestapt, hij kent hier nog helemaal niets.
Om een goed beeld te krijgen van mijzelf 3 verschillende foto's

Kom maar op met het commentaar............. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:10

Marjootje, ten eerste vind ik het ontzettend dapper wat je schrijft en dat je foto's van jezelf en je paard plaatst. Eigenlijk geef je in je eerdere post het commentaar zelf al.

Citaat:
En daar zit nu voor mij het knelpunt, ik ben weer aangekomen en weeg nu 78 kilo, ( lengte 1,65) de Tinker lijkt er geen moeite mee te hebben, maar voor mijn gevoel zit het niet goed.
Hij word dit voorjaar 5, is dus net onder het zadel, en nog erg smal gebouwd voor een Tinker, en is 1,50 hoog.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar stap ritjes gedaan van een half uur tot klein uurtje, hooguit 2 keer per week.

Ik vind je inderdaad aan de zware kant voor een jonge, onervaren, ongetrainde tinker van 1.50. Maar daarentegen hou je wel rekening met het feit dat hij jong en onervaren is. Op zich kan het wel, maar ik zou liever lekker je dochter er op laten rijden. En dan er zelf weer op als je paard wat getrainder is.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:04

marjootje schreef:
Ik vind het erg jammer dat dit nu ook dit topic weer dreigt te vervallen in een welles nietes discussie.
We waren zo goed op weg om het vriendelijk en netjes te houden, met goede onderbouwde argumenten.
Moet eerlijk zeggen dat het mis is gegaan toen @brenndaa zich in de discussie ging mengen.
Probeer je niet zo aangevallen te voelen, want dat is helemaal niet nodig.
Het is prima dat je jouw mening geeft, maar je begint nu om je heen te slaan, iedereen roept weer tegen elkaar dat ze eens goed moeten terug lezen wat er nou precies geschreven is.

Er lopen nu een beetje 2 discussie's door elkaar, de ene gaat over wat een maximaal gewicht zou zijn om te kunnen paardrijden zonder dat je het paard beschadigd.
De tweede discussie gaat over gezond gewicht en BMI.
Haal deze 2 dingen niet door elkaar want daardoor ontstaan de discussie's, een hogere BMI wil nog niet zegen in sommige gevallen dat je dan ook te zwaar bent voor je paard, want dat heeft weer met je leeftijd en lengte te maken.

Kom op zeg, het is toch een discussieforum, dus mag toch iedereen zijn mening geven? Volg dit topic ook al sinds het begin, maar word er een beetje moe van dat mensen die een andere mening hebben gelijk afgebrand worden als kinderachtig.
Zo krijg je mijns insziens geen eerlijke discussie, alleen een groep mensen die allemaal hetzelfde zeggen.
Respecteer dan ook andermans mening, ook al ben je het er niet mee eens, je hoeft het niet gelijk kinderachtig te noemen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:26

pinto_1 schreef:
marjootje schreef:
Ik vind het erg jammer dat dit nu ook dit topic weer dreigt te vervallen in een welles nietes discussie.
We waren zo goed op weg om het vriendelijk en netjes te houden, met goede onderbouwde argumenten.
Moet eerlijk zeggen dat het mis is gegaan toen @brenndaa zich in de discussie ging mengen.
Probeer je niet zo aangevallen te voelen, want dat is helemaal niet nodig.
Het is prima dat je jouw mening geeft, maar je begint nu om je heen te slaan, iedereen roept weer tegen elkaar dat ze eens goed moeten terug lezen wat er nou precies geschreven is.

Er lopen nu een beetje 2 discussie's door elkaar, de ene gaat over wat een maximaal gewicht zou zijn om te kunnen paardrijden zonder dat je het paard beschadigd.
De tweede discussie gaat over gezond gewicht en BMI.
Haal deze 2 dingen niet door elkaar want daardoor ontstaan de discussie's, een hogere BMI wil nog niet zegen in sommige gevallen dat je dan ook te zwaar bent voor je paard, want dat heeft weer met je leeftijd en lengte te maken.

Kom op zeg, het is toch een discussieforum, dus mag toch iedereen zijn mening geven? Volg dit topic ook al sinds het begin, maar word er een beetje moe van dat mensen die een andere mening hebben gelijk afgebrand worden als kinderachtig.
Zo krijg je mijns insziens geen eerlijke discussie, alleen een groep mensen die allemaal hetzelfde zeggen.
Respecteer dan ook andermans mening, ook al ben je het er niet mee eens, je hoeft het niet gelijk kinderachtig te noemen.

Ten eerste zeg ik nergens dat iemand kinderachtig is, en ik brand zeker niemand af.
Ook zeg ik niet dat er niet gediscusserd mag worden, maar dat de discussie niet moet verzanden in een welles nietus situatie.
Ik heb ook zeker respect voor andermans mening, en zeg dus ook dat het prima is als iedereen zijn mening mag geven.
Daarnaast zit ik in dezelfde situatie als @brenndaa, dus ik snap haar heel goed, zeg alleen tegen haar dat ze zich niet zo aangevallen moet voelen, omdat dat niet de bedoeling van dit topic is.

En tegen jou @pinto_1 wil ik zeggen dat als je al zo lang mee leest met dit topic, en je besluit om je er nu in te mengen, kom dan met iets nuttigs, en zeg geen dingen die ik niet gezegd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:35

Ben het met je eens marjootje. We discussiëren hier op een normale volwassen manier en het is erg jammer dat brendaa zich in veel zaken persoonlijk aangevallen voelt. brendaa geeft helemaal geen mening, maar betrekt alles op zichzelf. Zo wordt het inderdaad een welles/nietes strijd.