brenndaa schreef:Okee ik wist wel dat het gemiddelde aantal mensen met overgewicht gestegen is.
Maar, ik heb jou (freeride) dus zien schrijven dat jij vindt dat ik niet op mijn paard mag stappen. Vind je niet dat je een beetje overdrijft?
Bovendien is heel dun zijn ook niet heel erg gezond hoor!
Ik ben een fitte, sportieve, vrolijke, GEZONDE jonge meid met momenteel 10 kilootjes meer, die er ook heus weer afgaan. Ja en volgens de BMI moet ik 68 kilo wegen, maar ik vind 75 prima. Ben gespierd, erg in conditie (ondanks de 10 kilo extra) en heb gewoon MOOIE vrouwelijke rondingen.
Wie ben jij om te zeggen dat ik met mijn gezonde lichaam niet op mijn paard mag stappen?
Die extra kilootjes zitten mijn paard absoluut niet tegen, dat weet ik gewoon zeker. Wanneer mijn paardjes het ergens niet mee eens zijn laten ze het echt wel merken. De e-pony vindt het heerlijk als ik lekker met hem naar buiten ga!
Echter de eigenaar van de paardjes vindt ook niet dat ik te zwaar ben voor zijn paardjes anders had hij me dat vast gezegd.
Tuurlijk er moet een grens zijn, mensen die ECHT te zwaar zijn, dan praat ik over mensen met ernstige obesitas die ook hun eigen gewrichten belasten met hun gewicht, belasten hun paard dat geloof ik absoluut. Maar goed. Aangezien jij best wel heel erg dun bent, klinkt een gewicht zoals het mijne jou misschien als veel in de oren. Het is ook wel te veel, ben ik met je eens, daarom werk ik eraan. Maar ik weet zeker dat mijn paard er momenteel geen last van heeft.
Dus ik denk dat jullie je felle en soms zelfs beschuldigende(over mijn knieblessure vind het echt onbeschoft) uitspraken een beetje moeten bijschaven.
Wat denk je van ouders die hun kinderen sporen en alles ombinden en maar op de pony laten stappen! Arme pony's en maar trappen met die sporen... Nou daar zou ik dus eerder wat van zeggen, dan iemand met een maatje meer te paard!
Wil je echt bewijzen dat iemand zoals ik mijn paard dus "beschadig/mishandel" kom dan alstjeblieft met feiten en niet met zelfbedachte regeltjes. Doe desnoods er een onderzoek naar als je er zo op hamert en ga niet hier mensen vertellen dat ze hun paard beschadigen, terwijl het waarschijnlijk grotendeels goede amazones en ruiters zijn met een enorme liefde voor hun paard! Wat wil een paard nog meer?!!!
90 is de totale max voro mij, tussen 80 en 90 is voor mij acceptabel om op een paard te gaan zitten.
Dus ik zeg niet dat jij niet op een paard mag gaan zitten hoor.