Valse knik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:22

leuk dat je reageerd agossie,
wat ik wel apart vind is dus dat je iedere foto van mij niet goed vind en ziet als een valse knik?

hmm... wat voel ik me nu een vreselijk slechte ruiter als dit echt zo over komt op iedere foto,
gatver zou bijna niet meer op mijn beautje durven stappen als ik echt alleen maar hem in een valse knik rijd? :\

Maar een valse knik krijg je toch wanneer je hem niet van achteren naar voren rijd? Nou ja t zal allemaal wel.. :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Valse knik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:27

dat hoort er onder andere wel bij, maar sommige vinden ook als je hem achter de lood lijn rijd een valse knik en sommige dan ook als ze achter de teugel loopt. ik ben van mening dat een paard wel achter de loodlijn kan lopen zonder in een valse knik te lopen. ik weet niet wat agossie heeft gezegt. maar heb van jou wel meer foto's gezien en vind dat je je haflinger goed hebt lopen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:27

_Bitje_, ik zie maar 1 foto, wat ik versta onder een valse knik en dat is foto 2.
Maar goed, de meningen verschillen hier nogal. Dus succes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:32

tja ik weet van mijzelf dat ik geen ster ruiter ben, maar baal wel als ik lees dat iemand al mijn fotos ziet als een valse knik,
ook al weet ik dat ik ook slechte fotos plaats en dat ik dat kan verwachten van die fotos, maar had niet gedacht dat het
hele beeld van beau en mij dus bij iemand niet goed over komt.. en dat mag diegene natuurlijk vinden en zeggen, maar dat
raakt mij dus wel een beetje :o

Maarja hoe meer commentaar je krijgt, hoe meer je er aan gaat werken en hoe sneller ik vooruit ga, hoop ik dan maar weer..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:33

_Bitje_ schreef:
leuk dat je reageerd agossie,
wat ik wel apart vind is dus dat je iedere foto van mij niet goed vind en ziet als een valse knik?

hmm... wat voel ik me nu een vreselijk slechte ruiter als dit echt zo over komt op iedere foto,
gatver zou bijna niet meer op mijn beautje durven stappen als ik echt alleen maar hem in een valse knik rijd? :\

Maar een valse knik krijg je toch wanneer je hem niet van achteren naar voren rijd? Nou ja t zal allemaal wel.. :)

Oh, blijf alsjeblieft lekker rijden op Beautje!!! Jullie hebben plezier en dat is het allerbelangrijkst. En zo "slecht" is het allemaal echt niet hoor. Alleen ben ik heel erg bezig met leren zien in foto's. Dat zijn echter moment opnames en daar moet ook rekening mee gehouden worden.
Ik denk persoonlijk dat als je alleen al iets meer lucht geeft van voren, dus hand iets openen, je al resultaat hebt. :j
Ik ben geen instructrice, ik ben geen geoefende ruiter, ik ben geen jurylid, maar ik ben echt aan het leren te kijken naar foto's en het spijt me oprecht dat ik juist die puntjes eruit heb gehaald...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:35

Agossie schreef:
Oh, blijf alsjeblieft lekker rijden op Beautje!!! Jullie hebben plezier en dat is het allerbelangrijkst. En zo "slecht" is het allemaal echt niet hoor. Alleen ben ik heel erg bezig met leren zien in foto's. Dat zijn echter moment opnames en daar moet ook rekening mee gehouden worden.
Ik denk persoonlijk dat als je alleen al iets meer lucht geeft van voren, dus hand iets openen, je al resultaat hebt. :j
Ik ben geen instructrice, ik ben geen geoefende ruiter, ik ben geen jurylid, maar ik ben echt aan het leren te kijken naar foto's en het spijt me oprecht dat ik juist die puntjes eruit heb gehaald...

je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor, jij kunt er niks aan doen dat jij dat ziet in mijn fotos van beau en mij, dat is mijn probleem :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:40

_Bitje_ schreef:
je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor, jij kunt er niks aan doen dat jij dat ziet in mijn fotos van beau en mij, dat is mijn probleem :)

Ik hoop echt niet dat je je aangevallen voelt, want dat was absoluut niet mijn bedoeling. Ik hoop eerder dat ik je ermee geholpen hebt en dat je ook nog eens kijkt naar de foto's en al dan niet er wat mee doet. Ik vind het echt een supermooi paard en jullie zijn een goeie combinatie.
Wederom, het belangrijkst is dat jullie allebei plezier hebben. :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:49

Agossie schreef:
Ik hoop echt niet dat je je aangevallen voelt, want dat was absoluut niet mijn bedoeling. Ik hoop eerder dat ik je ermee geholpen hebt en dat je ook nog eens kijkt naar de foto's en al dan niet er wat mee doet. Ik vind het echt een supermooi paard en jullie zijn een goeie combinatie.
Wederom, het belangrijkst is dat jullie allebei plezier hebben. :j

nee hoor ik voel me niet aangevallen, ik wist al van mijzelf dat ik gewoon geen natuurtalent ben en dat ik bij sommigen amper wat voorstel maar ja dat is ook juist mijn doel;
om goed beheerst en met gevoel door de dresuurbaan te gaan (en te scoren op hoog niveau). En t liefst natuurlijk met mijn haflingertopper beau.
Maar ja zoals op de fotos te zien gaat dat dus nog wel even een lange tijd duren, of gewoon niet :+

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:56

ik kan wel kijken of ik van mij pony foto's heb toen ik haar net 1 jaar reed of zo
dan kun je het verschil zien met nu bij mij. en dat verschil is heel groot

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:08

_Bitje_ schreef:
nee hoor ik voel me niet aangevallen, ik wist al van mijzelf dat ik gewoon geen natuurtalent ben en dat ik bij sommigen amper wat voorstel maar ja dat is ook juist mijn doel;
om goed beheerst en met gevoel door de dresuurbaan te gaan (en te scoren op hoog niveau). En t liefst natuurlijk met mijn haflingertopper beau.
Maar ja zoals op de fotos te zien gaat dat dus nog wel even een lange tijd duren, of gewoon niet :+
Tja, je vraagt er toch echt zelf om.

_Bitje_ schreef:
Ik zit me ook snel af te vragen of mijn ponys nou wel correct afbuigen en nageven of enkel in een valse knik oid lopen.
Heb hier wel een paar voorbeeldjes van ze, misschien weten jullie hier passend commentaar bij te geven ter verduidelijking.

Ik geef míjn commentaar, wat ìk zie en verduidelijk dat. Of dat voor jou waarheid is of niet en of je er iets mee doet is helemaal aan jou.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:16

Agossie schreef:
_Bitje_ schreef:
Tja, je vraagt er toch echt zelf om.

_Bitje_ schreef:
Ik zit me ook snel af te vragen of mijn ponys nou wel correct afbuigen en nageven of enkel in een valse knik oid lopen.
Heb hier wel een paar voorbeeldjes van ze, misschien weten jullie hier passend commentaar bij te geven ter verduidelijking.

Ik geef míjn commentaar, wat ìk zie en verduidelijk dat. Of dat voor jou waarheid is of niet en of je er iets mee doet is helemaal aan jou.

ik zeg toch ook niet dat ik er niet mee eens ben? ik zeg alleen dat ik dus nog een hele lange weg te gaan heb en ik had inderdaad niet
verwacht dat iemand al mijn fotos niet goed vind die ik hier heb neergezet en er dus ook geen 1 bij zit die volgens jou dus wel een beetje weg
heeft van het 'juiste beeld'. Tja hoe zou jij dat vinden als dat word gezegd tegen jou? :+ dan zeg je ook niet vrolijk 'oh dankjewel , leuk dat je dat zegt' zeggen, als het je echt wat kan schelen raakt het je dus een beetje na al het werk wat je er tot nu toe in hebt gestoken en dat het dus volgens iemand nog niet wat weg heeft van het juiste beeld, in tegendeel de valse knik.
Tja dat raakt mij gewoon een beetje, maar ja... Ik moet gewoon niet zo zeiken en denken dat ik een redelijke ruiter ben :)

Dus sorry dat het misschien zo over kwam dat ik dus me aangevallen voel of whatever, dat is niet zo maar ja het voelt niet fijn nee :+

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:19

setteke schreef:
_Bitje_, ik zie maar 1 foto, wat ik versta onder een valse knik en dat is foto 2.
Maar goed, de meningen verschillen hier nogal. Dus succes!

Je moet gewoon lezen, wat je goeddunkt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:23

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:28

Agossie schreef:
_Bitje_ schreef:
Tja hoe zou jij dat vinden als dat word gezegd tegen jou? :+ dan zeg je ook niet vrolijk 'oh dankjewel , leuk dat je dat zegt' zeggen

[RIJ-ITP] Vyolita voor het eerst onder het zadel op Bokt
Ga je gang! Ik hoop er veel van te leren!

Tja ben niet zo goed in commentaar geven. Kritiek laat ik liever aan de anderen (beteren) over :D
Waarom zou ik vreselijk op iedereen commentaar gaan geven terwijl ik zelf nog niet geweldig hoog heb gepresteerd en bovendien
nog maar 15 ben, tegenover een volwassen vrouw?

Maar zo bedoelde ik het ook niet, ik bedoelde meer dat je nooit echt heel blij word als je een (wat) negatieve reactie krijgt, toch? :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:35

Gezelli hier. Open samen een topic, Bitje en Agossie :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:38

_Bitje_ schreef:
Agossie schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1595356
Ga je gang! Ik hoop er veel van te leren!

Tja ben niet zo goed in commentaar geven. Kritiek laat ik liever aan de anderen (beteren) over :D
Waarom zou ik vreselijk op iedereen commentaar gaan geven terwijl ik zelf nog niet geweldig hoog heb gepresteerd en bovendien
nog maar 15 ben, tegenover een volwassen vrouw?

Maar zo bedoelde ik het ook niet, ik bedoelde meer dat je nooit echt heel blij word als je een (wat) negatieve reactie krijgt, toch? :)

Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Het is nooit leuk om te horen dat je het niet goed doet. Maar als je altijd alleen maar hoort dat je het zo goed doet, weet je ook niet wat je kunt verbeteren! Toch?
Ik denk trouwens dat jij met rijden hoger niveau bent dan ik, hoor! :D

En dat is dus het leuke, kijk goed naar de foto's. Wàt haal je eruit dat wellicht verbeterd kan worden (bij mijn foto's bedoel ik dan hè). Alles wat je bij mijn foto's aan verbeterpunten ziet, kùnnen voor jou zelf ook leerpunten zijn. Ik zie bijvoorbeeld in 1 of 2 van jouw foto's (buitenhand hoog) dat ìk dat ook doe en denk dan: verhip! (oké, ik denk een ander woord, maar dat wordt dan omgezet naar "oliebol") dat doe ik ook! Daar ga ik eens op letten. :j
Daarom helpt het mij zo ontzettend om heel goed naar de foto's te kijken en helemaal te analizeren. Ik leer er zoveel van.
Dus, leef je uit op mijn foto's. Ik leer er van! :j

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:40

En? Samen pben misschien?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:01

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-09-23 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:16

Nikass schreef:
Bitje! Laat jij je nou helemaal door 1 bokker vertellen dat je niet goed rijdt? Laat je niet gek maken meisje, sommige mensen weten het zooo goed... ik zie op geen enkele van jouw foto's een valse knik |o
Evt achter de loodlijn lopen (wat ik ook niet zie) is absoluut niet hetzelfde als een valse knik. Als iemand dat zegt weet ie imo duidelijk niet wat een valse knik is. Ik vind je foto's er erg goed uitzien *\o/* en wou dat ik op mijn 15e al zo had kunnen rijden <3
Dus ga asjeblieft gewoon zo door met rijden en luister naar je eigen instructeur die je vertrouwt. Jouw haf zal met zijn korte, stevige nek, altijd iets korter lopen dan een kwpn achtig type, maar dat is niet fout, dat hoort bij jouw paard. /3 /3 /3

sorry, maar zodra een paard achter de LL loopt, is er altijd sprake van een valse knik, de regel daarvoor is simpel:
de nek, het deel vd hals net achter de oren, moet het hoogste punt zijn, de neus mag voor of op de LL zijn, nooit erachter, heet niet voor niets een LL.
verder zegt niemand dat Bitje niet kan rijden, enkel dat er werkpunten zijn, dat is toch juist goed...zonder commentaar kan iemand niet verbeteren, en paardrijden is een leerproces tot in het einde der tijden...
Bitje, gewoon lekker blijven rijden en probeer de tips toe te passen, aan enkel, "wat leuk en wat mooi" heb je qua leren niets.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:19

valse knik is stoch meer een samenhang van verschillende dingen?
zo als bijvoorbeeld geen actief achter been. en niet nageven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:53

Een valse knik is in wezen een afbuigen van de hals, terwijl de rest van het lijf daar niet mee klopt.
Voorbeeldje: paard drukt de rug weg, en zelfs de achterbenen zijn eigenlijk heel recht, en tóch loopt hij afgebogen. Dan is dat een valse knik, het is een knik, die eigenlijk niet kán.

Als een paard op de goede manier nageeflijk is, dus de achterhand is ondergebracht, en draagt min of meer (dat kun je zien aan de mate van buiging in de gewrichten, niet aan de plaatsing van het achterbeen op zich) de buikspieren spant het paard aan, laat de bovenlijn los, en laat los in kaak en nek, en legt de onderkaak tegen het bit (en ik kán niet genoeg benadrukken hoe belangrijk juist dit is, het komt vanuit het paard, en wordt niet bewerkstelligd door druk zetten en pas loslaten als het paard de druk eraf haalt, nee, het paard legt zelf de onderkaak tegen het bit, en dan zul je letterlijk, zeker bij een jong paard, meer in handen krijgen, later wordt dat veel lichter, maar zo een aanleuning voel je altijd, als je niks in handen hebt, is het foute boel) dan komt het paard never nooit achter die loodlijn.
En dus kun je idd stellen dat achter de loodlijn altijd een valse knik is.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:13

maar, als ik nu naar mijn pony kijk hé, die loopt achter de lood lijn maar spant wel haar buikspieren en laat ook los in de boven lijn

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:23

Yamcha schreef:
Een valse knik is in wezen een afbuigen van de hals, terwijl de rest van het lijf daar niet mee klopt.
Voorbeeldje: paard drukt de rug weg, en zelfs de achterbenen zijn eigenlijk heel recht, en tóch loopt hij afgebogen. Dan is dat een valse knik, het is een knik, die eigenlijk niet kán.

Als een paard op de goede manier nageeflijk is, dus de achterhand is ondergebracht, en draagt min of meer (dat kun je zien aan de mate van buiging in de gewrichten, niet aan de plaatsing van het achterbeen op zich) de buikspieren spant het paard aan, laat de bovenlijn los, en laat los in kaak en nek, en legt de onderkaak tegen het bit (en ik kán niet genoeg benadrukken hoe belangrijk juist dit is, het komt vanuit het paard, en wordt niet bewerkstelligd door druk zetten en pas loslaten als het paard de druk eraf haalt, nee, het paard legt zelf de onderkaak tegen het bit, en dan zul je letterlijk, zeker bij een jong paard, meer in handen krijgen, later wordt dat veel lichter, maar zo een aanleuning voel je altijd, als je niks in handen hebt, is het foute boel) dan komt het paard never nooit achter die loodlijn.
En dus kun je idd stellen dat achter de loodlijn altijd een valse knik is.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-09-23 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:01

Onderbouw dat eens, als je wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:03

nicky_rilana schreef:
maar, als ik nu naar mijn pony kijk hé, die loopt achter de lood lijn maar spant wel haar buikspieren en laat ook los in de boven lijn

Hoe laat jij je pony nageven?