Springt mooi door van achter, ik zit niet voldoende, moet haar aan de voorkant nog teveel dragen.
(niveau B)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_D_H schreef:
fout: paard: verzet bij het paard, spanning, in de wegren modus, boven en onder hal aangespannen, mond klein stukje open (weet zeker dat als de sperriem weg was dat de mond wijd open was) ruiter: spanning, schouders opgetrokken, kijkt naar beneden, haken opgetrokken.
goed: euhm... niets?![]()
geen excuse maar wel een van de redenen van de slechte zit ruiter en van de gespannen houding va het paard: paard had desijds echt een hekel aan stil staan en kwam altijd omhoog (en liet zich soms zelfs vallen) ruiter heeft een voorberreidende spanning... als jullie begrijpen wat ik bedoel
fout: achter de loodlijn, mag een actievere achterhand hebben, mag wat losser in de rest van zijn lichaam.
goed: ontspannen, laag, boven hals spier aangespannen en de onderhals spier ontspannen
de rest volgt nog
LuffB schreef:Ik vind de foto hierboven van fayha femke over het algemeen een fijn beeld geven. Hals is imo iets gespannen, maar het paard zelf niet. Omdat de foto ligt van voren is genomen kan ik niet helemaal oordelen naar het neusje er wel of niet uit.
Yamcha schreef:PaardenliefJ: ik zou hem flink naar voren rijden, als hij zo doet, hij mag je hand niet als 5e been gebruiken. Dat is wel lekker makkelijk voor hem, want dan hoeft hij neit aan het werk, maar hij moet echt zichzelf dragen, ipv dat jij hem draagt.
Mag ik wat vragen? Wat zien jullie als een actieve achterhand, ik heb het idee dat visies daarop onderling verschillen, misschien handig om het even een definitie te geven, dan praten we over hetzelfde
FahyaFemke: ik vind jouw foto erg lastig, merk ik, doordat hij schuin van voren is genomen, kan ik jouw houding niet goed zien, kan ik niet zien in hoeverrie die spanning in de hals er is, en ik wil de buiging in de gewrichten van het achterbeen kunnen zien......
Niet om vervelend te zijn, maar hier durf ik niets over te zeggen
De Tinker sjouwt op de 2e foto lekker, en dat hij achter de loodlijn loopt, vind ik hier niet zo erg, lengte is er voldoende in de hals, hij loopt fijn over de rug, heb ik het idee, iets op de voorhand, maar als er geen ruiter opzit, is dat niet echt een probleem. Fijne houding om de spieren te trainen.
Ben wel erg benieuwd hoe je die longeerlijn nu vastgemaakt hebt? Ik heb het idee dat hij van de singel, door de bitring naar jouw hand loopt, klopt dat?
Als dat zo is, vind ik dat niet zo heel wijs, je loopt risico om het bit door de mond te trekken, nadeel is ook dat je ze door druk op de binnenteugel op het buitenvoorbeen zet, en dat wil je niet, je wilt hem op het binnenachterbeen.
Maar goed, paard is wel lekker aan de sjouw.
saskiakefie schreef:M_D_H: 1e foto: Paard loopt te diep, valt op de voorhand. Handen hoger, teugels wat korter zodat ie niet koppeltje gaat duiken en vooruit laten lopen.
2e foto: Al beter, paard loopt hier best goedZelf zoals je al schrijft: naar voren blijven kijken. Probeer als je drijft je knie tegen het zadel te houden, teen naar binnen en zodat je alleen je spoor in kan zetten als dit nodig is.
saskiakefie schreef:Yamcha: Een actieve achterhand bedoel ik mee dat deze draagt en de achterbenen (ver) onder de massa komen, dus dat betekend niet stuwen. Het neemt wat gewicht over van de voorhand. Dit geldt vooral als het over verzamelen gaat. Bij uitstrekken stuwt het en draagt het beide. Hoe verder de afdrukken van de achtervoeten voor de afdrukken van de voorvoeten komen hoe beter. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Yamcha schreef:@ saskiekefie![]()
Ik ook hoor, maar wat ik ook graag zie is buiging in de gewrichten in het achterbeen, daaraan kun je zien of een paard daar ook echt gewicht gaat dragen. Wat je heel vaak ziet is een achterbeen dat heel recht wordt gehouden, en dan is een paard toch (vaak) aan het stuwen, en is imo het meeste gewicht op de achterhand![]()
Even als aanvulling hoor, want de plaatsing is imo zeker van belang
Yamcha schreef:@ saskiekefie![]()
Ik ook hoor, maar wat ik ook graag zie is buiging in de gewrichten in het achterbeen, daaraan kun je zien of een paard daar ook echt gewicht gaat dragen. Wat je heel vaak ziet is een achterbeen dat heel recht wordt gehouden, en dan is een paard toch (vaak) aan het stuwen, en is imo het meeste gewicht op de achterhand![]()
M_D_H: thanks voor de uitlegdan ga je idd niet het bit door de mond trekken.
Besteed met de dubbele longe vooral aandacht aan het plaatsen van de buitenschouder, je kunt zeg maar stelling vragen met je binnenteugel, maar je kunt ook met je buitenteugel de buitenschouder plaatsen, en door dan alleen de binnenhand iets opzij te doen, dat je vraagt, maar zonder druk, dan hou je het binnenachterbeen actiever
saskiakefie schreef:Yamcha schreef:@ saskiekefie![]()
Bedoel je daar niet voorhand?
saskiakefie schreef:Yamcha schreef:@ saskiekefie![]()
Bedoel je daar niet voorhand?