Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bodyprotector vind ik eigenlijk niet lekker zitten, en ik had er dan ook tot een jaar geleden geen een. Maar toen ik na een val m'n stuitje en 2 ribben had gekneusd heb ik er toch maar een aangeschaft.. Alleen om hem nou áltijd te dragen vind ik teveel gedoe, en 't is ook niet goed voor m'n houding. Story schreef:Ik rijd al een heel aantal jaren zowel zonder cap als zonder bodyprotector.
Ook een weloverwogen keuze en ben ook zonder cap er wel eens afgevallen.
Hoewel als ik op een nieuw en onbekend paard stap doe ik hem wel op. Gewoon omdat je niet weet wat je kan verwachten. Over het algemeen ken ik mijn paard erg goed en uiteraard zit een ongeluk in een klein hoekje maar dat risico neem ik.
Annette1990 schreef:Ik zeg heel eerlijk ik wist niet eens dat er mensen waren die zonder cap reed tot ik op dit topic kwam.. Wat een foto's ineens en de meesten zonder cap.. Prima voor een foto hoef ik ook niet perse een cap op.. Als mn paard maar stil blijft staan of hooguit een paar pasjes zet.. Maar toch k zie ook mensen die springen zonder cap enzo.. Dan denk ik ja en de volgende keer flikker je dr af en breek je je nek.. Klinkt hard maar zo ist wel.. Ik heb tot de dag van vandaag altijd met cap gereden en nog nooit van mn leven niet (k rij sinds mn 8e paard) van plan geweest om het zonder te doen..
En daarnaast, als je je nek breekt bij een val helpt een cap helemaal niets, die beschermd alleen je hoofd. Annette1990 schreef:Ik zeg heel eerlijk ik wist niet eens dat er mensen waren die zonder cap reed tot ik op dit topic kwam.. Wat een foto's ineens en de meesten zonder cap.. Prima voor een foto hoef ik ook niet perse een cap op.. Als mn paard maar stil blijft staan of hooguit een paar pasjes zet.. Maar toch k zie ook mensen die springen zonder cap enzo.. Dan denk ik ja en de volgende keer flikker je dr af en breek je je nek.. Klinkt hard maar zo ist wel.. Ik heb tot de dag van vandaag altijd met cap gereden en nog nooit van mn leven niet (k rij sinds mn 8e paard) van plan geweest om het zonder te doen..
Zeg dus nooit nooit.