Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
donnie13 schreef:jasmijn je mag wel beter gaan lezen
ik zij dat ik de paarden die ik ken dat waren geen makkelijke paarden
dat het bij die paarden wel werkte![]()
maar goed jij denkt alles beter te weten, dan moet je dat vooral maar gaan denken.![]()
ik denk eerlijk gezegt dat niet veel paarden , met jou overweg kunnen
omdat je scherpe harde hulpen wil geven
als een paard jou hulp niet snapt
Jasmijn.Sees schreef:[
donnie13 schreef:maar je weet toch zelf ook wel dat je paarden op je zit moet rijden ,in plaats van dat gehang en getrek aan die voorkant. ?
ik heb er zelf ook een die niet door de hoeken wil en die schrikt en wegvliegt , die rij ik heel overtuigent en ik hou goed mijn benen ,er aan en dan krijg ik ze overal langs heen
Mindfields schreef:Ik haal dit uit mijn ervaring in mijn werk. Bijvoorbeeld 1 geval gehad van een volgens de eigenaar hysterisch paard dat heel bang was in de mond en zodoende bitloos gereden werd. Dus ik kom en we beginnen, paard reageerde inderdaad hysterisch op elke vorm van contact met de hand op het bitloze hoofdstel.
anneliesdj schreef:Je kunt je vast voorstellen dat dat is begonnen met een paar simpele sprongen maar steeds ergere vormen is gaan aannemen, op den duur heeft het paard door dat als hij maar gek doet de ruiter wel afstapt.
Moll schreef:Niet? Das vreemd, hoe doe je dat dan volgens Jou, want nu zeg je dat de halve ophouding dus geen meer waarde heeft, en de energie die je terug plaatst in het achterbeen dus onzin is.
). anneliesdj schreef:Paard heeft geleerd hoe hij daar doorheen kan.

donnie13 schreef:Dat paard heeft ze niet meer , ze heeft haar paard ook niet zomaar weg gedaan.
omdat ze er zelf niks mee kon.
maar als je paard buiten wel braaf is ,en in de rijbak niet ,dan ben je zelf egt verkeerd bezig
als je respect hebt voor je paard heeft het paard dat ook voor jou![]()
ze zegen niet voor niets zo baasje zo paardje
donnie13 schreef:Dat paard heeft ze niet meer , ze heeft haar paard ook niet zomaar weg gedaan.
omdat ze er zelf niks mee kon.

donnie13 schreef:maar als je paard buiten wel braaf is ,en in de rijbak niet ,dan ben je zelf egt verkeerd bezig
als je respect hebt voor je paard heeft het paard dat ook voor jou![]()
en ook al hebben er 100 slechte ruiters op je paard gezeten ,als het paard jou vetrouwt dan krijg je dat ook trug
Mindfields schreef:De mensen die zeggen dat elk paard respect voor je heeft en je vertrouwt als je ze maar genoeg respect en vertrouwen geeft. In zekere zin is dat wel waar, maar niet altijd binnen een paar seconden, dagen, weken, maanden. Daarbij heeft een paard geen vertrouwen in iemand die hij niet respecteert.
Mindfields schreef:Dat is wel een heel onbenullig antwoord Donnie, zullen we niet kinderachtig gaan doen? Ik bedoel, dat je met puur en alleen respect tonen, dan van een heel koude kermis thuis komt.