Volgens mij is de training van TS prima, maar iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier, en het ligt er ook maar net aan hoe ervaren de ruiter is denk ik.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EvelienH schreef:Wat ik wel opvallend vind is dat de 'dressuurpaarden' vaak al met 2,5/3 jaar zadelmak worden gemaakt en het gemiddelde springpaard pas rond zijn vierde. Zelf denk ik dat je goed naar je paard moet kijken, een 3 jarige van 1,60m kun je niet vergelijken met een 3 jarige van 1,75m.
Persoonlijk vind ik de 3 jarige vaak zo slap dat ik ze liever nog even laat staan ipv 2 keer per week een kwartiertje rondjes rijden.
EvelienH schreef:Dressuupaarden mogen ook al eerder jonge paarden wedstrijden lopen dan springpaarden.
Jolindaa schreef:Ik denk dat het belangrijk is, als je aan het inrijden bent op deze leeftijd, dat je een goede regelmaat houdt. Het paard heeft een goed ritme nodig, zodat het weet wat er gaat gebeuren. Afwisselend de ene week er 3 keer op gaan en de volgende week helemaal niet, vervolgens wel weer 3 keer opstappen, is geen goede regelmaat en zal dan ook ongetwijfeld voor problemen en/of valpartijen gaan zorgen.
lilly_s18 schreef:Nee, geen argument. Ik longeerde haar ook elke dag, ze was gewoon te pittig. Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring met een eigen paard dus heb zowat half de stal gevraagd over wat ik het beste kon doen. Sommige zeiden ander eten, sommige zeiden minder eten maar dat was allebei geen optie omdat ze al hetzelfde eten kreeg als de manegepaarden en pony's en ze stond ook al niet zo dik. Dan zei iedereen dat ik ze dan maar meer moest rijden. Blijkbaar is alles goed gegaan want iedereen zegt de laatste tijd dat ze echt is opengebloeid en dat ze een prachtig paardje is geworden.
jasmijn78 schreef:Waratje schreef:Hij zegt ook "ik vind", dat is niet gelijk aan "het is zo".
Ik denk dat je best waarde kunt hechten aan de mening van een dergelijk erkend paardenarts. Zijn onderzoek is dus nog niet afgerond, licht een tipje van de sluier op en onderbouwd zijn mening.
Ik zou er iig meer waarde aan hechten als aan de mening van een 12-jarige die ooit de 3-jarige shet van de buurman heeft 'beleerd'