Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSonja schreef:Tja, ik wilde héél in de sportklas van de manege, twee keer per week rijden, meer doen. Met school zou het allemaal wel kunnen, maar genoeg geld, dat was het probleem. Ik kan niet in de sportklas omdat we er geen geld voor hebben, tja, jammer dan hea?
LDRD schreef:Je dénkt dat alles een hoop gekost heeft, dat hoeft hélemaal niet zo te zijn.
Er zijn ook meisjes met 2e hands laarzen, eigenlijk net te groot, maar gekregen van iemand die ze niet meer paste...een geweldige a pony die ooit jong voor een appel en een ei gekocht is en toch een verrekte leuk ding blijkt...zelf geld gespaard van verjaardagen voor wat snuisterijen erbij en voilá...
Ankie2011 schreef:Wat een jaloezie klinkt er allemaal weer door. Ik gun het die jongeren met dure sportpony's best hun mooie spullen. Voor hen is het ook makkelijker omdat ze vaak al op hun zesde gestart zijn en veel meer rijden dan de kinderen op maneges. Maar met hard werken en talent kun je zelf ook genoeg bereiken door bijrijdpony's te zoeken, op een handelsstal te rijden enz. Helaas vinden veel mensen het makkelijk om alleen te klagen in plaats van aan de slag te gaan.
Abacab schreef:Danique_G schreef:Ik veroordeel helemaal niemand ......
Zijn we het daar iig over eens.
Het is zo makkelijk gezegd: waar een wil is is een weg. Dat impliceert een beetje dat mensen hun eigen lot in handen hebben. Dat is niet helemaal waar.
Net zo goed als dat het kortzichting is om te stellen dat iemand die succes heeft dat te danken heeft aan 100% geluk is het ook kortzichtig op te denken dat ieman die geen succes heeft dat allemaal aan zichzelf te danken heeft.
Geluk en hard werken staat garant voor succes
Pech en nalatig blijven staat garant voor ellende
Maar die regels zijn niet waterdicht.
LDRD schreef:NeverGiveUp schreef:Oehh het valt mij ook zo op, ik kom sinds kort pas soms naar kampioenschappen, zoals laatst de Utrechtse,
die meisjes die daar liepen met die leren laarsjes van minimaal 400 euro, met spoortjes eraan met kroontjes of iets anders schattigs, mooie jasjes en ik hoorde er eentje zeuren dat ze dan weeeer moest opzadelen.
En die ponytjes zelf, een a pony bijna de maat van een shet maar gangen van een totilas en prachtige bouw, dat ik echt denk van wat zou dat beest gekost hebben!
Maar ik erger me er niet aan, pas als het vervelende verwende types zijn.
Je dénkt dat alles een hoop gekost heeft, dat hoeft hélemaal niet zo te zijn.
Er zijn ook meisjes met 2e hands laarzen, eigenlijk net te groot, maar gekregen van iemand die ze niet meer paste...een geweldige a pony die ooit jong voor een appel en een ei gekocht is en toch een verrekte leuk ding blijkt...zelf geld gespaard van verjaardagen voor wat snuisterijen erbij en voilá...
Heb me er genoeg aan geërgerd dat deze meer hadden dan ons maar heb me er bij neergelegd en beleef nog meer plezier met mijn knol dan zei ooit kunnen.
tot dat het niet meer gaat, tenzij er een mirakel gebeurd
schoentje schreef:@NeverGiveUp, als een rijk kind laarzen van 600 euro krijgt, dan past ze die na een jaar niet meer, maar zie ze er nog wel heel mooi uit. Een ander kind kan die dan vaak voor een prikkie overnemen. Hetzelfde geld voor een jasje, bloesjes en broeken. Voor weinig geld kan ze dan een super chique 2e-handse outfit aanhebben, vaak zelfs voor hetzelfde geld waarvoor je een nieuwe outfit van een goedkoop vaak lelijk merk en rubbere laarzen koopt.
@Hyperion, goed verwoord!

NeverGiveUp schreef:Ja nou en?
Het gaat toch niet alleen maar over laarzen. Ik hoef geen uitleg te horen het zal allemaal best wel, maar wat ik bedoel is dat er op concour kleine meisjes zijn, die alles krijgen omdat ze gewoon veel geld hebben.
schoentje schreef:NeverGiveUp schreef:Ja nou en?
Het gaat toch niet alleen maar over laarzen. Ik hoef geen uitleg te horen het zal allemaal best wel, maar wat ik bedoel is dat er op concour kleine meisjes zijn, die alles krijgen omdat ze gewoon veel geld hebben.
Nee, het draait niet alleen om mooie laarzen, maar mijn reactie op een NeverGiveUp's reactie ging wel over de mooie laarzen.
Ik wil er mee zeggen dat een kind dat er chique uit ziet, niet perse steenrijk hoeft te zijn, omdat een mooie outfit niet perse duur hoeft te zijn. Dat er mensen zijn die niet verder kijken dat het goedkope merk, omdat ze ze zielig arm zijn en daardoor stikjaloers zijn op de persoon met een mooiere, te-handse en net zo dure outfit, zegt veel meer over die persoon zelf.

schrikdraad schreef:En die kleine meisjes krijgen meteen goede begeleiding.
Leren ook niets aan wat ze later weer af moeten leren.
Doen spelenderwijs concours ervaring op en ga zo maar door.
Op die manier rijden die zich weer in de kijker.
Veel succes als je als 11 jarige op de manege je pony in krul leert zagen nog voor je 18 in de kijker te komen en wel even zo een EK mee kunt rijden.
En dan hebben we het niet over jaloezie dat is een kul argument als er geen gewoon argument meer over is.
Realiteit is geen jaloezie.