Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
larakuhr schreef:Het is ook puur voor een beter ruggebruik, niet om na te geven. Dat vraag ik ook helemaal niet van hem. Omdat het een draver is en in uit de drafsport komt heeft hij dat soort dingen niet geleerd. Hij loopt momenteel grotendeels op zijn voorbenen en dat is voor hemzelf niet de meest duurzame manier van lopen. Vandaar dus een pessoateugel om het te stimuleren, hem het voorzetje te geven, en niet omdat ik graag mijn paard aan de teugel wil krijgen.
Liesje1611 schreef:Waarom kunnen sommige mensen hun paarden wel perfect verzameld en nagefelijk rijden, zonder zadel, zonder hoofdstel, puur op hun houding, techniek en vertrouwen met het paard,
En NATUURLIJK lang niet iedereen kan dit. Ik ook niet, maar ik vind dan wel dat je moet inzien dat je dan nog moet leren, dat het dan aan je eigen rijden ligt, en niet aan je paard..
En dat je dan aan jezelf gaat werken, in plaats van extra 'hulpmiddelen' aan je paard te hangen.

Kianlover schreef:ik ben blij dat ik er geen nodig heb!
Al had ik wel bijna een slof gebruikt omdat het na 2 jaar op mijn eigen pony en 6 jaar rij ervaring nog niet lukte om mijn pony aan de teugel te krijgen, en op alle andere pony's waar ik op stapte wel.
Toen mijn privélerares een slof voor mij had meegenomen om het te proberen liep hij helemaal super!(zonder slof) en de volgende x dat ik er op reed weer helemaal top. Slof is dus niet meer nodig! Grote opluchting
Je had er veel eerder mee moeten dreigen.
juliaolthof schreef:Heee iedereen !
Mijn verzorgpony, een Welshje is heel heet.
In de bak: Vooral als ik in draf op een sprong aanrijd en hij gaat ineens superhard galloperen waarbij hij zijn hoofd in de lucht gooit. Dan probeer ik hem door ophoudingen te laten stoppen maar soms geef ik wel eens een trek (bijna nooit maar soms kan het niet anders en moet hij even op zijn plaats worden gezet).
Buiten: Hij is heel heet en druk buiten en loopt alleen maar te dansen en zijn hoofd omhoog te gooien. veel mensen zeggen dat dat na een tijd wel over gaat maar bij sommige rassen zit dat er gewoon in dat ze altijd druk zijn. Ik wil wel gewoon buiten rijden omdat het wel kan maar hij moet goed weten wie er de baas is, ik ben niet bang als ik er op zit maar af en toe is het wel eens gevaarlijk voor mezelf een voor iedereen er om heen.
Ik wil misschien een hulpteugel gaan gebruiken, welke lijkt jullie geschikt? Ik wil er natuurlijk alleen een gebruiken als het ook daadwerkelijk helpt en niet om hem in een houding te laten lopen want als ik dat wil moet ik hem laten ontspannen en dat kan ik zelf regelen. Het is puur voor dat hij zijn hoofd af en toe in de lucht gooit, wat denken jullie ?
Liefss