Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
listiglistje schreef:diaghilev5 schreef:Dat wil dus niet zeggen dat je alles wat je op de voorterreinen ziet maar moet accepteren ook als je zelf nu niet rijdt. Meermalen halverwege de wedstrijd huilend naar huis gegaan omdat ik het niet langer kon aanzien. Er moet echt iets aan gedaan worden. Niemand wil zich, ook als toeschouwer niet, accosieren met mishandeling van paarden.
Nou dit lijkt mij heel zwaar overdreven![]()
net of bijna alle wedstrijdpaarden mishandeld worden
![]()
Abacab schreef:Joolien schreef:Ik wil je graag geloven maar dit is toch een beetje het verhaal van thuis rijden we allemaal GP. Een wedstrijdklassering is een veel objectievere beoordeling voor je kunnen.In mijn scholing weet ik meer dan dat ik gepresteerd heb. Ik heb zelf L gesprongen en M1 dressuur gereden.
ranna schreef:Ik heb niet alle voorgaande 10 pagina's doorgespit dus als ik in herhaling val, mijn excuses.
Ik ben al langer van mening dat het beter zou zijn dat door een instructeur van een vereniging beslist zou moeten worden wie op wedstrijd 'mag'.
Dan een aantal keren per jaar wedstrijden organiseren waar kandidaatwedstrijdrijders een proefje kunnen laten zien om te kijken of ze aan het minimum niveau voldoen en als ze bijv. 5x voldoende hebben gereden mogen ze doorstromen naar de reguliere wedstrijden.
Als gewezen jurylid kan ik zeggen dat menig jurylid dankbaar zou zijn voor een dergelijk systeem want het is ronduit om te janken wat je in de ring ziet. En niet altijd zijn het de ruiters want m.n. bij de ponies heb ik vaak combinaties in de ring gehad waarbij een ouder buiten de ring stond te schreeuwen dat het kind die 'rotpony' nu eindelijk eens een knal met de zweep moest geven omdat hij niet in galop 'wou'.
listiglistje schreef:Zolang er thuis meer geplukt en geprikt wordt als op wedstrijd lijkt mij dit een zinloos topic en lijkt meer op gemekker-en gejammer![]()
en ik weet het beter mentaliteit houd ik al helemaal niet vanvoor mij appart zit iedereen achterstevoren op zijn knol het zal mij een worst wezen....
Ik zie het niet op wedstrijd wat ts zieten ik kom er toch wekelijks, vorige week zelfs 3 x gestart
listiglistje schreef:joenohoe ik geloof best dat je thuis fijn rijdt, doe ik ook(dat pochen over bij wie je allemaal gelest hebt vind ik wat minder en doet mi niet terzake
)
Maar Abacab bedoelt daarmee dat je op wedstrijd kunt meten waar je in je training staat, je punten/prestaties zullen hier antwoord op geven.
listiglistje schreef:joenohoe ik geloof best dat je thuis fijn rijdt, doe ik ook(dat pochen over bij wie je allemaal gelest hebt vind ik wat minder en doet mi niet terzake
)
Maar Abacab bedoelt daarmee dat je op wedstrijd kunt meten waar je in je training staat, je punten/prestaties zullen hier antwoord op geven.
Liselot schreef:listiglistje schreef:joenohoe ik geloof best dat je thuis fijn rijdt, doe ik ook(dat pochen over bij wie je allemaal gelest hebt vind ik wat minder en doet mi niet terzake
)
oh dus dat is waarom jij zo overduidelijk al je punten in je onderschrift zet? Vind het vrij kortzichtig als alleen mensen die hoog op wedstrijden gereden hebben hun mening zouden mogen geven. Imo weten de mensen die in de lagere rubrieken of recreatief rijden net zo goed wat er allemaal mis gaat en/of goed gaat
joenohoe schreef:listiglistje schreef:Zolang er thuis meer geplukt en geprikt wordt als op wedstrijd lijkt mij dit een zinloos topic en lijkt meer op gemekker-en gejammer![]()
en ik weet het beter mentaliteit houd ik al helemaal niet vanvoor mij appart zit iedereen achterstevoren op zijn knol het zal mij een worst wezen....
Ik zie het niet op wedstrijd wat ts zieten ik kom er toch wekelijks, vorige week zelfs 3 x gestart
En, wil je nu applaus ? Arm paard, 3x starten in een week, doe je nog wel eens wat leuks met hem?
tteettt schreef:ok nu hebben we dus duidelijk geconstateerd dat er in de paarden sport de nodige verbeter punten zijn, ja en nu?
- Denk aan kinderen die veelal hun Pony rijden zonder of met 1x pw begeleiding. (ouder zien niet in dat juist bij paard rijden goede begeleidingen een must is)
-Instructeurs met te weinig Bagage, en dus eigenlijk te onervaren.
-Een generatie die niet gewend is om op hun gedrag te worden aan gesproken, maar het wel heel normaal vindt om een mening over anderen te hebben.
-Ruiters die Absolut niet aan zelf reflectie doen.
-Een handels markt waar snel geld verdienen een must is.
-Een sport cultuur die meer op resultaat gericht is, dan op kundigheid.