Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HLPhoto schreef:Vanuit die visie: behandel je paard zoals je zelf behandeld zou willen worden, ook al kost je dat zo nu en dan een puntje bij de jury. Het zou de wereld een hoop paardenleed schelen en in de loop der tijd misschien ook wel een eerlijke strijd opleveren.
Miska schreef:Thanks!![]()
Wellicht kennen jullie dit boek ook.
Verlichte rijkunst, van Heather Moffett.
Verlichte rijkunst bevat revolutionaire leermethoden voor iedere ruiter, ongeacht zijn ervaring. Leer hoe u uw band met uw paard verbetert en zonder dwang een aantal 'scholingsproblemen' oplost.
Dit boek helpt u de weg naar gelijkheid van de bewegingen van u en uw paard te vinden. U leert onzichtbare tekens geven en hoe u uw paard zonder dwang en confrontaties kunt trainen. Aan de hand van duidelijke foto's geeft auteur Heather Moffet een eenvoudige en heldere uitleg over verschillende rijtechnieken.
Zowel de beginnende als de ervaren ruiter leert in volledige harmonie met het paard te komen en te rijden.
Zie ook dit verschil :
DDW1190 schreef:heel mooi voorbeeld hierboven, maar ik zie ineens een heel ander bit in! ik weet niet hoe amazone hier werkt?![]()
maar het ziet er niet echt geloofwaardig uit zo!
je hebt het trouwens wel goed uitgelegd!
(komt uit ander topic)
DDW1190 schreef:Nou hoe is het nou te bewijzen dat Kronos nou echt zo'n spectaculaire draf hadhet was overigens in 1936!
Miska schreef:DDW1190 schreef:heel mooi voorbeeld hierboven, maar ik zie ineens een heel ander bit in! ik weet niet hoe amazone hier werkt?![]()
maar het ziet er niet echt geloofwaardig uit zo!
je hebt het trouwens wel goed uitgelegd!
(komt uit ander topic)
Waarom niet?
Je kunt met kleine verandering heel veel verschil maken.
DDW1190 schreef:1. pelham heeft in hefboomwerking.
2. door met zo'n bit te rijden heb je zoiezo minder druk nodig!
3. een paard loopt niet als je er direct op stapt een perfecte houding (trainen doe je niet voor niks)
4. ik vind het er niet echt geloofwaardig uitzien!
maar foto 2 lijkt wel vriendelijk!
over kronos: ik heb globaal gelezen dus heb niet alles in detail gelezen, kun je me ongeveer het stuk aanwijzen waar dat in staat? of is dit waar het hele artikel om draait?
DDW1190 schreef:Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het een slecht voorbeeld van echt verschilik wil niet als iemand staan zoals ''de beste stuurlui staan aan wal'' maar als ik zoiets zie komt het mij niet professioneel over en zou ik liever een ander boek lezen!
Miska schreef:DDW1190 schreef:Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het een slecht voorbeeld van echt verschilik wil niet als iemand staan zoals ''de beste stuurlui staan aan wal'' maar als ik zoiets zie komt het mij niet professioneel over en zou ik liever een ander boek lezen!
Oke, maar het was in dat andere topic alleen maar om aan te duiden dat kleine dingen groot verschil kunnen maken en voor sommigen kan het boek wel een uitkomst zijn.
Het was ter info dat er aan de manier van rijden nog wel te sleutelen valt, ongeacht wie er op het paard zit.
DDW1190 schreef:maar zoals wij bokkers denken over het achterbeen van toot, ik denk dat het gewoon een bepaalde reden heeft hoor, ik denk dat als toot anders gaat lopen zoals wij willen zien (Zie OP) dan zou hij behoorlijk minder punten krijgen..