Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:46

kamsel schreef:
Vraag me aan de hand van dit topic wel af waar het KWPN het in hemelsnaam over heeft als ze bang zijn dat de paarden die hedendaags gefokt worden teveel geschikt zijn voor de prof en te weinig voor de doorsnee ruiter..
Iedereen heeft liever zo'n hete bliksem en kan er goed mee overweg :+

nu ja het ligt ook aan de rest van het karakter denk ik of een doorsnee ruiter er mee overweg kan. ik wil zelf een paard dat actief is en voorwaarts maar geen spier vertrekt voor verkeer, rare dingen onderweg, geen zenuwpees dus. daar zit het hem ook deels in denk ik.. ik ben dus erg blij met mijn draver omdat ze pit en snelheid heeft maar toch haast net zo "koelbloedig" is als een koudbloed als het gaat om rare situaties en verkeer. ze staat keurig te wachten bij de spoorwegovergang als de trein voorbij dendert bijvoorbeeld.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:20

suusiejj schreef:
Kelly_Utah, ik heb ook angst storenis , en merk dat sinds ik verlamd ben geweest door die Fjord dat ik toch indd wel wat angst heb opgebouwt, ik wil daarom ook graag een bodyprotector gewoon om mezelf soms iets veiliger te voelen.

Mja denk dat die angst ook mede door de waarschuwing van de dokter destijds komt dat als ik nog een keer op me nekwervel val dat ik het lopen helemaal kan vergeten.

Gelukkig kan ik qua paarden me angst vaak uitschakelen, en heb ik het meer op straat en met mensen en reizen in de trein/bus dan met paarden of andere dieren.
Ik hoop dat jij deze angst ooit naast je kunt neer leggen, want ik begrijp heel goed hoe vervelend het is!

Ik heb het door mijn autisme, dus dat gaat helaas niet over...

Het kan wel minder worden, maar het gaat niet weg..
(helaas, ik wil van die medicijnen af :P)

Geryon

Re: Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:37

Ik heb veeel liever een TE actief paard.. Sloom paard vind ik echt niks.. Een paard moet gewoon goed reageren op je hulpen, anders kan je er niets anders mee dan een beetje rijden door de bak of buiten. Ik vind trouwens alleen paardjes leuk die beetje gek zijn in hun hoofd, moeilijke paardjes:) Anders vind ik er niet erg veel aan.. Sloom is voor mij echt taboe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:46

Ik heb ook liever (te) snelle, (te) actieve en/of (te) hete paarden dan slome duikelaars. Daar kan ik gewoon veel beter mee overweg.

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:40

ik heb een haflinger die heel druk is maar alleen in draf maar ik kan hem best moeilijk terug rijden want dan gaat op mij armen en handen en zo hangen maar ik moet in het begin gewoon zeggen van jij gaat niet harder dan dat ik wil en ff een half uurtje overgangen blijven rijden dan word hij het wel zat en dan kan ik gewoon lekker rijden

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:13

Ik heb toch liever een te actief paard!
Een te sloom paar vind ik eigenlijk niks, daar ga ik me alleen maar aan ergeren.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:14

Toen ik mijn 3/4 arabiertje nog had, wou ik zo graag een paard wat sloom was, omdat dat arabiertje gewoon.. hyper actief was :P
Maar nu heb ik een KWPNer, die zich gedraagt als een 80 jarige oma met rijden, dat ik toch wel weer heel graag een te actief paard wil :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:52

als ik een paard echt moet slaan om m vooruit te krijgen of om oefeningen gedaan te hebben dan hoeft het al niet meer van mij.
dat is niet mijn ding dus als ie zo erg niet wil werken laat m dan maar lekker zn dagen slijten op het land. hij (of zij natuurlijk) moet wel willen lopen en werken dus ik heb ook liever een paard dat onder je uit loopt als ie t niet snapt dan een paard wat je al uit zn stal moet sleuren omdat ie niet vooruit te branden is.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:54

Ik kies dan voor een wat slomer paard.
Waarom? Omdat ik het gewend ben.
Ik heb een pony die verschrikkelijk sloom kan zijn.
Zelf merk ik hier niks meer van. Ik kan er nu (na 5,5 jaar uiteindelijk, haha) erg goed mee om gaan en weet niet beter. Bij mij loopt ie dan ook niet meer sloom.
Zit er iemand anders op zijn rug dan gaat ie je uit proberen, door sloom te zijn!

Dierlover123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:57

Ik ga liever voor rustig want ik houd niet van paarden die zo druk zijn }>

Groetjes

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:59

Liever een houwer dan een douwer zeg ik altijd,
van een douwer word ik echt moe van, als ik men benen bij men paard aanleg istie weg! zo hoort t! en ik makkelijk in de dressuur!

Winston007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:14

ehhhh tja.....

Ik denk ook dat een paard bij je moet passen.
Mijn paardje is liever lui dan moe.....
Als ik mijn been hulp geef,denkt tie eerst na.....en dan jahoor.... reactie.
Gelukkig is dit rijtechnisch op te lossen, door hem actiever op mijn beenhulp te maken.
Maar het zal nooit een paardje worden, die effe vanuit z'n eigen aan het werk gaat.
Maar ik ben hier zelf wel blij mee, hij past wat dat betrefd gewoon goed bij me(NIET DAT IK LUI BEN OM TE WERKEN, WERK GEWOON 40 UUR IN DE WEEK HOOR :D ).
Maar een paardje wat loperig zou zijn, zou persoonlijk niks voor mij zijn(al droom ik daar soms wel van)daar wordt ik zelf denk ik peunerveus van!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:43

geef mij dan toch maar een te actief paardje!

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:27

Wij hebben 6 paardjes. 2 die ik volop rij, zijn allebei actief, maar niet loperig en dat bevalt me wel.
Kan nog genoeg schakelen en overgangen maken en ze zijn ontspannen. Ik klaag dus niet :D

BMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 02:55

Quir schreef:
Geef mij maar een hete actieve rotzak. :D
Liever dan een slome trage trapzak. *D

"Lekker crue gezegd zo, maar opinion is duidelijk! :) "

hele maal mee eens :D

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:46

Liever een paard dat iets actiever is dan een slome, maar dan wel met werkende rem graag. Want van die drammers word ik nooit zo vrolijk.
Met een sloom paard heb ik altijd het idee dat ik m zit te pesten omdat ie van mij dan zo nodig moet lopen.

Tassie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:48

een wat actiever paard :j mits die braaf is moet geen heet karakter hebben :P

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:51

Ik heb ook liever een wat actiever paard dan een erg slome duikelaar.
Mijn merrie is ook zo nu en dan erg heet.
Wil niet zeggen dat ik er ten alle tijden goed en ontspannen op kan rijden, maar sluit het wel altijd heerlijk af.

Vriendin van mij heeft een sloom paard, en daar kan ik dus echt niet zo lekker op rijden, helaas, want het is verder een heerlijk dier.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:05

Ik heb ook veel liever een te actief paard. Ik heb er nu een waar ik constant flink aan moet rijden. ALs ik een rondje geen overgang heb gereden, dan staat ie vast in een langzame versnelling en moet ik goed m'n best doen om m er weer uit te krijgen..
Verder is ie wel heel braaf en moet ik wel zeggen dat ie wel vooruit gaat qua activiteit.

Maar voor mij als ruiter dus liever een te vlot paard.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:09

Ik heb liever een actiever paard. Daar kan ik fijner mee werken dan een slomer paard. Mijn pony is eerder lui dan moe, wat ervoor zorgt dat ik zelf ontzettend veel bezig met zijn met de activiteit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:12

Ik heb liever een paard die je wat meer aan moet sporen dan 1 die je constant in moet houden. Aan een slomer paard kan je tenminste werken, bij m'n vorige bijrijdpaard was je constant bezig om maar in te houden en te ontspannen en dan duurde het heel lang voor je echt bezig kon met oefeningen. Bij haar heeft het echt een hele poos geduurd voor ik normaal kon rijden en de slomere die ik nu rijd kan ik in veel kortere tijd al veel meer mee.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:17

Met rijden is mijne TE actief, met longeren TE sloom. Met als gevolg dat ik met een rood hoofd nog harder ren dan hij en onder het zadel doen we eerst even een galopje voor ik m echt aan het werk kan zetten..
Hoewel ik een voorwaartse pony/paard toch wel fijner vind dan een te slome

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:19

Ik heb persoonlijk het liefst een paard dat net wat té voorwaarts is dan een paard dat net wat té sloom is. Dat eerste vind ik makkelijker op te lossen, makkelijker om te zetten in iets zinvols. Ik vind het moeilijker om te werken met een paard dat niet goed voorwaarts is.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:40

Terug rijden vind ik persoonlijk makkelijker en betre voor mijn houding dan naar voren rijden. Dan kan ik op een gegeven moment niet meer netjes stil zitten :o

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:52

Ik vind een te actief paard fijner. Vind een paard fijn dat als ik bijvoorbeeld been geef dat er dan ook reactie komt. En als er dat niet komt, dan train ik net zolang door tot het er dat komt. ;)