Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Dat is het hem dus.. Als jij de rol van de leider hebt ben jij dus degene die zegt nee het is niet eng je hoeft niet te vluchten.
Als jij mee gaat panieken zeg jij dus in je leidersrol van het is eng, vluchten!
Zeeuwtje68 schreef:Als ik een paard vertrouw ga ik er mee de weg op simpel zat.
Vraag waarom gaan alle drie van mijn paarden er dan niet vandoor als ze schrikken.
Ik weet het jullie ook= vraagteken werkt niet.
Marian_ schreef:haha heel herkenbaar, beetje de showbink uithangen maar als d'r iets op de grond ligt,beweegt of wat dan ook is 't foute boel![]()
een vrachtwagen met oud ijzer die langs 'm af komt gereden is dan weer niet eng
sanne83 schreef:@ikdoemaarwat:
Door een schriktraining te doen waarbij hij voorop moet
Je hebt verder helemaal gelijk. Schriktraining in de bak is anders dan buiten. Ernaast is anders dan erop.
Er zit dan ook een opbouw in, een opbouw in training. Net als dat je een paard fysiek kan trainen (dat gaat ook in kleine stappen), kan je hem ook trainen om z'n emoties in bedwang te houden.

Citaat:Citaat:Geef er tien dan kan ik er misschien wat mee.
een kanl van een ongeluk, een toeter, een gillend persoon, een zeil wat opwaait, een sisser van een vrachtwagen, een scooter die onverwachts van rechts komt, iemand die onverwachts een paraplu opsteekt, een paard wat niet lekker in zijn vel zit (rugpijn ofzo) en ontloopt (vlucht) een eend die opvliegt, gestoken worden door een wesp,
heb je zo genoeg ?
Zeeuwtje68 schreef:Al gaat er hier een kanon af, de paarden schrikken ervan natuurlijk.
Maar gaan er niet vandoor. Mochtten ze even wegrennen, staan ze na een tijdje stil om te kijken van waar schrok ik van.
Maar ga je een paard in zijn mond trekken of aan een slof hangen.
Gaat die door de pijn er dus wel vandoor.
Zelfs voor trekkers vrachtwagens eenden enz zeil vlaggen die waaien gaan ze niet aan de kletter hoor.
Zolang ik dus wel kalm blijf en niet het signaal ga geven van ja dat is eng.
Zeeuwtje68 schreef:Al gaat er hier een kanon af, de paarden schrikken ervan natuurlijk.
Maar gaan er niet vandoor. Mochtten ze even wegrennen, staan ze na een tijdje stil om te kijken van waar schrok ik van.

mickydo schreef:Zeeuwtje68 schreef:Al gaat er hier een kanon af, de paarden schrikken ervan natuurlijk.
Dus gaan ze er vandooren vluchten ze dus !! Bedankt dat je jezelf nu beter hebt toegelicht !
kwestie van opvoeding............ tja kan, maar je kan ook met de veiligheidsmarges in acht nemend kijken hoe het dier uberhaupt buiten reageert........ of moet je dan maar NOOOOOOOOOHOOOOIT eens een keer een buitenrit gaan maken, peerd blijft onder het zadel altijd stout, dat is nou eenmaal zijn karakter

Zeeuwtje68 schreef:mickydo schreef:Zweeuwtje ,ook in 300 meter kunnen er ongelukken gebeuren !
Daar helpt een slof je ook niet tegen.

S__L schreef:mickydo schreef:S__L : ja natuurlijk is dat een natuurlijke reactie
Ik bedoel eerder in de zin van. Paard schrikt, gaat vluchten maar komt uiteindelijk terug doordat de leider (ruiter zelf dus) ervoor zorgt dat het niet eng is.
ikdoemaarwat schreef:Zeeuwtje68 schreef:Daar helpt een slof je ook niet tegen.
hehe
nee idd niks.....want 300 meter is heel veel
en idd niks houd een echt vluchtend paard tegen, zelfs een "geboren leider" zoals jij niet
misschien wel een vrachtwaggel