Lesgeefster op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:21

Jade91 schreef:
Nee, mijn lesgever komt niet op onze paarden! Ookal is het een hele goede ruiter.
En als ik op vakantie ben, dan krijgt mijn paard ook gewoon vakantie!

Ken maar zat mensen die hun paard laten corrigerren door de lesgever/geefster, maar ik wil dit absoluut niet hebben. Als je er zelf niet mee overweg kan, dan had je hem niet moeten kopen. (zo denk ik erover)

De keren dat mijn lesgeefster op mijn paard heeft gereden zijn op één hand te tellen. Maar als dat zo was, was dat absoluut niet om te corrigeren. Dat laat ze lekker aan mij over :P. Mijn lesgeefster is bv in mijn allereerste les even op mijn paard gestapt om te voelen wat voor combinatie ze voor zich had. Even kijken hoe het paard aanvoelt om zo beter les te kunnen geven. Het was ook maar 10 minuutjes, dus van corrigeren was geen sprake. Maar ze kan nu wel nét even wat beter de dingen die ze ziet plaatsen, omdat ze het paard ook even aangevoeld heeft.

SixBar

Re: Lesgeefster op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:34

Mijn instructrice wilde ook altijd op mijn paard rijden als het wat moeilijk ging met mij.Daar heb je als ruiter niet zo veel aan want je moet het toch zelf leren.Zelf vond ik het heel frustrerend als het met haar wel lukte en met mij niet.Voor het zelfvertrouwen is het niet zo goed vind ik

X_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:45

Mijn instructrice heeft er ook wel een paar x opgezeten!
Ik heb niet zo'n makkelijk paard, dus als het even niet zo lekker meer ging, stapte ze er even op om het zelf te voelen! ;)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:47

ja graag zelfs! Vind het fijn dat zij dan kan aanvoelen hoe hij is!

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:48

in het begin toen die net zadelmak was ging ze er wel eens even op om te kijken hoe die liep enz. nu wel minder omdat ik het nu als het ware 'zelf kan'. Niet opschepperig hoor :o

Jans2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:51

Een goede rijinstructeur heeft altijd je paard uitgeprobeerd.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:54

Jans2000 schreef:
Een goede rijinstructeur heeft altijd je paard uitgeprobeerd.

Hier sluit ik mij bij aan

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:56

( ik heb geen eigen paard, maar als ik het wel zou hebben.. )
Ik zou het eerst zelf proberen, als je problemen hebt, luister naar je instructrice, en kijk of er verandering in komt. Als er niks veranderd, kan je overwegen om je instructrice er even op te laten, mischien dat zij het dan beter snapt zegmaar. *D

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:08

mijn instructrice heeft de vorige keer ook even op mijn ruin gezeten ... omdat ik iets niet voor elkaar kreeg ... meneer dacht er weer onderuit te komen door zijn onderhals erop te gooien en te gaan rennen .... mijn instructrice was hem net 1 stapje voor en klaar was het ... nu wist ze gelijk tegen welk probleem ik iedere keer aan loop met hem en kon ze haar lessen hierop aanpassen en dit en rustig uit proberen te krijgen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:15

Mijn instructrice heeft nog niet op mijn paard gereden en zolang ik het zelf kan oplossen d.m.v. haar tips is dat ook niet nodig. Kom ik er echt niet uit, dan ben ik best bereid om haar erop te laten. :)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:27

mijn lesgeefster heeft nog nooit op mijn paard gezeten. Ook niet als ik het echt niet kreeg, ik moest zelf uit mijn fouten leren, en ik moet zeggen het helpt erg goed.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:07

M_erell schreef:
Jade91 schreef:
Nee, mijn lesgever komt niet op onze paarden! Ookal is het een hele goede ruiter.
En als ik op vakantie ben, dan krijgt mijn paard ook gewoon vakantie!

Ken maar zat mensen die hun paard laten corrigerren door de lesgever/geefster, maar ik wil dit absoluut niet hebben. Als je er zelf niet mee overweg kan, dan had je hem niet moeten kopen. (zo denk ik erover)

Ja, maar in mijn geval en ik denk dat meerdere dat hebben is het niet mijn eigen paard. Dus moet ik er wel mee overweg kunnen. En je kan problemen toch niet vermijden. Misschien is het juist leuk om een paard te rijden waarbij het niet altijd goed gaat. Het is toch ook niet leuk om op een paard te zitten die altijd maar doet wat je zegt?

Oke, als het niet je eigen paard is, dan is het mischien wat anders ;)
Ik vind het ook helemaal niet leuk om op een paard te zitten die alles doet wat ik zeg. Die koop ik niet eens. Ik wil er zelf graag wat mee bereiken.
Integendeel geef mij maar een irritant paard wat niks doet van wat jij vraagt! Maar bij mij zou ook dan de lesgever er niet opstappen.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:26

Ik heb er geen probleem mee. Het is wel fijn dat je instructrice hem even aanvoelt. Dan weet ze ook hoe ik hem moet aanpakken.

Lolaax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:49

Corrigeren doe ik liever zelf,maar mijn fouten laten inzien doet zij af en toe,maar dit laat ik niet regelmatig worden,vindt namelijk dat je zelf je problemen moet proberen te oplossen,en als het echt niet gaat,waagt mijn instructrice een kansje,hier heb ik verder dan ook geen problemen mee.

tosca27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:05

ja, ze is niet voor niks instructrice
zij weet meestal wel wat beter is

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:00

Mijn buurmeisje heeft net die cursus gehaald van les geven en krijg nu prive les van haar..
maar van de week zei ze al: hij is wel sterk in de mond he. en toen zei ik ja wil je even voelen.. en toen heb ik haar erop gelaten.. en toen voelde ze precies aan hoe je dat kon verhelpen -zoveel ervaring heb ik niet- maar van een manege ofzo laat ik niet snel iemand erop

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:04

Nee, laat mijn instucteur niet op mijn paarden rijden, dit omdat hij het met 1 paard wel deed en mij hulpen gaf om mijn probleem op te lossen op een manier die ik niet kon bevatten. Hij moet een oplossing zoeken die werkt voor mijn paard en mij niet voor mijn paard en hem.

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:30

Ik laat mijn instructrice er wel op, maar dat komt ook doordat ik ook zo met haar een close band heb, mijn instructeur bij onze ruiterclub laat ik er niet op omdat hij mijn pony niet zo goed kent en dat zegt hijzelf ook (en hij is al best wel oud en gaat niet zomaar op iedere pony zitten)

Sanne_Amiga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:28

Mijn instructrice heeft ook wel eens op mijn paard gereden! Volgens mij werkt dat ook beter met lesgeven, als ze even zelf heeft gevoeld wat voor paard het precies is!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:29

Hier kwam de lesgeefster heus wel op mijn paard hoor! Als ik haar er zelf niet doorkreeg, dan de lesgeefster wel ;) Of als ik niet snapte wat ze bedoelde deed ze het gewoon even voor. Je kan niet alles vanaf de grond weet je :D

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:34

Ik heb er wel eens zelf om gevraagd, de aanwijzingen die ik kreeg volgde ik op maar kwamen niet door, ik had het idee dat er wat anders nodig ws maar kon niet goed uitleggen wat. Bovendien kan hij zich soms erg sterk maken maar zie je dat vaak niet, zij heeft hem tien minuutjes gereden en voelde wat ik bedoelde en daarmee zaten we gelijk op 1 lijn en kwamen de verbeteringen. Het kan echt helpen maar ik wil ze er niet op hebben om hem er door te rijden, dat gaat trouwens toch niet werken ok al denken velen van wel :Y) .

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:43

Mijn lesgevester heeft het een keer gedaan. En zij heeft ook op mijn nieuwe paard gereden om te kijken of het wat voor mij zou zijn.

Ik vind het juist wel handig, want dan kan zij voelen hoe dat paard is.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:54

Ook mijn instructrice stapt er wel eens op. Toch even voelen ipv kijken hoe het eruit ziet. Soms is het plaatje mooi maar heb ik nog 10 kilo in elke hand en dat willen we natuurlijk niet. Vind het echt wel fijn hoor dan kan zij haar aanwijzingen weer wat beter afstemmen op het gevoel van mij en het paard.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:59

Door dit wel toe te laten ben ik met sprongen vooruit gegaan.

Voorheen zag het er voor het plaatje wel goed uit en mijn lesgever zei steeds: ja goed, prima, goed zo! Terwijl ik dacht van hun wat zeg jij nu.
Ik heb hem er toen 3 kwartiers op laten rijden zodat hij ook kon voelen hoe het eigenlijk echt is. En daarna zei hij ook: nee we zullen de trainingmethode toch wat moeten bijstellen. En nu gaat het echt veel beter. Ik heb nu niet meer het gevoel dat we vast lopen en dat ik niks bij leer.

Dus ik ben pro :)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:25

Ik heb mijn lesgever ook wel eens laten rijden op mijn paard. Kon ze ook even duidelijk uitleggen wat ze bedoelde.