Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:17

Pleasure79 schreef:
Wij hebben laatst ook een discussie gehad op stal, en we denken dat je best met 90 kilo kunt rijden als je maae meebeweegt met je paard.

Beginnende ruiters bijvoorbeeld, die werken juist tegen.

Ik denk zelfs dat je als "stevigere" ruiter je paard nog meer met je zit kunt rijden!! ;)

Dit vind ik dus nergens op slaan. Dat als je dikker bent dat je dan beter met je zit kan rijden. Kun je het ook goed onderbouwen?
Een paard voelt een vlieg, dus een dunne ruiter ook.

Vitaquilla

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:21

het ligt aan het paard wat voor ruiter hij kan meedragen.. een smal arabiertje met 120 kilo erbovenop werkt niet maar zet je die persoon van 120 kilo op een stevige gelder oid kan je ook nog prima rijden

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:50

Ik snap eigenlijk niet dat de ts zo'n topic opent, ik bedoel, ze moet toch zelf ook wel doorhebben dat ze echt niet te zwaar is voor haar fries?! :?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:01

ginacuprum schreef:
70 kilo?
dat is toch niet dik
wat een domme mensen die DAT dik vinden

Voor iemand van 1.50 vind ik dat echt wel stevig ja.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:09

Maar het gaat niet over iemand die 1.50m is...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:19

joyce2 schreef:
Maar het gaat niet over iemand die 1.50m is...

Nee mijn punt is dat je niet kunt zeggen a.d.h. kilogrammen of iemand te 'dik' is of niet.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-05-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit de tekst verwijderd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:28

Ik snap je punt wel, maar dat is niet echt van toepassing, gezien de lengte erbij vermeld word. Ik had de betreffende post alszijnde gelezen dat zij 70kg voor iemand van die lengte niet "te dik" vond. Al staat het er idd niet ontzettend duidelijk.

Verder vind ik opmerking nummer 2 een beetje flauw, TS vind zichzelf niet te dik, maar maakt zich druk om de stomme opmerkingen van haar stalgenoten. Als mensen dat constant tegen je zeggen, ga je aan jezelf twijfelen, dus logisch dat ze even haar hart wil luchten. Dit is geen "ohw wat vind ik mezelf dik topic" waarin iedereen maar moet zeggen hoe slank je bent...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:37

joyce2 schreef:
Verder vind ik opmerking nummer 2 een beetje flauw, TS vind zichzelf niet te dik, maar maakt zich druk om de stomme opmerkingen van haar stalgenoten. Als mensen dat constant tegen je zeggen, ga je aan jezelf twijfelen, dus logisch dat ze even haar hart wil luchten. Dit is geen "ohw wat vind ik mezelf dik topic" waarin iedereen maar moet zeggen hoe slank je bent...

Maar als je even rondkijkt op wedstrijd dan zie je toch ook wel dat de meeste ruiters juist nog steviger zijn dan zijzelf... En dat het dus gewoon alleen ligt aan die mensen op stal.

Hart luchten over vervelende mensen op stal en hoe daar mee om te gaan is ook meer iets voor PP.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:24

xSaarSaar schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat de ts zo'n topic opent, ik bedoel, ze moet toch zelf ook wel doorhebben dat ze echt niet te zwaar is voor haar fries?! :?

ligt er aan hoe je het oppikt.. als die hele stal zegt dat ze haar te dik vinden word je onzeker.. logisch!
ze vonden mij te dun en daar op ik gewoon lekker Sch*t aan. een Fries is een sterk en stevig paard en daar kan best een steviger persoon op.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:54

ik denk altijd maar wat is erger 70 dat meebeweegt of 40 kilo wat tegenwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:57

Als ik jouw foto's in je profiel zie, vraag ik mij af of ze het echt wel tegen jouw hebben gezegd. Heb er gemengde gedachtes over, zeker omdat er al genoeg te dik topics zijn......

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 14:11

Skygirl schreef:
joyce2 schreef:

Maar als je even rondkijkt op wedstrijd dan zie je toch ook wel dat de meeste ruiters juist nog steviger zijn dan zijzelf... En dat het dus gewoon alleen ligt aan die mensen op stal.

Hart luchten over vervelende mensen op stal en hoe daar mee om te gaan is ook meer iets voor PP.

En als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik het in discussies heb gezet om een discussie op gang te brengen en anderen naar hun ervaringen te vragen.
Nergens in dit topic vis ik naar complimenten over mijn gewicht, maar ik vraag WEL of dun nu ook de mode is in de paardenwereld. Jullie kiezen ervoor om in mijn profiel te kijken en daar een oordeel over te vellen. Ik heb daar nergens om gevraagd. Natuurlijk vind ik het fijn dat het overgrote deel het met me eens is en mij niet te dik vindt. Want als je het maar vaak genoeg hoort ga je vanzelf aan jezelf twijfelen.
Daarbij was het een stal waar ik WERKTE en niet mijn paard gestald had.
Ik snap niet goed waarom ik me hier moet verdedigen omdat er een paar mensen zijn die niet kunnen lezen.

Verder wil ik iedereen die mij een hart onder de riem heeft gestoken erg bedanken. Ik sta er echt van te kijken hoe lief en meelevend bokt kan zijn! :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 14:12

russel schreef:
Als ik jouw foto's in je profiel zie, vraag ik mij af of ze het echt wel tegen jouw hebben gezegd. Heb er gemengde gedachtes over, zeker omdat er al genoeg te dik topics zijn......

Ik zie niet in waarom ik het zou verzinnen. Maar ik vat je opmerking maar als een compliment op :(:)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:32

Jahoor jij te dik?
Dat mochten ze willen!Niks van aantrekken meid,ik wordt zelf op school ook soms gepest dat ik dik ben enzo.Heb nog geen foto van mezelf op profiel staan,komt wel.Maar ik negeer dat gewoon altijd.Je moet je lichaam niet voor andere veranderen,als zij er problemen mee hebben veranderen zij hun gedachten maar.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:45

Okee, jij vind dat mensen je te dik vinden. Ik heb het probleem dat ik niet dikker kan worden, met mijn 1.72 en 53 kilo loopt iedereen te mekkeren, over mijn mooie figuur. Waardeloos geloof me!!
Neem jezelf zoals je bent, jij bent jij en daar moet je tevreden mee zijn!!! ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:48

Ania schreef:
mltex schreef:
? ik zie het nou precies andersom om eerlijk te zijn..... vind de dunnetjes buitengewoon zeldzaam

Echt? Misschien zit ik net in de verkeerde kringen? Mij valt het juist op dat het allemaal maar smaller, dunner, langer, mooier, en knapper moet. En indd, slank wordt naar mijn idee met succes gelinkt.
Overigens bedankt voor de complimenten :) :o

Och. Niks van aantrekken, pure onzin.
Bovendien zie ik steeds vaker hele smalle meisjes klooien met hun veel te grote paarden omdat ze zo licht zijn als een veertje en het paard er lekker met hun vandoor gaat.. Of dat ze gewoon totaal geen overwicht kunnen krijgen op het paard. Haha. :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:50

Chaos schreef:
Ania schreef:
[..]
Echt? Misschien zit ik net in de verkeerde kringen? Mij valt het juist op dat het allemaal maar smaller, dunner, langer, mooier, en knapper moet. En indd, slank wordt naar mijn idee met succes gelinkt.
Overigens bedankt voor de complimenten :) :o

Och. Niks van aantrekken, pure onzin.
Bovendien zie ik steeds vaker hele smalle meisjes klooien met hun veel te grote paarden omdat ze zo licht zijn als een veertje en het paard er lekker met hun vandoor gaat.. Of dat ze gewoon totaal geen overwicht kunnen krijgen op het paard. Haha. :')

Een paard kan toch niet echt te groot zijn? :D Verder kunnen pony's er net zo makkelijk vandoor met ze, qua kracht win je het toch niet.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:53

Okee, jij vind dat mensen je te dik vinden. Ik heb het probleem dat ik niet dikker kan worden, met mijn 1.72 en 53 kilo loopt iedereen te mekkeren, over mijn mooie figuur. Waardeloos geloof me!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:11

Haha, rijden of ondergewicht heeft niet met overwicht op het paard te maken. Ga maar eens met 100 kg op 650 kg zitten die niet wil en er van door gaat. Wat wil je doen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:12

Ania schreef:
russel schreef:

Ik zie niet in waarom ik het zou verzinnen. Maar ik vat je opmerking maar als een compliment op :(:)

Compliment mag hoor :D Niks mis met jouw.

Maar er zijn zo vaak topics van overgewicht, dat ik mij niet kan voorstellen dat dit tegen jouw is gezegd. Mensen zeggen het niet zo snel en zeker niet als je niet echt dik bent. Als je wel flink bent, zullen mensen het niet makkelijk durven te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:17

Precies dat ligt aan de ruiter en niet aan die 40kg die er op zit.

Zie kinderen op de paarden van hun ouders rijden, dat is zo leuk om te zien, dier loopt lekker braaf, voetjes net onder het chabrak uit.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:26

Nou, dat is ook grof...
Heb ook maatje 40 in mijn broeken en mijn kuitmaat is 40. Nouja, de eerste dat daar iets over te zeggen heeft, nou,die kan direct een antwoord verwachten.
Ik weet ook dat ik niet op een shetlander moet, maar zolang mijn paard over de hindernissen gaat, is er voor mij gaan probleem.

Gewoon fier zijn op je eigen, laat die magere meiden maar zeggen. Dat is iets waar ik mij aan erger, een meiden die hun zwaar opmaken om naar de manege te gaan, dat kan er dan bij mij niet in. Moet je daar dan ook een opmerking over maken?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:45

En hée! Sinds ik een halfjaar geleden van 75 naar 60 kg ben gegaan behoor ik nu ook tot de dunne ruiters, dus dan zou ik mezelf ook aanvallen. :) Wat een onzin, het is maar net hoe je over jezelf denkt hoor. Ik had geen problemen met mijn 75 kg (en 1.68m. lang) en toen ik door het stoppen met slikken van hormonen 15kg afviel, tja. Dat maakte me ook niet uit. Ik ben blij met wat ik heb, misschien is dat een idee voor enkele bokkers hier. Ben wie je bent, en ben er gelukkig mee.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-05-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: persoonlijke aanval verwijderd.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:22

Citaat:
Het is af en toe idd jammer, dat je schijnbaar over mensen die dun zijn, wel vervelende en kwetsende dingen mag roepen, maar gaat het de andere kant uit, dat is not done.
Ik ben ook slank, kan eten wat ik wil en heb veel moeite moeten doen om van 47 kilo naar de 57 te geraken.
Ik waai weg op mijn paard, kan beter niet bij een putje gaan staan, heb automatisch geen vrouwelijke vormen vanzelf, gratenpakhuis, bonkerakjes, ik ben altijd op dieet (je kunt schijnbaar niet van je zelf dun zijn), als ik geen taart wil(ben geen zoetekauw) stel ik me aan, dan denkt men dat je niet dik wil worden, skelet, zo jij mag ook wel eens wat meer eten. Mannen vinden je bij voorbaat maar niets, want je hebt niet genoeg om beet te pakken. Nou tussen Victoria Beckham en gezond gewicht zit ook een hele groep. Dunne mensen krijgen ook een hoop gezeik, niet iedereen wil zo dun zijn. Ik vind het jammer dat daar wel heel gemakkelijk over de drempel wordt gestapt.

helemaal mee eens..hier nog zo iemand.

Citaat:
Bovendien zie ik steeds vaker hele smalle meisjes klooien met hun veel te grote paarden omdat ze zo licht zijn als een veertje en het paard er lekker met hun vandoor gaat.. Of dat ze gewoon totaal geen overwicht kunnen krijgen op het paard. Haha.

Mijn flinke paard van 1.72 functioneerde toch prima onder het zadel ondanks mijn licht gewicht.
Citaat:
Dat maakte me ook niet uit. Ik ben blij met wat ik heb, misschien is dat een idee voor enkele bokkers hier. Ben wie je bent, en ben er gelukkig mee.

Ik ben ook wie ik ben, heb het eindelijk geaccepteerd. Maar dat wil nog niet zeggen dat het leuk is om dit soort dingen allemaal te lezen. Ik snap dat jullie benadrukken dat de TS niet te dik is. Want dat is ze absoluut niet. Maar ik vind het echt te gek voor woorden dat er dan meteen op dunne mensen afgegeven wordt! Ik had het topic geopend : wat is dat toch met die dikke ruiters...? daarin werd respectvoller gereageerd dan hier, en dat topic is gesloten wegens kwetsend. Terwijl het hier 10x zo erg aan toe gaat. Ik ga dus ook temmen want vind dit echt weer een typisch voorbeeld dat je er niets over dikkere medemensen gezegd maar worden, maar dunnere personen mogen blijkbaar openlijk afgezeken worden...
Laatst bijgewerkt door vencedor op 16-05-10 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:04

ohja dat heeft ook echt met elkaar te maken of je het paard aan kan. het gaat toch om de spieren, en een dun iemand kan/heeft net zo veel spieren hebben als een steviger iemand, maar daar zit dan nog een laagje vet om verpakt.

edit; typfout
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-05-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.