Rijden op kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:33

of dartmoor :P

maar ben jij echt 1.65:O dat lijkt helemaal niet zo

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:37

Wat een heerlijke ponys in dit topic.
Zijn er hier meer pomyruiters die balen dat ze geen spring wedstrijden kunnen
rijden?

Saul veel sterkte met je poon.
hoop dat je weer snel kan rijden.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:39

Wat gaaf, ik wist niet dat er meer lange mensen waren die van ukkie ponies houden! Ik ben zelf 185 en heb een ijslander van 133! Hij kan het makkelijk aan! Ik zou ooit wel een iets grotere ijslander willen hebben, of misschien een ander ras, maar met paarden heb ik eigenlijk veel minder. Ik ben juist dol op de eigenwijze poniekaraktertjes!

Ik heb geen wedstrijd ambitie, ik hou van de buitenritten en lekker afwisselende dingen doen.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:44

Chocotof schreef:
Wat een heerlijke ponys in dit topic.
Zijn er hier meer pomyruiters die balen dat ze geen spring wedstrijden kunnen
rijden?

Saul veel sterkte met je poon.
hoop dat je weer snel kan rijden.

jaa baal hier ook van vooral omdat mijn pony perfect voor springen is :) zit eraan te denken een klein meisje te vinden die springwerdstrijdjes met hem zou willen rijden :) pas een kennisje aangesproken of die het niet leuk zou vinden en nu maar afwachten :)

maar eerst moet ik wachten tot ik er weer fatsoenlijk op kan rijden aangezien hij meer dan een maand heeft stilgestaan en het nogal leuk vindt om met vier benen de lucht in te gaan :)

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:47

Ohh leuk topic :).
Wil eerst even melden dat ik vind dat de TS een goed onderbouwd verhaal heeft neergezet.
Ik heb zelf inmiddels twee ijslanders.
Mijn rijpaard is 1,33/1,34 en ik ben ongeveer 1,65. Dit past nog heel netjes (foto's in mijn profiel)
Wij rijden sinds kort hier in het dorp bij de ponyclub en ik heb de eerste lessen goed moeten inhouden. Hoe kan een meid van toen nog 21 op zoon behaarde shet rijden :S. Toen kwamen ze er achter (meede door mijn instructrise er eens op te zetten dat ijslander toch niet echt gemakkelijke pony's zijn) en dat ze ook kunnen wijken en serieus kunnen dressuren.
Ik vind het heel vervelend dat mensen zo neerbuigend doen over mijn ijslander.
Heb sinds vorig jaar een jong paard erbij, die mijn andere ijslander al ruim voorbij is qua lengte. Imi zit denk ik nu richting de 1,40 aan. Dit is voor mijn doen al groot :D

Jodieee

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:49

Gave beestjes heb je :)

ik zat even te kijken dit is een discussie forum xD waar zijn de discussies xD pony-ruiters zijn veel te eensgezind xD

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:53

Jodieee: Dank u :D ik ben ook erg blij met ze :P.
Ja idd misschien de titel aanpassen? :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:13

Jodieee schreef:
en dan loop ik te zeuren xD ahah heb je foto is dat jij met die shetlander?

je hebt het wel over superAad hoor :P

Jodieee schreef:
Gave beestjes heb je :)

ik zat even te kijken dit is een discussie forum xD waar zijn de discussies xD pony-ruiters zijn veel te eensgezind xD

In het begin was er nog een lichtelijke discussie, nu zijn we op alle pony's aan het kwijlen.
hoop dat het zo beetje droog is dan kan mijn madameke ook op de foto. :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:16

Zolang je pony er niet onder lijdt waarom niet? :)

Ik rij nu een Connemara van gok ik 1,45m en ik ben 1,64 en weeg ook niet veel, dus kan prima.
En ik zou later ook echt geen paard willen, heb niks met paarden (ookal vind ik een paard met karakter wel heel leuk) maar pony's hebben vaak veel meer pit. Dat is echt waar ik van hou :D

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:17

nou uhm dan ga ik maar een vraagje stellen :) misschien dat daar nog wat discussie uit komt xD

wie rijden er allemaal met hun pony's tussen de paarden op wedstrijd :) welk niveau hoe groot is je pony,, blabla :P enz.

ben wel nieuwsgierig naar,, en wat voor reacties krijg je dan veel van mensen :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:18

Jodieee schreef:
nou uhm dan ga ik maar een vraagje stellen :) misschien dat daar nog wat discussie uit komt xD

wie rijden er allemaal met hun pony's tussen de paarden op wedstrijd :) welk niveau hoe groot is je pony,, blabla :P enz.

ben wel nieuwsgierig naar,, en wat voor reacties krijg je dan veel van mensen :P

mijn pony is momenteel anderhalf, dus wedstrijden zitten er nu echt niet in :P
enige commentaar wat ik nu krijg is:"goh, die is toch veels te klein voor jou??"
kinderen zijn er dan wel weer helemaal zot op. :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:19

Ik ben 1.78, normaal gewicht etc, en rijd af en toe D pony's van mijn zusje!

In mijn profiel staat een foto, dat ik op een vosje zit van 1.56!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:22

dat krijg ik ook vaak te horen,, maar uiteindelijk vinden ze hem allemaal geweldig :P heb pas wel ontdekt dat mijn ponytje van 1.40 even rond is als een paard van 160+ oepss xD

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:32

Ik ben 1.78 en rij wel eens op een ijslander van 1.33.
Kan prima (zie onderstaande foto). Hoewel ik regelmatig hoor dat een groter paard beter bij me zou staan.
Afbeelding
Ik deel die mening niet; ben gek op die robuuste ponyrassen.

Dit (hieronder) kan natuurlijk niet :D :
Afbeelding
Mijn partner met zijn 1.89 op onze shetlander van 1.01 m.

Dus doen we dat zo:
Afbeelding

Hoewel we hier ook regelmatig commentaar op kregen van voorbijgangers dat dit toch echt belachelijk is; zo'n kleine pony voor zo'n grote wagen en dan nog met 2 volwassenen erop ook :+

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:44

Jodieee schreef:

Ikke :D Pony is 1.20, en ik ben nu B+11 tussen de paarden. Volgend weekend staat mijn L1 debuut op het programma, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
De wedstrijden gaan super en ik ben nog nooit zonder een wp thuisgekomen. Ook vaak in de prijzen gereden, dus geen negatieve jury's tegengekomen :)
Tijdens het losrijden krijg ik nog al eens negatief commentaar van de toeschouwers en verder krijg ik vaak de vraag of het wel mag, zo'n kleine pony tussen de paarden. Laatst werd ik zelfs door een secretariaat opgebeld dat ik een foutje had gemaakt op mijn coupon. 'Er staat dat je met een B pony meedoet met de paarden, dat kan niet hoor' Toen maar even uitgelegd dat het geen foutje was en dat het wel toegestaan is. Ze waren erg verbaasd, en hadden het nog nooit meegemaakt :D Ach, ik kan er wel om lachen :))

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:45

Jodieee schreef:
of dartmoor :P

maar ben jij echt 1.65:O dat lijkt helemaal niet zo

haha , ik ben het toch echt.

gemeete bij het gemeente huis :+

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:50

Isapaardje schreef:
Dit (hieronder) kan natuurlijk niet :D :
Afbeelding
Mijn partner met zijn 1.89 op onze shetlander van 1.01 m.

Pony kijkt er ook zo vrolijk bij :))

Isapaardje schreef:
Dus doen we dat zo:
Afbeelding

Hoewel we hier ook regelmatig commentaar op kregen van voorbijgangers dat dit toch echt belachelijk is; zo'n kleine pony voor zo'n grote wagen en dan nog met 2 volwassenen erop ook

Maar dat is tog ook heul zhiellugh :') Mooie wagen!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:53

neinie schreef:
Pony kijkt er ook zo vrolijk bij :))

haha ja die tong nog net eruit zo van pff moet dit :P

Als ze te gek is aan de hand, dreig ik wel eens dat ik erop ga zitten.
Heb ik ook wel eens gedaan, toen draafde ze aan en ik stuiterde er net zo hard vanaf.
Dat gaat dus zo snel die korte pootjes, dat is geen zitten.

Maar is wel wat stom om als volwassene van je shetlander af te vallen :9

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:59

Ik heb laatst ook weer eens ritje zonder zadel gemaakt (lekker warm met die kou), maar ik blijf het doodeng vinden ;) Met zadel zit ik als een huis, maar zonder glibber ik alle kanten op. Scheelt wel dat de grond niet zo ver weg is :+
Vroeger reed ik het liefste alle paarden zonder zadel, maar ik merk nu toch wel dat ik flink wat houteriger en voorzichtiger ben geworden :=

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:02

neinie schreef:
Ik heb laatst ook weer eens ritje zonder zadel gemaakt (lekker warm met die kou), maar ik blijf het doodeng vinden ;) Met zadel zit ik als een huis, maar zonder glibber ik alle kanten op. Scheelt wel dat de grond niet zo ver weg is :+
Vroeger reed ik het liefste alle paarden zonder zadel, maar ik merk nu toch wel dat ik flink wat houteriger en voorzichtiger ben geworden :=

Jij hebt ook een shetlander X dartmooor :D :+:

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:09

Ik ben zelf 1.70, en had een welshje ven 1.25. Dacht dat ik daar ook nog wel op kon, maar voelde mij daar echt te groot voor, en vond het zonde om haar te laten staan voor mijn dochtertje. Nu heb ik sinds 3 maanden een highlandpony die +- 1.48 wordt

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:13

Citaat:

Wat leuk :) Altijd grappig om ze met elkaar te kunnen vergelijken. Die van jou is wel iets steviger, maar meteen ook een stukje groter. Leuke pony :j
De dochter van djoeka hier op bokt heeft ook een shet x dartmoor gehad. Hier lijkt mijn pony echt heel erg op. (Behalve dat die van haar bont
was en een stukje kleiner)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:23

Jodieee schreef:
trouwens is dat jouw pony :P volgens mij heb ik hem al wel zien langskomen op bokt in tekeningen enz.? kan dat kloppen?

vindt het echt een geweldig beest met die enorme bles! om verliefd op te worden

Kijk maar in mijn profiel, hele kunsttentoonstelling van tekeningen :P

Saul schreef:
En wat blijft lodewijk toch een topper he, hij heeft veel weg van zn vader vind ik! :j

Leuk om te lezen, ik vind hem ook veel van zijn vader hebben, maar andere mensen lijken niet verder dan de witte kop te kijken en zien geen overeenkomsten :? .

Sjolvir, in je profiel zie ik allemaal springfoto's, dat durf ik dan weer niet met een pony (niet dat ik het met een paard wel zou doen :') ). Ik heb ooit een kleine haflinger gereden en bij een buitenritje gingen we wat stammetjes springen. Alleen wel even vergeten dat de mijne de kleinste was van de groep en ik de grootste, op een gegeven moment een sprong die groter was dan mijn pony zelf en mijn beugelgaatjes zaten niet op springstand. Pony sprong er super overheen, alleen bleef ik met mijn voeten haken :+ , gelukkig bleef ik zitten en is er niets gebeurd maar sindsdien heb ik niet meer echt gesprongen en zal het zeker met een kleine pony ook nooit meer doen :') .

Zeeuwtje68, Cheyenne is leuk! :9

zadels... pfff, drama. Niet alleen omdat hij een korte rug heeft maar vooral ook omdat zijn rug breder is dan dat hij kort is |o . Hij is gewoon echt vierkant. Ik heb nu een barefoot (shetty :+ ) en hij moet gewoon de allerbreedste fork hebben, pommels zijn er niet eens in zijn maat, en die is nu dan nog net aan, als hij wat meer spieren krijgt ben ik bang dat ook die te krap zal worden :\ .

melsh schreef:
En Lodewijk, ik ben fan van Lodewijk! :D

Wie is dat nou niet O:)

capopjekop schreef:
Ik ben fan van Lodewijks zijn hoofd :D Ik vind zijn aftekening zooo stoer :j

De rest niet? ;( .
Ik hoop ooit een look-a-like paint/quarter erbij te kunnen nemen om eventueel wedstrijden mee te rijden, alleen dan wel een wat liever karakter dan dit kleine monster :') .

Leuk al die menfoto's! Daar heb ik Lodewijk voor gekocht, alleen kan hij vanwege gebitsproblemen nog geen bit in en bitloos mennen zie ik niet echt zitten. Zal dus nog minstends een jaar zijn voor hij ingespannen kan worden dan :\ .
Maar vooral C ponies vind ik echt heel mooi voor de kar, ideale karrepoowniemaat :D .

Rangeela, ik geloof dat je de eerste bent die groter dan mij is en op een kleinere pony rijd :D . Erg leuke pony ook :j .

Jodieee schreef:

De grote paardenruiters zijn gewoon bang om nog hun mening hier te plaatsen, plus dat we gewoon gelijk hebben :Y) .

Suus__ schreef:
Ik rij nu een Connemara van gok ik 1,45m en ik ben 1,64 en weeg ook niet veel, dus kan prima.

Natuurlijk kan dat prima, dat is hetzelfde als wanneer ik op een paard van 1.65 zou rijden :+ . Je rijd imo pas op een kleine pony/paard als deze minimaal 30cm kleiner is dan dat je zelf bent :) .

Isapaardje, die shetfoto _O-

neinie schreef:

Zo ben ik dus afgelopen zomer gevallen. Ik heb Lodewijk wel al meer zonder dan met zadel gereden omdat ik geen passende kon vinden. Maar toen ik gewoon een rustig buiterritje wilde maken en zonder zadel op weg ging kwamen we ineens een tractor tegen die véél te hard reed en ineens de hoek om kwam scheuren. Was te laat om eraf te springen en Lodewijk die nog maar een paar maanden bereden werd en toch behoorlijk verkeersmak is schrok verschrikkelijk van die tractor. Ik ben nog best lang blijven zitten maar hij maakte zulke rare galopsprongen door het riet en sprong ineens opzij de weg weer op dus toen vloog ik eraf :+ . op het asvalt en sindsdien kan ik dus niks meer, bleek na een paar maanden twee hernia's te hebben en ben daar vorige maand aan geopereerd.
Heb daarna wel een barebackpad gekocht om wat steviger te zitten maar ik denk niet dat ik nog snel weer zo voor een buitenrit zonder zadel opstap. Heb idd het idee dat nu ik ouder ben ook meer houterig en toch ook best wel wat wijzer ben := .

Zo en nu ben ik weer helemaal bij, jullie hebben 6 pagina's volgelult in een halve dag tijd :') .

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:31

Nog even 2 fotos van mijn lieve poownie :+:

Afbeelding

Afbeelding

(rijden gaat nu trouwens een stuk relaxeder, heb geen recente rijfotos helaas)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:31

neinie schreef:
Citaat:

Wat leuk :) Altijd grappig om ze met elkaar te kunnen vergelijken. Die van jou is wel iets steviger, maar meteen ook een stukje groter. Leuke pony :j
De dochter van djoeka hier op bokt heeft ook een shet x dartmoor gehad. Hier lijkt mijn pony echt heel erg op. (Behalve dat die van haar bont
was en een stukje kleiner)

Haha, idd grappig.
jou beestje is ook leuk hoor ! :o