Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:59

Alet74 schreef:
@Larissa, het is inderdaad hartstikke leuk dat de Nederlanders het nu zo goed doen.

Citaat:
Maar ik weet ook zeker weten dat mensen veel te veel van elkaar horen.
Wie weet wat er bij Anky of Adelinde op stal gebeurd...

Ik snap het allemaal niet zo, ze komen wel allemaal even op het hoogste niveau, en ze presteren allemaal hoog op de landenwedstrijd.[/quote

Die eerste zin, kun je dat uitleggen?

En een dikke hals, daar koop je als paard niet meer zoveel voor als je rug over een paar jaar kapot is. (weet niet of dat gebeurt, maar stel dat)

Nou omdat het vaak Edward is waar je de 'volgens mensen' het meest enge gebeurd op stal, of laat ik het zo stellen waar ik de meeste horror 'verhalen' over hoor.
Ik neem het eigenlijk dan allemaal als een korreltje zou, 'eerst zien/mee maken' dan geloven.
Over Anky heb ik ook wel dingen gehoord, maar lang niet zo erg als de 'roddel rage' die op het moment over Edward gaat.
Over Adelinde heb ik dan eigenlijk nooit iets gehoord, komt nog??

Oja ik wil hier geen bokkers mee aanvallen hoor, dat absoluut niet. :)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:59

Arabesk schreef:
anneM_Ajax schreef:
De eerste keer dat ik de gouden proef zag, dacht ik wauw! De 2e keer kon ik hem rustig bekijken en ook in slowmotion en dacht ik, auw! Hij beweegt vreselijk hectisch! En zo vind ik hem ook gereden. Dat idee had ik ook al bij Lingh en Gribaldi. Erg jammer. Ben benieuwd hoe Totilas over een paar jaar loopt.

Ik vond het er niet uitzien, maar volgens mij zijn dit de laatste stuiptrekkingen van de op drift geraakte show-dressuur. Het kan niet lang meer duren of we gaan weer 'back to the basics' mensen zijn het gewoon spuugzat, ook hier op bokt.

Oef en dan zeggen ze hier op stal, dat mijn Ajax de nieuwe Totilas is met het karakter van Parzival..........
Ook zwart en van Gribaldi (generatie verder) zullen we maar zeggen he :P

Qua rijden zullen vele 'topruiters' idd eens back to basics moeten. De rest nou ja das mijn mening natuurlijk :)

@Alet74
Dat had ik nou ook :) Had ineens geen kippenvel meer, vond Salinero en Parzival stukken beter!
Totilas zn achterbeen is op zich nog mee onder zn lichaam, alleen hij blijft heel hoog in zn achterhand. En dat lijkt mij niet goed.
Maja ik ben ook maar een basis miep :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:01

Er wordt gewoon veel naar het plaatje gekeken, niet naar de inhoud. Eigenlijk is het dus ook een soort van vraag-aanbodverhaal als je er goed over nadenkt?
De fokkerij springt erop in, enzovoort?

@Larissa3: ah, op die manier. Over dat soort tam-tamverhalen weet ik niets, dat houdt me niet zo bezig eigenlijk. Ik heb het meer op dignen uit de eerste hand. Denk dan maar aan die kringspelletjes, dat je een zin moet doorfluisteren en hoe het verschil dan is tussen het begin en het eind.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:01

zo, er gaan hier een paar flink te keer zeg... laat iedereen in zijn waarde denk ik en beoordeel en veroordeel vooral niet ieman dmeteen op zijn profiel.... of iets dergelijks.

De foto's die ik hier van totilas kreeg te zien werd ik ook niet echt vrolijk van, van mij hoeft het niet zo extreem... dus minder voorbeen, ik weet niet hoe het komt dat hij zo loopt, hopelijk hebben ze dit er niet inge****?? maar kan me ook niet voorstellen dat als je een paard moet dwingen om zo te lopen, dat je dan no iets aan de dressuur vind? persoonlijk vind ik iets wat uit zichzelf gaat veel mooier.
thuis hadden we laatst een discussie over de tuigsport, doen we zelf ook aan, en zeiden dus ook, als ze alle paarden nou eens beoordelen op blote voeten, dan vallen er veel door de mand.

stel je voor dat dit er op een onverantwoorde manier intraint, ben je vooral zelf dom bezig... maar dat is mijn mening

wbt totilas, iets minder is ook mooi, wat meer ontspanning in het geheel...

Oeless

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:02

_San87_: Ik zeg verder ook eerlijk dat hij inderdaad wel wat mankementen heeft.
Maar dan als nog vind in het een geweldig plaatje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:02

Larissa3 schreef:
Nou omdat het vaak Edward is waar je de 'volgens mensen' het meest enge gebeurd op stal, of laat ik het zo stellen waar ik de meeste horror 'verhalen' over hoor.
Ik neem het eigenlijk dan allemaal als een korreltje zou, 'eerst zien/mee maken' dan geloven.
Over Anky heb ik ook wel dingen gehoord, maar lang niet zo erg als de 'roddel rage' die op het moment over Edward gaat.

Nu ga je iets aanhalen waar dit topic helemaal niet over gaat?
Dit topic gaat niet over wat er op stallen gebeurd, niet over roddels maar of Totilas te extreem is.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:03

Alet74 schreef:
Er wordt gewoon veel naar het plaatje gekeken, niet naar de inhoud. Eigenlijk is het dus ook een soort van vraag-aanbodverhaal als je er goed over nadenkt?
De fokkerij springt erop in, enzovoort?

@Larissa3: ah, op die manier. Over dat soort tam-tamverhalen weet ik niets, dat houdt me niet zo bezig eigenlijk. Ik heb het meer op dignen uit de eerste hand. Denk dan maar aan die kringspelletjes, dat je een zin moet doorfluisteren en hoe het verschil dan is tussen het begin en het eind.

Ja die ja. :j
Zoals Anky die bijv een keer bij tikt, en aan het eind van de zin opeens katrolletjes gebruikt voor de piaffe.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:04

pharagirlke schreef:
Parzival scoorde toch ook? Die vond ik een fijn beeld geven.

Parzival die heeft plezier erin (tenminste zo'n beeld geeft het wel bij mij!)
oortjes d'r op en lekker rijden! :D

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:04

ThePast03 schreef:
Larissa3 schreef:

Nu ga je iets aanhalen waar dit topic helemaal niet over gaat?
Dit topic gaat niet over wat er op stallen gebeurd, niet over roddels maar of Totilas te extreem is.

Ik reageer op een vraag van iemand. :)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:09

sporter,

Sporter ik wil u hier mee graag bedanken voor u pb, waarin u mij schrijft "mij een misselijk mannetje te vinden en met het succes wensen de pb niet bekend te mogen maken aan beheer."
U laat zich wel erg kennen het per pb te doen en niet in het openbaar op het forum. Hoezo hypocriet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:11

Larissa3 schreef:
_San87_: Ik zeg verder ook eerlijk dat hij inderdaad wel wat mankementen heeft.
Maar dan als nog vind in het een geweldig plaatje.

En ik zei dat dat jouw mening is en dat het prima is :)

Vooralsnog vind ik de mankementen die Totilas toont absoluut niet bijdragen aan een geweldig plaatje.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:11

Professor schreef:
sporter,

Sporter ik wil u hier mee graag bedanken voor u pb, waarin u mij schrijft "mij een misselijk mannetje te vinden en met het succes wensen de pb niet bekend te mogen maken aan beheer."
U laat zich wel erg kennen het per pb te doen en niet in het openbaar op het forum. Hoezo hypocriet?

Ik snap dus niet dat een discussie in zoiets uit kan lopen, en dat het zelfs nog zo gaat over de PB. :=

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 22:12

Ik citeer hierbij een stukje van het dressuurreglement (Doel en algemene principes van de dressuur):

1# De dressuur heeft de harmonische ontwikkeling van het organisme en van de natuurlijke eigenschappen van het paard ten doel. Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met zijn ruiter tot stand komt.

7# De houding van het paard zal wisselen al naar gelang de mate van verzameling. Bij de, voor de verzamelde gangen noodzakelijke grote verzameling, moet de achterhand dalen. De licht gebogen hals mag daarbij niet korter worden, maar moet een hogere graad van oprichting tonen, waarbij de nek het hoogste punt moet blijven.

Volgens mij is van punt 1. geen sprake bij Totilas. Totilas is absoluut niet kalm in zijn bewegingen en maakt er één groot spektakel van. In punt 7. wordt geschreven dat het paard tijdens het verzamelen niet korter in de hals mag worden, en moet dalen in de achterhand. Totilas wordt zeker wel korter in de hals, en zijn kruis is telkens hoger dan de schoft. Zelfs in de passage (zie onderstaande foto) blijkt het kruis hoger dan de schoft, terwijl de passage juist een extra verzamelde draf is waarbij de voorhand extra wordt opgeven en de achterhand extra wordt ondergebracht, waarbij een uitgesproken zweefmoment moet zijn waardoor het lijkt alsof het paard in slowmotion gaat. Volgens mij gaat Totilas in extra speed... -O-

Afbeelding

Hieronder een draf foto van Anky van Grunsven met TCN Partout, die hier wel geheel vanuit de achterhand draaft en in evenwicht is.

Afbeelding

De grootste problemen heb ik met het feit dat Totilas als ideaal wordt gezien, terwijl het niet eens juist is wat hij toont... ;(

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:12

Professor schreef:
sporter,

Hahaha thanks misschien moet U ook even vertellen wat u antwoorde op mijn eerdere PB waarin ik een hele simpele vraag stelde zonder enige belediging daar in.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:14

Sporter en meneer Professor wat is er gaan tussen u beide per pb?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:16

PB zijn normaal gesproken prive. Daar ga ik niks over zeggen ik kan wel zeggen dat ik niet de enige ben die een minder nette pb heeft gestuurd en dat is nogal een understatement.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:18

Ga vooral zo door, maak elkaars pb openbaar, dan weten jullie zeker dat je met de snelheid van het licht een OW te pakken hebt :7

Praten wij hier ondertussen weer verder over Totilas.

Oeless

Maar wat ik me dan afvraag: Jullie zitten voor de TV naar de dressuur paardensport te kijken, al heel veel paarden gezien.
En dan komt Totilas binnen, denken jullie dan niet wauw wat een gaaf beest?
En dan zonder dat je echt nagaat dat hij wat manke menten heeft, want dat hebben al die andere voor gaande paarden waarscheinlijk ook wel gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Dat is dan leuk voor jullie. Kunnen we het hier dan nu weer ontopic houden? :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:19

Larissa3 schreef:
Maar wat ik me dan afvraag: Jullie zitten voor de TV naar de dressuur paardensport te kijken, al heel veel paarden gezien.
En dan zonder dat je echt nagaat dat hij wat manke menten heeft, want dat hebben al die andere voor gaande paarden waarscheinlijk ook wel gehad.

Nee dat heb ik dus helemaal niet bij Totilas, dat heb ik bijvoorbeeld dus wel bij Don Charly (en dan heb ik het dus echt even over het paard zelf).

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:20

Arabesk schreef:
Ga vooral zo door, maak elkaars pb openbaar, dan weten jullie zeker dat je met de snelheid van het licht een OW te pakken hebt :7

Praten wij hier ondertussen weer verder over Totilas.

Ik heb niks openbaar gemaakt en dat ga ik ook zeker niet doen.

lijntje87

ach kom op, hou op met die pb onzin. als je geen discussie kan voeren laat je hier dan niet zien,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Larissa3 schreef:

Ik denk inderdaad wel wauw, mooi paard om te zien. Maar dat betekent niet dat ik de proef en de manier van rijden mooi vind. Want Totilas is een mooi en indrukwekkend paard, hij loopt alleen als een hectische marionet. En dat vind ik niet wauw. Of ja, eigenlijk wel, het zal je maar lukken.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:21

ThePast03 schreef:
Larissa3 schreef:

Nee dat heb ik dus helemaal niet bij Totilas, dat heb ik bijvoorbeeld dus wel bij Don Charly (en dan heb ik het dus echt even over het paard zelf).

Denk je dat het komt door Totilas zelf, of door de combinatie Totilas Edwin?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:21

sporter schreef:
Maar roepen wat er allemaal verkeerd is zonder met alternatieve te komen of te laten zien hoe het wel moet is nutteloos.

Ik doe beiden, voor betrouwbaar veilig paardrijden met een minimum aan belasting voor het dier ;)

Daarbíj roep ik níet dat het ´allemaal verkeerd´ is.
FEI klassieke dressuur is echter geen dressuur voor paardrijden meer, doch iets op zichzelf in een omheinde zandbak.
Daar is op zich helemaal niets mis mee; wél als er wat anders mee gepretendeerd wordt.

hc (instructeur boodschappendressuur)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 27-09-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt