Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FaberSmid schreef:Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden, wat de tekortkomingen zijn van dressuur dat die aangevuld moeten worden met hyperflexi en hoe de ruiters die zo rijden uitgeleerd zijn?
Professor schreef:Dit is Otto Lörke een Grootmeester.
Die dit kon zonder Hyperflexie, hij stond bekent als de man met de zakmes.
Hij snee in elke zadelkamer nl de slofteugels door.
Zammie schreef:Ik kom ook even binnenvallen... Dressuur is een ding wat van nature al in het paard zit. De mens erop doet verwoede pogingen om dit naar voren te halen. De klassieke ruiter zal zijn paard de tijd gunnen om hem te laten zien, voelen wanneer het toe is aan een volgende stap in de dressuurgala. Hierdoor kan een paard en ook de ruiter alleen maar groeien, sterker worden. Wat uiteindelijk kan leiden tot de perfectie. Het dansende paard die alles als vanzelfsprekend doet en waar het lijkt of er geen ruiter meer aan te pas komt. Dit is voor velen een te lange en confronterende weg. Om dat alles te kunnen omzeilen zijn de o.a. de rollkur "uitgevonden". Tevens is dit de manier voor enkele toch best angstige ruiters om op deze manier het paard volledig onder controle te hebben. Paard kan geen kant meer op.
Zammie schreef:FaberSmid schreef:Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden, wat de tekortkomingen zijn van dressuur dat die aangevuld moeten worden met hyperflexi en hoe de ruiters die zo rijden uitgeleerd zijn?
Ik kom ook even binnenvallen... Dressuur is een ding wat van nature al in het paard zit. De mens erop doet verwoede pogingen om dit naar voren te halen. De klassieke ruiter zal zijn paard de tijd gunnen om hem te laten zien, voelen wanneer het toe is aan een volgende stap in de dressuurgala. Hierdoor kan een paard en ook de ruiter alleen maar groeien, sterker worden. Wat uiteindelijk kan leiden tot de perfectie. Het dansende paard die alles als vanzelfsprekend doet en waar het lijkt of er geen ruiter meer aan te pas komt. Dit is voor velen een te lange en confronterende weg. Om dat alles te kunnen omzeilen zijn de o.a. de rollkur "uitgevonden". Tevens is dit de manier voor enkele toch best angstige ruiters om op deze manier het paard volledig onder controle te hebben. Paard kan geen kant meer op.
Totilas was veel en veel te jong! FaberSmid schreef:Zammie schreef:Ik kom ook even binnenvallen... Dressuur is een ding wat van nature al in het paard zit. De mens erop doet verwoede pogingen om dit naar voren te halen. De klassieke ruiter zal zijn paard de tijd gunnen om hem te laten zien, voelen wanneer het toe is aan een volgende stap in de dressuurgala. Hierdoor kan een paard en ook de ruiter alleen maar groeien, sterker worden. Wat uiteindelijk kan leiden tot de perfectie. Het dansende paard die alles als vanzelfsprekend doet en waar het lijkt of er geen ruiter meer aan te pas komt. Dit is voor velen een te lange en confronterende weg. Om dat alles te kunnen omzeilen zijn de o.a. de rollkur "uitgevonden". Tevens is dit de manier voor enkele toch best angstige ruiters om op deze manier het paard volledig onder controle te hebben. Paard kan geen kant meer op.
Bedankt voor uw duidelijke antwoord, weet u wat die ruiters en instructeurs met tekortkomingen van de dressuur bedoelen en die met hyoerflexi aanvullen?
FaberSmid schreef:zipje71 schreef:en dat bedoel ik nu. In een discussie luister je naar elkaar. Dit kunt en WILT u blijkbaar niet, ik ben er klaar mee!Veel plezier met u verdere leven
U kunt schrijven wat u wil, maar feit blijft dat u met penny schreef en niet ik en dat u dat bleef ontkennen. Maar het is allemaal terug te lezen, het was toch echt uw bericht.
Zammie schreef:De uitleg van Anky tijdens een clinic maandje terug was: het is om een paard/spieren op te rekken, zoals iedere atleet op topniveau doet. En om ervoor te zorgen, dat een paard op elke gewenste hoogte/diepte te kunnen instellen. Ze deed het trouwens ook nog even voor .... Stond er verbaasd van, dat het paard zonder enig protest zo liet rijden. Is dus in mijn ogen een teken, dat het paard niet in protest durft te komen.