Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paardentango schreef:Kan alleen maar opmerken dat ik blij ben dat we een eigen plek hebben, een plek om de paarden mentaal en fysiek te sterken voor er iemand op de rug stapt.
Zo voorkomen we ruzies en hysterische acties, van mens en paard. Maar is de balans al gevonden.
Zo te lezen zit bokt vol met aankomende dierenartsen en vooral heel veel mensen die weten waar ze het over heben. Met verstand en beleid.
Als oude rot in het vak heb geleerd te luisteren naar mensen die er verstand van hebben, en niet bij elke zin te gillen BEWIJS !
Maar ja, dat zal wel ouderwets zijn...
Alles evolueert, en dat gaat de laatste jaren snel joh !

Paardentango schreef:Kan alleen maar opmerken dat ik blij ben dat we een eigen plek hebben, een plek om de paarden mentaal en fysiek te sterken voor er iemand op de rug stapt.
Zo voorkomen we ruzies en hysterische acties, van mens en paard. Maar is de balans al gevonden.
Zo te lezen zit bokt vol met aankomende dierenartsen en vooral heel veel mensen die weten waar ze het over heben. Met verstand en beleid.
Als oude rot in het vak heb geleerd te luisteren naar mensen die er verstand van hebben, en niet bij elke zin te gillen BEWIJS !
Maar ja, dat zal wel ouderwets zijn...
Alles evolueert, en dat gaat de laatste jaren snel joh !
HorseDassoa schreef:jaa, dat is die van 6 jaar
heb d'r nu anderhalf jaar,
gaat allemaal snel,
zet haar nu deze vakantie poosje stil,
gewoon omdat ze het verdiend heeft!
crossen vind ze super,
Alet74 schreef:Volgens mij kunnen we al wel een voorzichtige conclusie trekken: paarden moet je alleen inrijden als je er verstand van hebt (en gevoel bij hebt). Heb je dat niet, dan moet je je hier niet mee bezig houden.
De leeftijd van het paard in kwestie is wel belangrijk, maar niet allesbepalend. Het kapot rijden van een paard kan in principe nl. op elke leeftijd.