Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HannahFrouk schreef:Ik heb het vergeleken met anderen misschien erg makkelijk, ik sta op een stal waar er sowieso erg veel betrokkenheid is, er zijn nu maar liefst (even tellen) 5 of 6 mensen aan het rechtrichten, en er zijn nog andere die het met belangstelling volgen.
HannahFrouk schreef:Hoi allemaal
Kim1207: heeft jullie "dominantieprobleempje" ook met het seizoen te maken? Ik vraag dat omdat ik zelf gezegend ben (ahem) met een paard dat zich in de zomer heel veel laat welgevallen en heel relaxed is, maar in de herfst en erger nog in de winter heeft hij veel meer weerwoord, is veel meer gespannen, stijver (ook spierenkwestie vrees ik) en dan hebben we nog weleens behoorlijk wat discussies. De eerste nippen in m'n arm heb ik alweer gehad, en dat is erg lastig op te lossen. Met deze eerste koude dagen heb ik dat ook al weer gemerkt, veel gehap in het touw, veel frustratie, heb echt even een flinke stap terug moeten doen om de verhoudingen weer wat losser te maken.
Suzan_bobar schreef:1e les gehad... Zo leuk! Sbw was lastig... Maar lukte redelijk. Ongeveer met 3 weken zouden we naar travers gaan, maar bobar deed het zo goed dat we die de 1e les ook maar mee hebben gepakt hahaha gekke pony van mij
fransje23 schreef:En dan nog iets..op de Horse Event heb ik de clinic van Monya van erb (Balingehof) over rechtrichten bekeken. Ook zij doet het op basis van de SBW maar zij loopt dan weer voor het paard uit. Iemand hiermee bekend?